Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Desigual - hvordan er de i størrelsen?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-11, 20:31   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Desigual - hvordan er de i størrelsen?

Sammenlignet med andre klær man kjenner størrelsene på liksom? *vurderer å bestille en kjole*

Gammel 11-04-11, 20:34   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Desigual - hvordan er de i størrelsen?

Mja, kommer an på. De er iallefall ikke store.

Dette skriver Madsogmille på sine sider:

Husk Desigual er ca. 2 numre mindre i størrelserne i forhold til skandinaviske størrelsen.
Eks. Desigual størrelse 40 = ca. 36/38 i vores størrelser.
Str. L = S/M i vores størrelser

Jeg bruker vel ca M i Desigual, og det er ganske akkurat for meg som er en 38, men da har jeg ikke mye å gå på.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 20:38   #3
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg må opp en størrelse.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 20:39   #4
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer litt an på typen stoff. Jerseyklær har gjerne størrelse S-M-L-XL, og de er mer like norske størrelser, enn de klærne som har konfeksjonsstørrelser. Jeg kan ha problemer med å knappe 46 over brystet, men XL pleier å passe. Her hjemme er jeg også XL oventil, eller 44.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 20:41   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er det noe som sier meg at jeg bør bestille 44 eller XL når jeg er 40/42 oventil vanligvis.

Gammel 11-04-11, 20:42   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Det er denne kjolen jeg sikler på btw.

Gammel 11-04-11, 20:44   #7
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å guri, den var fin!

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 20:45   #8
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du sett den kjolen i en butikk, eller er du på nett?

Gammel 11-04-11, 20:45   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Da er det noe som sier meg at jeg bør bestille 44 eller XL når jeg er 40/42 oventil vanligvis.

Tror det, om du ikke liker det helt tight iallefall.

Gammel 11-04-11, 20:46   #10
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er denne kjolen jeg sikler på btw.

Kjoler av det slaget fra Desigual er ganske vanlige i størrelsen, vil jeg si (har ikke prøvd akkurat denne). Jeg bruker XS i Desigual, det samme som i andre utskrådde kjoler.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 20:48   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Jeg har bare sett den på nett. Jeg vurderer å begynne letingen i butikker i morgen, om ikke annet så etter noe som er ganske likt i passformen slik at jeg kan få noe sammenligningsgrunnlag.

Gammel 11-04-11, 20:51   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jeg har bare sett den på nett. Jeg vurderer å begynne letingen i butikker i morgen, om ikke annet så etter noe som er ganske likt i passformen slik at jeg kan få noe sammenligningsgrunnlag.

De har iallefall den typen på Stjørdal.
Jeg har M i samme stoffet, men da med lange ermer.
Og den sitter som sagt helt normalt på meg, men ganske tight da.
Og jeg tror at den typen er lik så fin litt stor enn for trang iallefall.

Gammel 11-04-11, 20:52   #13
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Kjolene er stort sett normale i størrelsen, men jakkene og ballongtunikaene er små i størrelsen. Jeg er en normal 38 og må opp i 42 i Desigualjakker, men jeg bruker S/M i kjolene.

Veldig fin kjole forresten!

Gammel 11-04-11, 20:55   #14
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjetter at konfeksjonstørrelsene er spanske og da må man jo opp en størrelse. S, M, L etc syns jeg er normale.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:00   #15
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er en str M/38 (noen ganger 36). Har en genser og et par kjoler i slikt stoff som kjolen over her, og i de har jeg str M. Den ene kjolen er faktisk bittelitt stor, de andre akkurat passe.

En kåpe jeg hadde derimot, var i str 42 eller 44 spansk størrelse. Den var akkurat og var beregnet norsk str 38.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:02   #16
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den har jeg - i XL.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
Gammel 11-04-11, 21:06   #17
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Den har jeg - i XL.

Og du er 44 oppe? Da er det mulig at XL blir i overkant for meg. Konklusjonen er vel at jeg må gjøre det jeg hater mest - prøve klær i en butikk med få klær og få ansatte.

Gammel 11-04-11, 21:06   #18
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

De har iallefall den typen på Stjørdal.
Jeg har M i samme stoffet, men da med lange ermer.
Og den sitter som sagt helt normalt på meg, men ganske tight da.
Og jeg tror at den typen er lik så fin litt stor enn for trang iallefall.

Hvilken butikk på stjørdal da? Jeg er stuck på hell et par dager så da er ikke veien så lang.

Gammel 11-04-11, 21:07   #19
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også siklet på den kjolen.

Jeg har en Desigualkjole i samme snitt i L og den passer bra og jeg er vel en L/M - 40/38. Har hørt mange si at Desigual er så små i størrelsene, men såå små synes jeg ikke de plaggene jeg har prøvd har vært.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:08   #20
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Og du er 44 oppe? Da er det mulig at XL blir i overkant for meg. Konklusjonen er vel at jeg må gjøre det jeg hater mest - prøve klær i en butikk med få klær og få ansatte.

Ja. Den er ganske utringet, så hvis den blir for stor kan det kanskje bli i meste laget.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:08.