Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Positiv miljøpolitikk

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-11, 11:12   #1
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Positiv miljøpolitikk

Jeg arbeider med å skrive kommunevalgprogram for et politisk parti i en mellomstor norsk by. I den forbindelse har jeg lyst til å høre hva FP tenker vil være positiv miljøpolitikk? Utgangspunktet mitt er at miljøpolitikk må være noe mer/annet enn skremselsbilder og moral, det må tiltak på bordet som gir folk lyst til å bidra til et mer miljøvennlig forbruk og livsstil.

Gratis/billigere og bedre kollektivtransport er en ting som jeg har tenkt på, samt at man kanskje kunne finne mulighet for å bruke litt av arbeidstida på å hente/levere barn til bhg/skole uten bil, i alle fall i offentlig sektor, og kanskje gi skattelette til bedrifter som gjør det samme?

Jeg tenker at tiltakene må monne både for miljøet og for folk sin reelle valgsituasjon, og at de må være lystbetonte på en eller annen måte. Forslag?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 11:39   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Positiv miljøpolitikk

Kjøttspising (og herunder kommer jo også melkeprodukter siden det også dreier seg om husdyrhold) står jo for et større samlet utslipp av klimagasser enn all transport tilsammen, så jeg er enig med denne fyren. Jeg leste nylig at FN er i en stor diskusjon ang. veganisme nå, at folk absolutt bør tenke mer over dette. Spennende.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 11:44   #3
Thomas
Mmm, skeptisk
 
Thomas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 518
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Sv: Positiv miljøpolitikk

Får kaste inn en brannfakkel her: bygge atomkraftverk.

__________________
Men hvi skal jeg være så haardt beklemt?
Om hundrede Aar er alting glemt.
Thomas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 11:47   #4
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Positiv miljøpolitikk

Takk for innspill! Jeg tror kanskje ikke kommunen kan vedta verken veganisme eller bygge atomkraftverk, da... Men det å spise mindre kjøtt er jo et tiltak som også kan kobles til folkehelse osv. Kanskje man kan foreslå kjøttfri mandag i kommunale kantiner og promotere fisk og grønnsaker på ulike måter. Cluet for meg er hvordan man kan foreslå effektive miljøtiltak som også blir oppfattet som positive for befolkningen. Jeg har generelt så mye større tro på gulrot enn pisk.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 11:49   #5
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Positiv miljøpolitikk

Jeg slår et slag for vindmøller og bølgekraftverk. Solcellekraft?
Ellers er det jo logisk at man legger til rette for mindre biltrafikk, ved å øke tilgangen til kollektivtransport samtidig som man gjerne senker prisen. Tilrettelegging for syklister er jo også naturlig i så måte.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 11:50   #6
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Positiv miljøpolitikk

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Takk for innspill! Jeg tror kanskje ikke kommunen kan vedta verken veganisme eller bygge atomkraftverk, da... Men det å spise mindre kjøtt er jo et tiltak som også kan kobles til folkehelse osv. Kanskje man kan foreslå kjøttfri mandag i kommunale kantiner og promotere fisk og grønnsaker på ulike måter. Cluet for meg er hvordan man kan foreslå effektive miljøtiltak som også blir oppfattet som positive for befolkningen. Jeg har generelt så mye større tro på gulrot enn pisk.

Hva heller med å satse på kortreiste produkter, både kjøtt og grønnsaker? Det er ikke særlig miljøvennlig å satse på sukkererter fra Kenya, om du skjønner hva jeg mener.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 11:53   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Positiv miljøpolitikk

Kjøttfri mandag er lurt ja, det har de innført noen steder her med stort hell. Bare positive tilbakemeldinger. Det å promotere fisk har jo også sine baksider, med tanke på overfiske og tråling og diverse.
Og kollektivtrafikk; prisene bare øker og øker og tilbudene skrenkes inn, det innbyr ikke akkurat til at folk vil reise mer kollektivt. Så det er jo én vei å gå, i hvert fall.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 11:58   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Positiv miljøpolitikk

Thomas; kan du begrunne atomkraftverkforslaget ditt?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hva heller med å satse på kortreiste produkter, både kjøtt og grønnsaker? Det er ikke særlig miljøvennlig å satse på sukkererter fra Kenya, om du skjønner hva jeg mener.

