|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
har gullhår
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() |
![]() Trenger innspill. Benkeplate på kjøkkenøy og skuffrekke, gulv m.m.Planlegger kjøkken fremdeles, og synes alle valgene er helt pyton :rabla: Har kun vært til en kjøkkenleverandør for tegnetime, men burde sikkert innhentet pris fra flere. F.eks. Ikea, men synes tegneprogrammet er vanskelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Trenger innspill. Benkeplate på kjøkkenøy og skuffrekke, gulv m.m.Jeg skulle definitivt ha samme benkeplate. Her vi bor så har vi stein og det er veldig veldig praktisk med tanke på både renhold, hakk (som man ikke får) og at man kan sette varme ting på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Trenger innspill. Benkeplate på kjøkkenøy og skuffrekke, gulv m.m.Stein er veldig praktisk og lett å holde både rent og hygienisk.
![]() |
#4 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger innspill. Benkeplate på kjøkkenøy og skuffrekke, gulv m.m.Vi skal ha benkeplate i kompositt, som er en blanding av knust stein og betong, og polert. Billigere enn stein, og omtrent like holdbar tror jeg, finnes i flere forskjellige farger, vi går antakelig for en grå/sort variant.
![]() |
#5 |
har gullhår
![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger innspill. Benkeplate på kjøkkenøy og skuffrekke, gulv m.m.
Du ville valgt stein benkeplate på begge ? Øya er 2.5 m x 1.20 m tror jeg, og den andre benkeplaten er 2.50 x 0.70 kanskje ? Skuffene er dype. Vet ikke meterprisen på steinplate, men de veier nok veldig mye totalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
har gullhår
![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger innspill. Benkeplate på kjøkkenøy og skuffrekke, gulv m.m.Så kjappe dere er til å hjelpe en stakkar |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Trenger innspill. Benkeplate på kjøkkenøy og skuffrekke, gulv m.m.Stein er dyrt, men du verden så praktisk. Jeg drømte om corian da vi byttet kjøkken i vinter, men det utgikk det også pga prisen. Siden du allerede vurderer stein, kan du jo sjekke corian? |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger innspill. Benkeplate på kjøkkenøy og skuffrekke, gulv m.m.Vi har benkeplate i stein og høyglans kjøkken. Har grått gulv.
![]() |
#9 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Trenger innspill. Benkeplate på kjøkkenøy og skuffrekke, gulv m.m.Vi har stein, det er veldig godt å jobbe på synes jeg. Fint å bake på, kan sette varme kjeler rett på, lett å vaske. Skulle jeg valgt igjen ville jeg valgt en steintype som ikke var så spraglete som den vi har nå, og så ville jeg virkelig insistert på å ikke få skjøt midt i den flaten en vanligvis bruker som bakeflate (min mann og jeg var uenige om hvor vi skulle ha skjøten, og jeg ga meg, men neste gang skal jeg ikke gjøre det!).
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Trenger innspill. Benkeplate på kjøkkenøy og skuffrekke, gulv m.m.Ikke for spraglete er jeg helt enig i. Det er penere med de som er mer ensfarget. Jeg liker godt de som er litt brun/grå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Trenger innspill. Benkeplate på kjøkkenøy og skuffrekke, gulv m.m.Husk at det er vanskelig å se kakkerlakker på spraglete underlag. :har lært: |
![]() |
![]() |
#12 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: Trenger innspill. Benkeplate på kjøkkenøy og skuffrekke, gulv m.m.Vi har benk i svart granitt, er veldig fornøyd. Lett å holde rent, får ikke hakk, lite vedlikehold, tåler varme og er pent.
![]() |
#14 |
har gullhår
![]() ![]() |
Leverandøren mente corian var mykere enn stein, og mer utsatt for riper og hakk ? Jeg aner ikke, men skal sjekke hvordan de ligger an prismessig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
har gullhår
![]() ![]() |
Kompositten vi fikk se prøver av var spraglete. Med steinbiter av noe som lignet litt på sølv innimellom. Bør man velge ensfarget ja ? Hvordan er dette med tanke på synlige fingermerker. Har lest at helt sort er noe herk både med tanke på fingermerker og synlig støv, matsmuler o.l. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
har gullhår
![]() ![]() |
Kjekt å høre erfaringer med helt ensfarget benkeplate. Hvordan er det med smuler og fingermerker på din benkeplate ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Sviiisj!!
|
På skapdører etc er jeg enig med deg at det kan være et problem, siden det er mest av estetisk art. På en kjøkkenbenk, derimot, er det tvert i mot en fordel å kunne se støv og skitt, slik at man får vasket det bort!
![]() |
#18 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
#19 |
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger innspill. Benkeplate på kjøkkenøy og skuffrekke, gulv m.m.Signerer alt Mauser sier. Vi har samme benkeplate og underlimt vask.
![]() |
#20 |
har gullhår
![]() ![]() |
Takk for gode tips |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|