|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sykkel til megSkal kjøpe meg sykkel som skal brukes til å sykle i byen, på asfalt. Den jeg har er eldgammel og har gjort sin jobb. Har null kunnskap om hvilke merker som er bra, eller hvilke som ikke er bra. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Sunnmøre
![]() |
Sv: Sykkel til megKanskje du kan høre her inne?
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Sykkel til megDet høres ut som om du skal kjøpe deg en bysykkel rett og slett. De har ikke så mange gir og er først og fremst bygget for komfort, og for å vare omtrent evig med minimalt stell. Se for deg gammeldags sykkel så ser du ca riktig. De finnes i forskjellige prisklasser, jeg pleier å like å kjøpe denslags på sportslageret.no |
|
|
|
#4 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykkel til megJeg ville også foreslå klassisk damesykkel som denne.
|
|
|
#5 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: Sykkel til megJeg tror du skal slite litt for å finne en sykkel med både dempegaffel og navgir. Er det noen spesiell grunn til at du vil ha den bremsetypen? Dersom du ikke er komfortabel med bremseklosser så får du nå kjøpt med skivebremser. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Sykkel til meg
|
|
|
|
#7 |
|
intro
|
Sv: Sykkel til megJeg ville ha prøvekjørt skikkelig før jeg evt. kjøpte meg en slik bysykkel. Kollegaen min har hatt to ulike DBS-modeller. Den første var gullegod, mens den andre nesten er ubrukelig. Den veier ca. 2 fjell og er vanskelig å gire. Likevel tror jeg den kostet borti 6000 eller noe sånt.
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Sykkel til megJeg liker heller ikke dempegaffel. Det er for de som skal sykle i skogen på grov grus eller stier. Vi andre klarer oss som regel bedre med et par greie sykkelhansker. Demping i gaffelen stjeler bare kraft synes jeg. |
|
|
|
#9 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: Sykkel til meg
Ikke dersom du kjøper med regulerbar gaffel. På min så er det en skrue på toppen som regulerer motstand. Da kan jeg løse ut når jeg skal sykle i terreng og ha relativt mye motstand på gode veier. Dempegaffel sparer håndleddene for mye juling. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Sykkel til megJeg synes ikke det blir stivt nok om jeg skrur til heller jeg. Men det kan nok ha en hel del med å gjøre at den sykkelen som er utstyrt med demping i utvalget hjemme er ni år gammel og var veldig billig dengang da også. |
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykkel til megTakk for svar! |
|
|
|