Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nabintu Herland og "konservative" homofile

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-11, 13:57   #1
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Nabintu Herland og "konservative" homofile

http://www.dagbladet.no/2011/03/29/k...legg/15993401/

Måtte le høyt da jeg leste dette innlegget.

Nabintu Herland, eller Norges Anna Anka som noen kalte henne, synes Landsforeningen for homofile og lesbiske, behandler "konservative" homofile som en minoritet, og setter fokuset på ikke-konservative homofile; de som har sex med naboen, venner og bekjente. Konservative homofile er vel de som ønsker et langvarig parforhold da..

På en måte er det jo bra, at ihvertfall de konservative homofile har fått Nabintus anerkjennelse da, trodde egentlig hun var i mot alle homofile..

Og så skriver hun at med den hebraisk-kristne religionen kom "det humane menneskesynet som anerkjente verdien av ethvert menneske uansett rang og klasse, etnisk tilhørighet eller seksuell legning."

Prøver hun virkelig å fordreie historien slik at hun mener kristendommen anerkjenner verdien av alle mennesker uansett seksuell legning?

Jeg synes hun er stygg i språkbruken også; skriver at "med mindre LLH vil kategoriesere homofile som noe annet enn mennesker."

Hele dama er så langt bort i natta at hun kanskje helst bør bli forbigått i stillhet.

Gammel 06-04-11, 14:08   #2
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nabintu Herland og "konservative" homofile

Nå er det lenge siden jeg leste om talen hun holdt, orker ikke igjen. Men jeg trodde at hun med konservative homofile mente de som er homofile, men som er i mot homofil praksis.

Gammel 06-04-11, 14:15   #3
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Nå er det lenge siden jeg leste om talen hun holdt, orker ikke igjen. Men jeg trodde at hun med konservative homofile mente de som er homofile, men som er i mot homofil praksis.

Hm, nei, ut i fra dette innlegget kommer det fram at konservative homofile legger vekt på "trofasthet og godhet".

Gammel 06-04-11, 20:06   #4
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

"Noen av mine beste venner er homofile." Fnis. Hun er nå søt, da.

Nina Karin Monsens svar på Bårds kronikk var forøvrig enda artigere. Kort oppsummert: "Nehehei, det er ikke sant at de ikke likte meg på Blindern! Disse homoungene er familieslaver og homser bare onanerer, altså."

Hvem behøver allierte når man har motstandere som disse, liksom.

Gammel 06-04-11, 20:17   #5
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er jeg domm som en brø, eller skriver hun at alt homoseksuelle har å tilby er onani?

Gammel 06-04-11, 20:18   #6
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

http://www.dagbladet.no/2011/03/29/k...legg/15993401/

Måtte le høyt da jeg leste dette innlegget.

Nabintu Herland, eller Norges Anna Anka som noen kalte henne, synes Landsforeningen for homofile og lesbiske, behandler "konservative" homofile som en minoritet, og setter fokuset på ikke-konservative homofile; de som har sex med naboen, venner og bekjente. Konservative homofile er vel de som ønsker et langvarig parforhold da..

På en måte er det jo bra, at ihvertfall de konservative homofile har fått Nabintus anerkjennelse da, trodde egentlig hun var i mot alle homofile..

Og så skriver hun at med den hebraisk-kristne religionen kom "det humane menneskesynet som anerkjente verdien av ethvert menneske uansett rang og klasse, etnisk tilhørighet eller seksuell legning."

Prøver hun virkelig å fordreie historien slik at hun mener kristendommen anerkjenner verdien av alle mennesker uansett seksuell legning?

Jeg synes hun er stygg i språkbruken også; skriver at "med mindre LLH vil kategoriesere homofile som noe annet enn mennesker."

Hele dama er så langt bort i natta at hun kanskje helst bør bli forbigått i stillhet.

Eh, jeg skjønner ikke hva som er galt med artikkelen, jeg.

Jeg har ikke lest noe fra artikkelforfatteren tidligere og aner ikke hva hun står for ellers, men i artikkelen oppfatter jeg ikke henne som homofiendtlig? Er hun det?

Gammel 06-04-11, 20:19   #7
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Er jeg domm som en brø, eller skriver hun at alt homoseksuelle har å tilby er onani?

Hvor skriver hun det? Sitere?

Gammel 06-04-11, 20:22   #8
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Standard

Glem det, jeg fant det selv. Dama er ikke klok!!

Sitat:

Nylund hevder at jeg snakket om å fullbyrde ekteskapet. Jeg snakket om samleiet. Homoseksuelle trenger intet ekteskap. Ekteskapet trenger ikke dem. Onani i enhver form er unødvendig å lovregulere. At Nylund er ekspert på dette feltet, tror jeg så gjerne. Det er alt hva homoseksuelle har å tilby.

Gammel 06-04-11, 20:39   #9
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Glem det, jeg fant det selv. Dama er ikke klok!!

De er ikke spesielt kloke noen av dem, men Herland har vanligvis vett til å pakke sine tirader inn i litt mer spiselig materiale. Monsen er jo sitt sedvanlige, gjennomreflekterte selv.

Gammel 06-04-11, 20:45   #10
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat denne debatten har vært ganske festlig å følge med på. Det begynte vel med at Bård Nylund hadde vært på en kristenkonservativ konferanse, og i etterkant skrev en morsom stemningsrapport, som Nina Karin Monsen reagerte kraftig på, og så var sirkuset i gang.

Det triste med denne debatten er å lese kommentarene under innleggene, for der får man virkelig sett hva som beveger seg av tullinger i landet vårt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:34.