Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kaffemaskin - hvilken?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-11, 22:34   #1
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Kaffemaskin - hvilken?

Jeg har tenkt å kjøpe meg en kaffemaskin og kom over disse to. Men hvilken av de er best? Jeg er helt grønn på dette området, vet bare at jeg vil ha god kaffe.

Har inntrykk av at det er mange kaffemaskin eiere her inne og dere har sikkert peiling på hvilken av disse to er ok.

Nescafé Dolce Gusto Melody Black

http://cdon.no/hus_%26_hjem/nescaf%c..._melody_black/

eller

Nescafé Dolce Gusto Piccolo

http://cdon.no/hus_%26_hjem/espressomaskin_kr_839/

Er dette bare en espressomaskin eller lager den vanlig kaffe også?
Prisene er vel helt ok?

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 17:58   #2
Ema

Ema sin avatar

Standard

Sv: Kaffemaskin - hvilken?

Er det ingen som har en av disse maskinene? De er på tilbud til i morgen, så jeg hadde tenkt å bestille.

Gammel 09-04-11, 18:03   #3
Ema

Ema sin avatar

Standard

Oisann, så dårlig altså? Hm...

Gammel 09-04-11, 18:10   #4
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Vi har denne og er veldig fornøyd med den

Gammel 09-04-11, 18:43   #5
Ema

Ema sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Ja, rett og slett grusom, og det er nok mye pga melkepulveret som gir melkedrikkene en grusom smak av MME. Om du er glad i god kaffe og vil ha det enkelt ville jeg definitivt valgt en maskin fra Nespresso, enten med integrert melkeskummer eller med en Aeroccino+ til. Hadde det selv frem til jeg gikk over til manuell maskin fra Rancilio og bruker det fortsatt i ferieleiligheten. Koster litt mer enn DG, men resultatet blir uendelig mye bedre. Nespresso har kampanje nå hvor du får tilbakebetalt 400 kroner hvis du kjøper maskin.

Ok. Jeg trodde at det var Nespresso, men nå ser jeg jo at det står Nescafe. Det var Nespresso jeg hadde i tankene.

Gammel 09-04-11, 18:44   #6
Ema

Ema sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Den koster sikkert litt mer enn hva jeg hadde tenkt å betale for en kaffemaskin. Den ligger vel på flere tusen kroner?

Gammel 09-04-11, 18:53   #7
Ema

Ema sin avatar

Standard

Ja, nå er jeg inne på elkjøp` nettside og roter, men så var det den kaffen da.

Gammel 09-04-11, 19:02   #8
Ema

Ema sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Den over her ligger vel rundt 3000 kroner.

Denne pakken er et rimelig og veldig bra alternativ. Og som sagt 400 kroner tilbake om du kjøper Nespressomaskin nå.

Takk for tipset! Melkesteamer må jeg jo ha.

Gammel 09-04-11, 19:08   #9
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har den samme som Camomilla og er strålende fornøyd (hatt den i 1,5 år). Dessuten er jeg sikker på at i det lange løp så sparer man inn den hysteriske prisen disse padsene koster. Jeg kjøper en kilo kaffebønner for under hundringsen på Eljøp.

Gammel 09-04-11, 19:13   #10
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg har den samme som Camomilla og er strålende fornøyd (hatt den i 1,5 år). Dessuten er jeg sikker på at i det lange løp så sparer man inn den hysteriske prisen disse padsene koster. Jeg kjøper en kilo kaffebønner for under hundringsen på Eljøp.

Det tror jeg og.
Expert tar vel 3000,- for den.
Jeg kjøper samme kaffen som Magica til hverdags og til jul og andre anledninger kjøper jeg en annen fra et eller annet kaffemakeri. Vi har hatt den i 2 år eller noe og den er super. Kan steame melk på den og.

Gammel 09-04-11, 19:17   #11
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Det som er litt komisk her er at Eljøp ofte har halv pris og slikt på kaffebønner, pga holdbarhetsdato. ME LIKE!

Gammel 09-04-11, 20:11   #12
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her i heimen er vi ikke utpregede kaffedrikkere, så Nespresso funker greit for oss. Synes den er utrolig praktisk de få gangene vi drikker kaffe. Må legge til at vi også har en Moccamaster, mannen liker den kaffen bedre. Men heller ikke den blir brukt veldig ofte. Kanskje et par-tre kopper i løpet av en helg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 21:42   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sveger til Nespresso.
Men det er kun jeg som drikker kaffe da, så det blir vel maks 3 kapsler daglig eller noe.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 21:48   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blik ikke den helt store forskjellen i pris på Nespresso-pods og kaffe kjøpt på skikkelig kaffebrenneri, har jeg regnet ut. Men kaffebønner fra brenneri er langt, langt bedre enn både Nespresso og all annen kaffe i løs vekt. Fordelen med å ha en maskin som ikke e avhengig av pods, er at man kan velge å bruke billig espressokaffe fra Rema også, hvis man har dårlig råd en periode eller bare har glemt å kjøpe kaffebønner (eller bestilt pods) og vil ha kaffe NÅ.

Jeg har en Rancilio Silva hjemme og en Nespresso Cititz på jobb, og de er greie til hver sitt bruk, (men det er Rancilioen som lager den virkelig gode kaffen).

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 22:10   #15
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

mine foreldre har denne, jeg syns den er pesete å rengjøre når man har laget latte. Jeg ville ikke kjøpt denne om jeg laget latte hver dag.

Gammel 10-04-11, 00:00   #16
Ema

Ema sin avatar

Standard

Kaffebønner utgår for min del. Jeg bor altfor langt for å ha tilgang til kaffebønner. De podsene kan vel bestilles over nett? 3 kroner koppen er jo billig, det er en pods, ikke sant?

Gammel 10-04-11, 01:07   #17
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ema, her.

Kaffebønner utgår for min del. Jeg bor altfor langt for å ha tilgang til kaffebønner. De podsene kan vel bestilles over nett? 3 kroner koppen er jo billig, det er en pods, ikke sant?

Nespresso-pads kan bestilles over nett, ja. Det er ikke 3 kroner koppen, men 3,5-4 kr, når du regner inn porto, vel og merke. Og det er ikke billig, altså. Det er ganske dyrt i forhold til alle andre måter å lage kaffe på. Hvis man drikker kaffe i moderate eller små mengder, er Nespresso supert. Drikker man mye, er det fryktlig dyrt.

Gammel 10-04-11, 08:25   #18
Albertine
Passiv

Standard

Kjøper man 300 kapsler får man frakt gratis.

Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 09:08   #19
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Kjøper man 300 kapsler får man frakt gratis.

Det er sant, men da må man altså kjøpe kaffe for 1000 kroner, og det er ikke gitt at alle kan eller vil investere sånne summer i kaffe.

Gammel 10-04-11, 09:35   #20
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har en nesten likens simensmaskin på jobb, og den er super. sånn skal jeg ha når vi er ferdig å bygge ut. Og jeg liker ikke vanlig svart kaffe

Og vi kjøper bønner til den på rema

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:55.