Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Nin lager lavkarbomat

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-11, 18:21   #1
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Nin lager lavkarbomat

Jeg har bestemt meg for å teste ut litt oppskrifter på lavkarbo og må jo dele litt.
Disse har jeg akkurat laget, om de er gode gjenstår å se, jeg skriver ned oppskriften her mens jeg venter på at de blir avkjølt.

Scones med ost og nøtter
8-12 stykker

80 gram smør
120 gram hvitost
4 store egg
120 gram mandler
120 gram valnøtter
1 ts bakepulver

Bruk store papirformer eller pensle formene i et muffinsbrett med olivenolje.
Smelt smøret, riv osten og pisk eggene lett med en visp eller gaffel.
Mal mandler og valnøtter med en mandelkvern eller foodprocessor.
Alternativt kan mandlene/valnøttene finhakkes med en kniv.
Tilsett smør, ost, mandler, nøtter og bakepulver i eggemassen.
Tilsett litt vann hvis røren blir for tørr.
Fordel røren i formene.
Stek sconesene i ovnen ved 180 grader i ca 15 minutter og la dem avkjøles før de tas ut av formene.

Scones smaker godt med smør og ost, men andre lavkarbopålegg kan også brukes.

Variasjon:
Stekte baconbiter, oppskåret kokt skinke, spekeskinke eller reker og ulike typer krydder og urter kan tilsettes røren.

Gammel 31-03-11, 18:34   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nin lager lavkarbomat

Er det de som heter Nutty Cheese-muffins? De er knallgode, jeg har pleid å dele dem i 3 deler så jeg fikk 3 sånne "spiralloff-skiver".

Gammel 31-03-11, 18:37   #3
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

De het scones med ost og nøtter Iset. Men kanskje det er samme?
Jeg har smurt på ost og smør. De var jo himmelske, til og med gubben digget dem, min usunne gubbe som elsker karbomat og godis.
Disse skal jeg lage mer i alle fall.
De ble litt porøse så jeg greide kun å dele dem i to.

Gammel 31-03-11, 23:39   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser det er omtrent de samme ja, hun som har fått oppskriften på jobben har nok fått den av ei som har vært inne og kikket på disse, hehe:

http://forum.lavkarbo.no/showthread....cheese+muffins

Hvis du følger akkurat disse mengdene så skal det i hvert fall gå fint an å dele dem i 3, men det er jo en smakssak.

Gammel 01-04-11, 00:13   #5
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hexeberg har det med å knabbe veletablerte oppskrifter har jeg lagt merke til. De muffinsene er av lavkarbomaten jeg har spist hyppigst av de siste par årene! Men jeg har også blitt lei, og måttet ha lang nutty-cheese-pause. Jeg lager de i små muffinsformer slik at jeg kan slenge pålegget rett oppå, har aldri lagd store.

Gammel 20-04-11, 20:08   #6
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Disse har jeg jeg planer om å lage i påsken. Har kopiert oppskriften fra lavkarboforumet og gleder meg masse.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 20:15   #7
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Disse har jeg laget også, jeg synes de er veldig gode å spise innimellom Fint å ha i fryseren, da det holder med å spise en for meg.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:55.