[Hage] STORT tre i hagen som kanskje er utrygt
Jeg har et digert tre (eller rettere sagt to helt sammen nederst) akkurat der plenen går over i en ganske bratt skråning. Det er visst en ask, og sikkert nærmere 10 m høyt, iallefall en del høyere enn huset som er på to etasjer.
Om vinteren ramler det ned en del større kvister og grener, særlig når det blåser.
Jeg hilste nettopp på min nye nabo (ok helt ny er han ikke, men har ikke hilst ordentlig før). Nesten det første han sier er om vi har tenkt på treet han tror det kan være noe råttent inni. Jeg har hørt at ask er veldig sprø om vinteren, men har ikke peiling på trær egentlig... Han er redd før å parkere der av og til. Jeg tror neppe det er den veien den ramler om det skulle skje, men.
Hva kan det koste å få felt det digre treet? Må bruke kranbil eller slikt utstyr tenker jeg. Jeg har veldig lite lyst til å legge ut mye penger på dette nå, for det er ikke sikkert jeg skal bo her. Men har da ved å varme meg på lenge om den felles. 
Kan de som feller ta en sjekk, for å se hvordan tilstanden til treet er? Jeg liker det store treet egentlig, og den skygger hos meg på dagen og veien om ettermiddagen, så den er ikke til mye plage for andre.
Men selvsagt vil jeg unngå at noen eller noe skades.