Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kosttilskudd som f.eks Eye-Q

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-11, 21:45   #1
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kosttilskudd som f.eks Eye-Q

Tenkte å få begynt for alvor med Eye-Q til ungene, et kosttilskudd som er ganske så dyrt.
En kjapp tur på Ebay viser at jeg får kjøpt det for nesten halve prisen der!
Hadde jeg bare visst om det før..!
Dere som gir den typen Omega 3 tilskudd, gir dere noe annet i tillegg? Vitamin/mineraltilskudd? Sikkert noe å spare på å kjøpe sånt på nett også.

Gammel 01-04-11, 22:16   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd som f.eks Eye-Q

Jeg kjøper Udos Choice (omega 3,6,9) på iHerb.com, halv pris i forhold til i norske butikker. Vilt! Vet ikke om de har Eye Q der da.

Gammel 01-04-11, 22:25   #3
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg kjøper Udos Choice (omega 3,6,9) på iHerb.com, halv pris i forhold til i norske butikker. Vilt! Vet ikke om de har Eye Q der da.

Den har jeg også kjøpt i norsk helsekostbutikk for dyre dommer en gang ja.
Så da gjør jeg ikke det igjen.
Må visst bli flinkere til å sjekke priser før jeg kjøper. Det er jo egentlig helt utrolig at forskjellen kan være så enorm!

Gammel 01-04-11, 22:27   #4
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøper det via shopping4net.

Gammel 01-04-11, 22:33   #5
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Det gjør jeg også, samt litt på iherb og nutricentre.co.uk

En standar vitamin tablett (med vit D og kalsium) og fiskeolje er bra "grunnlag".

Siden yngste her i huset har adhd har hun fått større dose B vitamin, A og C. Samt 6 kapsler eye q hele tiden, ikke bare i oppstart. Skulle egentlig ønske hun ville ta probiotika, en aminosyre blanding i tillegg men hun vil ikke ha flere kapsler

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 22:51   #6
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Siden yngste her i huset har adhd har hun fått større dose B vitamin, A og C. Samt 6 kapsler eye q hele tiden, ikke bare i oppstart. Skulle egentlig ønske hun ville ta probiotika, en aminosyre blanding i tillegg men hun vil ikke ha flere kapsler

Får hun tilskudd på b, a og c vitaminer fordi det er mangler, eller er det ett tips? gsådattermedadhd:

Gammel 01-04-11, 23:13   #7
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke noe billigere der vel? Dyrere faktisk. 179 kr for 60 kapsler. Jeg betaler 400 kroner for 180 kapsler på helsekosten.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 23:18   #8
kamp
ASD

kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Får hun tilskudd på b, a og c vitaminer fordi det er mangler, eller er det ett tips? gsådattermedadhd:

Tja.. Hun har ingen påviste mangler men siden jeg har en del kunnskap om årsaker bak adhd og autisme har jeg valgt å gi henne det.
Finnes en bok som heter "Healing the new childhood epidemic" som er veldig fin å lese, gir et innblikk i andre behandling metoder enn ritalin

Gammel 01-04-11, 23:41   #9
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Kjøper også derifra, bare at jeg kjøper i flytende form.

Gammel 02-04-11, 11:07   #10
Pesten

Pesten sin avatar

Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Kjøper også derifra, bare at jeg kjøper i flytende form.

Vi også kjøper flytende.

Gammel 02-04-11, 18:31   #11
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Og det er billigere enn på helsekosten?

Gammel 02-04-11, 21:49   #12
Pesten

Pesten sin avatar

Standard

Ser det er lenge siden jeg har bestilt. Jeg betalte 139,- for 2 år siden og da betalte jeg 298,- på helsekosten her.

Gammel 02-04-11, 22:36   #13
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

For samme mengde?

Gammel 02-04-11, 22:45   #14
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Hvorfor skal man gi det til barna? Seg selv og?

Gammel 02-04-11, 23:16   #15
kamp
ASD

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Hvorfor skal man gi det til barna? Seg selv og?

Omtrent ingen blir dårlige av ekstra tilskudd av fettsyrer så det kan alle ta

Gammel 03-04-11, 08:34   #16
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Omtrent ingen blir dårlige av ekstra tilskudd av fettsyrer så det kan alle ta

Jeg tar ikke noe fordi man ikke blir dårlig. Noen som kan fortelle litt mer?

Gammel 03-04-11, 11:10   #17
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Standard

Viktige fettsyrer for hjernen. Søker du litt, finnes det mye å lese.
Jeg kan ikke nok til å komme med detaljerte forklaringer, men det har nå i allefall vist en positiv effekt på barn med ADHD og dysleksi blant annet.
Interessant å prøve det skikkelig ut tenker jeg for min del, da et par av (vel, alle, egentlig) mine barn hadde hatt veldig godt av en evt økt konsentrasjonsevne.
Det er ikke noe "skumlere" med Eye-q enn med tran, men Eye-q har en litt annen sammensetning.

Gammel 03-04-11, 16:41   #18
kamp
ASD

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg tar ikke noe fordi man ikke blir dårlig. Noen som kan fortelle litt mer?

Her står det litt om eye q: http://www.helseogkost.no/nettbutikk.../eye_q_kapsler
Og her kjennerelt om fettsyrer: http://www.lommelegen.no/322887/epa-...elle-fettsyrer
http://www.slank.no/leksikon/omega_3.html

http://www.apotek1.no/raadogtjeneste...lskudd/omega-3

Kroppen vår trenger flere forskjellige fettsyrer, både mettete ("hardt fett") og umettete (flytende, slik som oliven olje).
Vi blir jo rådet til å spise rød fisk fordi den inneholder mye lange umettete fettsyrer, blant annet DHA og EPA. Dette to viktige fettsyrer for hode.
En australsk studie med 132 barn som fikk fettsyrekomplekset i EyeQ, med omega 3 fra fiskeolje og omega 6 fra nattlysolje, viser at halvparten fikk bedre konsentrasjon og oppmerksomhet, og redusert hyperaktiv atferd.

Tran, eye q, omega multi, krill olje o.l. inneholder alle DHA, EPA som omega 3 og omega 6.
Forskjellen er bare at det er forskjellig forhold mellom omega 3 og 6 samt EPA og DHA.

Mange tror de vet det optimale forhold mellom det men det variere veldig. Jeg tar utgangspunkt 7:3 (1300-1400mg EPA og 600-700 DHA) med total mengde på ca 2 gram. Dette er det Håvard Bentsen har funnet ut har god effekt. Det finnes blodprøver man kan ta for å finne "riktig" dose til hver enkelt.

Dette var litt om fettsyrer

Sist redigert av kamp : 03-04-11 kl 17:18.
Gammel 03-04-11, 17:03   #19
daffy

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Er det fare for at Eye q selges i falske utgaver på ebay? Det er jo enorm prisforskjell mellom helsekost i Norge og ebay.

180 kapsler på Sunkost : 433 NOK
150 kapsler på ebay: 150 NOK inkludert porto (og da under tollgrensen)
360 kapsler på ebay: 255 NOK inkludert porto

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 17:12   #20
kamp
ASD

Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Er det fare for at Eye q selges i falske utgaver på ebay? Det er jo enorm prisforskjell mellom helsekost i Norge og ebay.

180 kapsler på Sunkost : 433 NOK
150 kapsler på ebay: 150 NOK inkludert porto (og da under tollgrensen)
360 kapsler på ebay: 255 NOK inkludert porto

Vist de kommer fra kina så muligens men vist selger er i usa, england o.l. tror jeg ikke det. Jeg har bestilt eye q fra england før

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:37.