Det er heller ikke spesielt miljøvennlig med norske tomater i januar. Jeg syns hele greia rundt kortreist mat er veldig vanskelig, fordi det ikke bare er flydrivstoffet som må tas med i beregningen.

Jeg syns miljø er kjempevanskelig, og tenker at når man skal skrive et valgprogram så bør det være basert på fakta og forskning, ikke ting man syns bare høres lurt ut (ikke ment som stikk til noen altså, bare et generelt sukk).

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 12:02   #9
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Positiv miljøpolitikk

Ja, miljø er kjempevanskelig. Det er så utrolig mange faktorer som må tas med i beregningen, og veies opp mot hverandre.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 12:06   #10
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Positiv miljøpolitikk

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns miljø er kjempevanskelig, og tenker at når man skal skrive et valgprogram så bør det være basert på fakta og forskning, ikke ting man syns bare høres lurt ut (ikke ment som stikk til noen altså, bare et generelt sukk).

Litt sånn malapropo er det ikke alle som tror på fakta og forskning: http://www.nordlys.no/nyheter/article5559219.ece

Miljø er vanskelig, bl.a. fordi vi blir bedt om å foreta valg i hverdagen vår som oppleves som forvanskende på grunnlag av noe som vil skje i fremtiden og som vi ikke vet hvordan vil berøre oss personlig. Usikkerheten rundt effekten av ulike tiltak som sies å være bra for miljøet bidrar dessuten til at det er enklere å fortsette med de gamle vanene våre fremfor å gjøre endringer. Nettopp derfor tenker jeg at det er viktig å satse på tiltak som både er bra for miljøet og som samtidig gir bedre livskvalitet i dag.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 12:15   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Positiv miljøpolitikk

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Litt sånn malapropo er det ikke alle som tror på fakta og forskning: http://www.nordlys.no/nyheter/article5559219.ece

Sånn er det alltid. Og er ikke lett å vite hva som er forskning man skal stole på, og hva som bare tar for seg en side av saken. Ordførere er (desverre) ikke mer eksperter på slike ting enn andre, og de drives av sine kjernesaker som farger oppfatningen deres.

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Miljø er vanskelig, bl.a. fordi vi blir bedt om å foreta valg i hverdagen vår som oppleves som forvanskende på grunnlag av noe som vil skje i fremtiden og som vi ikke vet hvordan vil berøre oss personlig.

Det er ikke dette jeg syns er vanskelig. Jeg syns det er vanskelig fordi for en som ikke er utdannet i dette er det tilnæmet umulig å sette de ulike miljøregnskapene opp mot hverandre, fordi man ikke har tilgang på nok informasjon. Alle sider har sine lobbyister som fremmer sin sak, og det er greit å vite hva som er propaganda, og hva som er fakta.

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Nettopp derfor tenker jeg at det er viktig å satse på tiltak som både er bra for miljøet og som samtidig gir bedre livskvalitet i dag.

Selvsagt er dette viktig, det er ikke det jeg sukker over. Jeg sukker over at det er vanskelig å vite akkurat hva som er bra for miljøet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 12:41   #12
Thomas
Mmm, skeptisk
 
Thomas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 518
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Sv: Positiv miljøpolitikk

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Thomas; kan du begrunne atomkraftverkforslaget ditt?

Ikke i lokal målestokk. Men globalt svis det tross alt av 7 milliarder tonn(!!) kull hvert år for å generere elektrisitet. Da blir det litt feil å være mot atomkraft hvis man samtidig vil kalle seg miljøvennlig.

Atomkraft er, tross alle problemene, den suverent reneste energiformen pr mwh.

