|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() Trenger jeg kjøkkenmaskin?Jeg er svært godt i gang med mitt nyttårsforsett, som er å lage all mat fra scratch. (Det vil si, jeg lager ikke pastaen selv, ei heller brød.) Det går så det suser det altså, jeg synes vi spiser mye bedre mat nå enn tidligere. (Jeg kan dog ikke påberope meg et sunnere kosthold. Har nettopp drukket et stort krus av hjemmelaget varm sjokolade. Sunt for sjel, ei for legemet.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
villende
|
![]() Sv: Trenger jeg kjøkkenmaskin?Jeg bruker ikke min. Bruker bare stavmikser og hakkedelen på denne. Men det er muligens fordi kjøkkenmaskinen min rett og slett er litt liten, sånn at jeg ikke får eltet deig i den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
kamerat
|
![]() Sv: Trenger jeg kjøkkenmaskin?Jeg bruker min en del. Til hakking av større mengder nøtter og annet hardt, til riving og skiving av store mengder grønnsaker, til laging av paideiger. Bakebollen og -vispen som hører til, bruker jeg når jeg skal bake røre-smør-og-sukker-hvitt-kaker. Men jeg bruker nok stavmikseren (den har minihakker, blender og visp som ekstrautstyr) mer til hverdags.
![]() |
#4 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger jeg kjøkkenmaskin?Vi bruker kjøkkenmaskin (når vi har komfyr) mye, spesielt fordi mannen baker brød 1 gang pr. uke, vi baker boller (baker alltid store porsjoner), jeg lager biffdeig eller kyllingdeig (har kjøttkvern), jeg lager pølser (har pølsetut på kjøttvernen), vi lager kransekake (vha. mandelkvern og senere pølsetut), pisker krem osv. osv. osv. Det er brødbakingen som dominerer.
![]() |
#5 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Trenger jeg kjøkkenmaskin?Jeg bruker den mer enn jeg hadde trodd, faktisk. Det er fordi den står fremme, fordi den er så pen
![]() |
#6 |
godt brukt
|
![]() Sv: Trenger jeg kjøkkenmaskin?Kenwooden min er min bestevenn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
"De"
|
![]() Sv: Trenger jeg kjøkkenmaskin?
Foodprossessort er bare tragisk. En million deler som bare forsvinner i kjøkkenskapet.
![]() |
#9 |
Helt konge
|
Signerer i sin helhet! Vi har en Kenwood major som alltid står fremme. Den er diger og tar stor plass, men det gjør ikke noe. Super til å elte store mengder brøddeig ol. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Hvilken maskin har du da, Scarlett? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
er her
|
En sånn har mine foreldre også, tror de fikk den i bryllupsgave, forsatt ofte i bruk.
Den er utrolig lekker.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger jeg kjøkkenmaskin?Ja, det er klart du trenger en kjøkkenmaskin !
![]() |
#15 |
"De"
|
![]() Sv: Trenger jeg kjøkkenmaskin?Hm. Jeg bruker min til å vispe fløte og til brøddeiger. Tja.. det var vel det.
![]() |
#16 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Trenger jeg kjøkkenmaskin?Jeg skjønner ikke at folk klarer seg uten food processor! Tenk å rive gulrøtter, knuse kjeks, riva sjokolade og nøtter, rive ost osv for HÅND?? At folk orker! Jeg bare hiver alt i matmølla mi, setter den på i et par sekunder og vips så har jeg revet ost, revne grønnsaker, knust kjeks, hakkede eller malte nøtter, hakket sjokolade, eller iskremrøre, for den saks skyld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Peppy!
|
![]() Sv: Trenger jeg kjøkkenmaskin?Er det noe food processoren kan gjøre som kjøkkenmaskinen ikke kan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Hvis du har en skikkelig en, slik som Kitchen Aid, så gjør den nok det meste. Da er det mye tilleggsutstyr som følger med, kniver og sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Trenger jeg kjøkkenmaskin?Jeg har også Kitchen Aid, og bruker den mye. Veldig praktisk å ha den fremme på benken på heltid, det ville jeg ikke hatt med andre typer kjøkkenmaskin. :jåle: Men jeg skulle gjerne sett at bollen var større, det er ofte jeg kunne tenke meg å lage større gjærdeiger om gangen. For meg kommer likevel det praktiske med å slippe å løfte den ut og inn av skap først, så får jeg heller lage store deiger i to omganger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Prettiest mess ever seen
|
For meg går det helt fint, men så har vi ikke akkurat storfamilie heller. Ikke har jeg fryseboks - eller ork - til å lage ørten brød om gangen. Jeg synes det er fint at den er så liten at den ikke tar hele oppvaskmaskinen eller - gud forby - at jeg måtte vaske den for hånd.
![]() |
|
|