|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Usmakelig aprilspøk?BT sin aprilspøk er i år ein artikkel om at barn skal bruke hjelm i barnehage, dersom barnehagen har klatrestativ på over ein meter i høgde.
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Usmakelig aprilspøk?Jeg syns ikke den var så veldig usmakelig, egentlig. Hjelmbruk, overbeskyttelse av barn osv. er noe som blir diskutert jevnlig, og som mange engasjerer seg i. Men det er ikke den beste aprilspøken jeg har lest, akkurat.
![]() |
#3 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Usmakelig aprilspøk?Er det aprilspøk, altså. Eg ville ikkje blitt forundra om det var reelt. Ikkje at eg er enig, altså.
![]() |
#5 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Usmakelig aprilspøk?Jeg leste ikke hele artikkelen, men det jeg kanskje synes kan være en liten utfordring er om foreldre som ikke akkurat følger med i timen snapper overskriften, og tenker at det å gi barna hjelm i lekestativ er en lur ting. Når det egentlig er livsfarlig.
![]() |
#6 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Usmakelig aprilspøk?Akkurat det samme jeg tenkte, Irma.
![]() |
#8 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Sv: Usmakelig aprilspøk?Synes det var en helt grei spøk jeg. Jeg har heller ikke hørt om den ulykken. Man kan ikke forvente at avisene vet og tar hensyn til alt heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Usmakelig aprilspøk?
![]() |
#10 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Usmakelig aprilspøk?Garamond - jeg tror det var slik at treåringen syklet i barnehagen, trehjulsykkel, og hadde hjelm på i forbindelse med det.
![]() |
#11 |
Bedreviter
|
Begge mine har brukt sykkelhjelm på daglig basis siden de var ett år gamle, siden de blir syklet og ikke kjørt i barnehagen. Jeg finner det ikke merkelig at en treåring er i besittelse av en hjelm i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Jepp, min treåring fikk hjelm og sparkesykkel til bursdagen nå nettopp, det er da ganske vanlig. Han bruker det jo alltid under oppsikt da, og ikke akkurat i barnehagen.
![]() |
#13 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
![]() |
Her var det snakk om en treåring som klatret i et klatrestativ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
© All rights reserved
|
Hysterisk, du. Ja, det er jo et velkjent argument blant de som ikke er så nøye med sikkerheten til barna sine. De som tenker sikkerhet er jo alltid hysterisk, mens de som ikke er så nøye på sikkerheten bruker sunn fornuft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Usmakelig aprilspøk?Min 3åring sykler på 2hjul sykkel i barnehagen uten støttehjul stadig vekk. Men de var flinke til å hjelpe han med å ta av hjelmen. Var en periode han hadde med seg løpesykkel istedenfor uten hjelm. Da han bare trillet rundt på den på flat mark så det som mer farlig at han hadde hjelm på enn trillet litt bortover på løpesykkel uten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
can-jur
|
![]() Sv: Usmakelig aprilspøk?Spenne som løses ut ja. Hvorfor har ikke barnehjelmer det? Kan det kjøpes og ettermonteres?
![]() |
![]() |
#17 |
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja hadde man enda hatt slike hurtigløser på sykkelhjelmene i Norge, så hadde det vært færre ulykker. Sverige har slike og neste hjelmen vi skal ha, skal kjøpes i Sverige. Men jeg har vært nøye med å lære ungene til å ta av seg hjelmen om de skal klatre og leke med annet enn sykkelen. Sist redigert av Liljekonvall : 01-04-11 kl 18:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi får håpe at det kommer fortere en svint til Norge også.....som vanlig ligger Sverige et hestehode foran oss når det gjelder sikkerhet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Usmakelig aprilspøk?Hysterisk med sykkelhjelm på en unge med trehjulssykkel?
![]() |
#20 |
nygift
|
![]() Sv: Usmakelig aprilspøk?Med tanke på at det har vært en slik ulykke og at noen faktisk ikke skjønner at det er en aprilsnar, synes jeg den spøken var unødvendig, men de har vel hastet og ikke tenkt seg så nøye om først.
![]() |
|
|