Skal kanskje tilogmed prøve å dokumentenere mine påstander sånn etterhvert

__________________
Men hvi skal jeg være så haardt beklemt?
Om hundrede Aar er alting glemt.
Thomas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 13:00   #13
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Positiv miljøpolitikk

*støtte til foreldre som bruker tøybleier (1000 pr. bleiebarn)
*Støtte til kompostbingekjøp (1000 pr. husstand)
*støtte til å kvitte seg med oljefyr og gamle ovner/peiser
*bysykler/bysparkstøttinger

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 13:12   #14
Thomas
Mmm, skeptisk
 
Thomas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 518
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Sv: Positiv miljøpolitikk

Øke prisen på plastposer i butikk, få flere folk til å gå over til tøyposer (er helt elendig på dette sjøl).
Minske mengden emballasje.
Sørge for at all plast i ovennevnte emballasje er laget av en eller annen nedbrytbar variant.
Øke global kostnad ved varetransport (potensielt voldsomme konsekvenser av dette).
Øke bensin/dieselprisen betydelig.

Det blir tråkige tider i den nye miljøvennlige verdenen.

Tror mye av dette vil løse seg selv etterhvert som oljealderen går mot slutten..

__________________
Men hvi skal jeg være så haardt beklemt?
Om hundrede Aar er alting glemt.
Thomas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 13:18   #15
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Positiv miljøpolitikk

Opprinnelig lagt inn av Thomas, her.

Det blir tråkige tider i den nye miljøvennlige verdenen.

Ja, ikke sant.

Problemet er vel at gulrøtter ikke alltid er like effektive som pisken når den først er innført, men det er himla vanskelig som politiker å gå til valg på pisk. Så derfor behovet for effektive gulrøtter. Eventuelt godt kamuflerte pisker?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 13:21   #16
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Positiv miljøpolitikk

God tilrettelegging for syklister er i hvert fall en god sak vil jeg tro. Det er veldig mye lettere å få folk til å sykle dersom der finnes sykkelveier og man har muligheten til å sette fra seg sykkelen på et trygt og helst tørt sted.

Bedre vegetartilbud i kantiner er også noe som bør frem, synes jeg. I Bergen har nettopp De Grønne levert et innbyggerinitiativ om at alle kommunale kantiner (og sykehjem, skoler etc) skal tilby et vegetaralternativ.

Støtte til de som går over til mindre miljøskadelige alternativ. Igjen, i Bergen har man fått støtte dersom man har byttet ut en gammel vedovn med en som er rentbrennende.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 13:59   #17
Thomas
Mmm, skeptisk
 
Thomas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 518
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Sv: Positiv miljøpolitikk

Har vegetarisme noe med miljø å gjøre?

__________________
Men hvi skal jeg være så haardt beklemt?
Om hundrede Aar er alting glemt.
Thomas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 14:02   #18
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Positiv miljøpolitikk

Opprinnelig lagt inn av Thomas, her.

Har vegetarisme noe med miljø å gjøre?

Ja. I følge en forsker fra Nofima i Tromsø (og andre kilder, men jeg har ikke tid til å finne hvilke som er mest troverdige på nettet så jeg går for han som jeg hørte på et foredrag i går) står verdens samlede kjøttproduksjon for større utslipp av klimagasser enn verdens samlede transport (bil, båt, fly osv). Ergo er det faktisk smart å spise mindre kjøtt, både for klimaet og for helsa.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 14:06   #19
Thomas
Mmm, skeptisk
 
Thomas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 518
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Sv: Positiv miljøpolitikk

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Ja. I følge en forsker fra Nofima i Tromsø (og andre kilder, men jeg har ikke tid til å finne hvilke som er mest troverdige på nettet så jeg går for han som jeg hørte på et foredrag i går) står verdens samlede kjøttproduksjon for større utslipp av klimagasser enn verdens samlede transport (bil, båt, fly osv). Ergo er det faktisk smart å spise mindre kjøtt, både for klimaet og for helsa.

They can have my burger when they pry it from my cold dead hands...

Men jeg tror nok de har et godt poeng, selv om jeg syns veganisme/vegetarisme som ideologi er å gå for langt.

__________________
Men hvi skal jeg være så haardt beklemt?
Om hundrede Aar er alting glemt.
Thomas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 14:16   #20
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Positiv miljøpolitikk

Opprinnelig lagt inn av Thomas, her.

They can have my burger when they pry it from my cold dead hands...

Men jeg tror nok de har et godt poeng, selv om jeg syns veganisme/vegetarisme som ideologi er å gå for langt.

Babysteps er nok tingen.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no