Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kan trenger tips til hvordan man utnytter plassen på en best mulig måte

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-11, 19:03   #1
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan trenger tips til hvordan man utnytter plassen på en best mulig måte

Jeg kjenner at jeg blir litt sprø av alle tingene våre, og jeg trenger noen forslag til hvordan vi kan utnytte rommene på en bedre måte. Jeg er fullstendig grønn når det kommer til innredning og bør dessuten ha noen veldig gode og konkrete tips for at mannen skal kunne la seg overtale. Men jeg aner ikke hvor jeg skal begynne henne. Er det noen som har tips til en god interiørarkitekt? Og hvor mye vil det eventuelt koste?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 19:11   #2
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan trenger tips til hvordan man utnytter plassen på en best mulig måte

Kan en modde fikse overskriften? Den ble veldig rar.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 19:14   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan trenger tips til hvordan man utnytter plassen på en best mulig måte

Jeg kan ikke gi deg tips om noen interiørarkitekter, men fra en "erfaren" alt for mye ting i et hus-dame til en annen er et godt tips å rydde og kaste, kaste, kaste minst tre ganger i året. Og lag masse skap-hylleplass, jo mer jo bedre. Vi skal snart legge ut huset for salg og etter rydde-kasterundene nå er det bra. Ungenes rom heiv vi seks søplesekker med ting ut av.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 22:33   #4
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan trenger tips til hvordan man utnytter plassen på en best mulig måte

Jeg er helt enig i at man må rydde og kaste, altså. Men jeg ser jo at vi overhodet ikke har optimalisert oppbevaringsløsningene våre og at vi helt sikkert kan utnytte arealet vi har tilgjengelig på en mye bedre måte enn vi gjør. Planløsningen vår er egentlig ganske god, vi er bare ikke så gode til å tenke ut de beste løsningene for plassbruken.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 22:37   #5
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan trenger tips til hvordan man utnytter plassen på en best mulig måte

Utnytter dere takhøyden, slik at skapene når helt opp? Jeg husker ikke helt, men har ikke dere litt skråtak? Da kan man få spesialtilpassede skap/hyller slik at man får utnyttet plassen optimalt.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 22:48   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan trenger tips til hvordan man utnytter plassen på en best mulig måte

Alt må ha fast plass. Alt. Også er det lurt å sjekke IKEA og blogger og slikt for gode ideer. Være på utkikk rett og slett. Gode oppbevaringssystemer og løsninger er gull verdt, både når det gjelder å holde det ryddig, finne ting når man trenger dem, rydde kjapt når man trenger det og å vite hva man har. Vi har hyller opp mot taket i gangen, skap der vi har plass. Esker med navn på i hyllene på gjesterommet, nedpakkede klær systematisert i godt merkede store "poser" i kottet. Alle ting har sin plass, og alle i husstanden har ansvaret for å rydde tingene på plass dit de hører hjemme når de har brukt dem.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 23:41   #7
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan trenger tips til hvordan man utnytter plassen på en best mulig måte

Vi har ikke skråtak og har skyvedørsgarderobe i ett soverom og på gangen. Det er mulig at vi burde gjøre noe med hyllene på rommene til barna. Og jeg kunne godt tenke meg å bytte ut kjøkkenet med et som har dype nok overskap til å ha servise i () og med skuffer i steden for skap som underskap.

Jeg lurer også på om det kan være en idé med plassbygde bokhyller - to på gangen oppe og en i stuen nede. Men da må vi kvitte oss med verdens dyreste bokhyller (og sannsynligvis vitrineskapet som fulgte med bokhyllene) og jeg er litt usikker på om jeg får med meg mannen på det... Vi har en krok i stuen som egentlig bare passer til bokhyller, og jeg tror den hadde blitt veldig fin med en plassbygd hjørnebokhylle.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no