Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva lagres i uteboden og hvordan?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-11, 09:51   #1
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva lagres i uteboden og hvordan?

Jeg har en stor utebod (uisolert) rett utenfor døra som jeg godt kan bruke mer fornuftig siden boden inne ikke akkurat er så stor.
Men hva kan jeg lagre der og hvordan?
Altså sykler, dekk, uteleker og ting som vanligvis er ute er jo greit. Jeg har ikke garasje nemlig, dvs har fellesgarasje så vil ikke ha noe stående der.
Men hva med klær? F.eks vinterklær om sommeren og sommerklær om vinteren. Er det best å putte de i pappesker, i plastkasser med lokk eller f.eks i sånne poser som man suger lufta ut av?

Har noen pappesker som brukes nå og da som jeg gjerne sparer på, vil de bli ugne/morkne/blaute om de står i boden hele året?

Leker som skal spares på? Bør de i plastkasser med lokk?

Sikkert glemt noe, så fortell gjerne hva du lagrer i uteboden og hvordan

Gammel 01-04-11, 10:09   #2
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lagres i uteboden og hvordan?

Jeg lagrer som regel ingenting organisk (bortsett fra ved) i utebod/garasje. Klær ville jeg ikke lagret der iallefall og pappesker vil antakelig bli ødelagt etterhvert. Det blir ofte fukt i rom som har store temperaturvariasjoner.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 10:11   #3
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Enig med Kasia.
Utebod er til ski, akebrett, sykler (om det er plass), hagemøbler, hageredskaper, ved, sportsutstyr.
Ville ikke lagret klær der.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 10:17   #4
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Ikke engang i sånne poser som man suger lufta ut av?

Har jo tenkt samme som dere, men jeg sliter med å få tingene plassert i inneboden

Gammel 01-04-11, 22:15   #5
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Vi har stor garasje, så jeg lurer litt på hva vi skal putte der.

Jeg lurer på om alt av verktøy kan bo der? Men lurer på om det blir fuktig så det ruster. Det hadde vært fint om store ting som sirkelsaga kunne bo der ute.

Gammel 01-04-11, 22:18   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det må tåle kulde i hvertfall. Høytrykksspyleren vår døde i uteboden. Men verktøy har det bra der. Og så er det lagret endel skrot der. Og selvfølgelig akebrett, ski, sykler etc. Klær tør jeg ikke ha ute, da måtte det i såfall pakkes i plast.

Gammel 01-04-11, 22:25   #7
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg har heller ikke klær (eller bøker, papir, elektronikk beregnet på innebruk) i uteboden, men jeg har en utebod ved verandaen i andre etasje der jeg har ting som julepynten og leker og sko som ikke er i bruk (i tette plastkasser med lokk). Når jeg tenker meg om så har jeg hatt putene til utemøblene lagret der en vinter, uinnpakket og det gikk helt fint, men jeg tar ikke sjansen på at det går bra igjen.

Det er forskjell på bod og bod, tenker jeg. I uteboden vi har på bakkeplan er det mye råere og fuktigere, og fuktigheten ser også ut til å variere mer enn i den i andre etasje.

Husk også at det ofte kommer mus inn i uteboder, og de gnager i stykker mye.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 22:27   #8
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Ja, og så kan du få plass til det utroligste med gode hyllesystemer, masser kroker og kanskje en hems oppunder bodtaket. Og skal du ha plastkasser, så kjøp gjerne kasser på hjul, så kan du lett trille dem innunder hyller og inn i kroker selv om de er litt tunge.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 22:29   #9
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er det så liten gang så jeg bruker uteboden som ekstra gang jeg da.
Har expedit med kurver, klesskap, skoskap, fryser etc der.
Men så har jeg garasje jeg da.

Gammel 01-04-11, 22:31   #10
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker forsåvidt uteboden i 2. etasje som lager for juice og brus og dopapir og hermetikk også. Typisk ting som kjøpes i store kvanta på obs.

Gammel 01-04-11, 22:44   #11
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Dopapir og hermetikk. Noterer. Sånne ting er det omløp på, så det rekker vel ikke bli ødelagt om det skulle være litt rått.

Gammel 01-04-11, 22:55   #12
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har dårlig med oppbevaringsplass inne, og har pent måttet oppbevare noe i garasjen. Har hatt noe klær i plastkasser med lokk, og det har gått helt fint i vinter.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:27.