Skrekkens soverom, er det håp?
Etter mye grubling velger jeg å dele vårt grusomme soverom med dere.
I sterk kontrast til de fleste nyoppussede og shinede rom flesteparten av dere legger ut her, kan man trygt si.
Hvorfor det ser ut som det gjør:
Da vi flytta hit med en fireåring, en toåring, og tvillinger på 3 måneder, ble alle overflater freshet opp sånn helt minimalt.
Dette rommet hadde flere lag gammel tapet som ble malt. I tillegg til belegg spikret fast på gulvet. Under var det gråmalt plank.
Vi har rotert litt om på soverommene, og rommet ble malt enda en gang i en lys blåfarge.
Enda senere byttet vi om på soverom igjen, slik at jeg og mannen nå sover på dette rommet.
Så i fjor ved nyttårstider fikk jeg et infall av energi da jeg stakk innom nærmeste fargehandler, og bare skulle ha noe småtteri.
Plutselig hadde jeg kjøpt tapet til hele rommet vårt, og sydet av inspirasjon og oppusssingsglød.
Den dabbet fort av. Flere lag med maling, flere lag med tapet som satt vekselvis steinhardt eller var helt løs. Under var det 60 år gamle sponplater, porøse og tørre. Da jeg var halvveis, så jeg at veggene kom til å være ubrukelige. De var fluffy, fulle av hakk, riper, sparklede skjøter og annen elendighet. Mannen anså prosjektet som håpløst, og var ikke interessert i å hjelpe til. Så alt stoppet opp.
Og så gikk månedene, da.... Og så et år. 
Jeg slet med overbelastede muskler mesteparten av fjoråret, og mannen jobbet stort sett borte, så det var hverken tid eller energi til å gjøre stort.
I tillegg var vi veldig uenige om hva som skulle gjøres.
Han ville slenge opp ferdigmalte panelplater. Jeg ville ikke ha panelplater på et helt soverom, og ville heller ha glatte vegger.
Nå kommer babyen vår om to måneder, og mannen påstår at hvis jeg handler inn det som trengs (dvs, det jeg vil ha ), skal han gjøre ferdig rommet før babyen kommer.
Så da er det på tide å få ut fingeren, kanskje. Rommet har morgensol, og er deretter ganske mørkt resten av dagen. Skråvegg/tak gjør mye vanskelig. Vi er helt nødt til å ha våre klær og eldstebarnets klær der. Hvor babyen skal ha klærne sine orker jeg ikke engang å tenke på... Og hva skal vi gjøre med veggene? Det beste er vel å rive ned de gamle ekle sponplatene. Og så hva? Gipsplater, er de enkle å få opp? Hva med nye sponplater? Hva er best?
Og så, da? Tapet? Eller sparkle og male i stedet?
Gulvet.... Parkett? Lys type, tenker jeg. Vi bør holde budsjettet lavt, da det er nok andre ting som prioriteres nå på innspurten av graviditeten.
Jeg trenger rett og slett interiør-krisehjelp. La det flomme over av kreative ideer til både innredning og valg av vegger/gulv/farger osv.
Så, her er FP`s styggeste soverom:

*Går og skammer seg*