Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Sofa med stoff i ull-filt?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-11, 21:38   #1
bulle
Superduperaktiv
 
bulle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 527
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Sofa med stoff i ull-filt?

Er det noen som har det? Det skulle visst være meget slitesterkt sa de da jeg kikket på BoConsept sofa på Skeidar i dag

bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 22:42   #2
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sofa med stoff i ull-filt?

Vi har hatt ullsofa, fra Brunstad og fra Slettvold.
Ull er som regel slitesterkt i møbler. De har vel ofte 80000 på Martindale-testen(styrke på tekstil), men det klør! Ull klør. Det er en nedtur når du legger deg i sofaen.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 23:09   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sofa med stoff i ull-filt?

Bolia sa at noen opplevde nupping av ullsofa.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 14:45   #4
suupaahgirl
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 26
suupaahgirl har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Sofa med stoff i ull-filt?

Ei veninne har det. Den er VARM å sitte i om sommeren. Den KLØR og den NUPPER! Hun er møkklei sofaen og skal nå kjøpe ny etter 2-3 år

suupaahgirl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 23:15   #5
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sofa med stoff i ull-filt?

Vi har en fra Slettvold. Ja, den stikker bittelitt, men den er god! Har hatt den i 1,5 år og den er like fin. Kanskje bittelitt mer slitt i de delene vi sitter aller mest, men overhode ikke mye.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 23:38   #6
Heidi
Vaffel
 
Heidi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Sv: Sofa med stoff i ull-filt?

Husk at det er en stooor forskjell på crappy importkvalitet, og ordentlig merkevare. Du får hva du betaler for.
Det høres ut for meg som at venninnen til suupaahgirl ikke liker ull, rett og slett
Ull klør hos noen, andre ikke. Noen elsker ull, andre hater ull. Sånn er det. Man er forskjellige, heldigvis.

Ull nupper i en god stund, før det avtar. (Da skal man bare smøre seg med en god dose tålmodighet og bruke nuppefjerner. Man kan også spraye en blanding av 50/50 Milo og vann lett over sofaen. Statisiteten vil da kunne avta vesentlig, og sofaen holder seg mye finere, mye lengre). ...Ja, så klart, hvis det ikke er en Kinavare da.

Ull er røft og in som aldri før. Og det er veldig slitesterkt.
Velger du ull fra BoConcept, vil du samtidig få et tidløst look på sofaen din. Ikke alle sofaene er like tøffe i ull, så spør deg fram.
Liker du det selv, så Go for it!

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 19:57   #7
suupaahgirl
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 26
suupaahgirl har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Sofa med stoff i ull-filt?

Når jeg tenker meg om lurer jeg på om ikke den sofaen var en sånn billigsak. Da er det i så fall kanskje ikke så rart at hun ikke liker den (for jeg regner med det er som det sies, man får hva man betaler for)

suupaahgirl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 20:45   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sofa med stoff i ull-filt?

Ja, jeg har det, husker ikke merke men er norsk så vidt jeg vet og var dyr da den ble kjøpt for 6 år siden. Trekket kan vaskes, veldig praktisk.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no