Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hjelp med kjeks

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-11, 12:45   #1
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hjelp med kjeks

Jeg har ingen problemer med å lage gjærdeiger og kaker, men kjeks derimot funker ikke.

Jeg får ikke til dette med å smuldre inn smør.

Oppskriften er slik:
Bland mel, havregryn, timian, salt, sukker og bakepulver i en bolle. Kutt kaldt smør i biter og rør det inn til en grynete masse. Tilsett olivenolje og kna til en seigmasse.
Rull ut mellom to melete plastfolie og stek 10 min i ovnen.

Jeg gjorde som oppskriften sa men de er absolutt ikke harde, de er helt myke.

Hva gjør dere når dere smuldrer inn smøret?

Har prøvd flere oppskriter med "smuldre" men har aldri fått det til.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 13:40   #2
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp med kjeks

De er jo myke med en gang de kommer ut av ovnen. Hvis de fortsatt er myke etter avkjøling, ville jeg økt steketiden med noen minutter. Det er forskjell på ovner, og steketiden kommer jo også an på størrelsen på kjeksen. Kan ikke se at det er mulig å smuldre smøret feil, liksom.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:42.