Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Hage] for dummies - Hjelp!

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-11, 21:28   #1
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

[Hage] for dummies - Hjelp!

Jeg skal få ut fingern og få fin hage i år

Derfor trenger jeg hjelp til følgende:

Planter som kan bo på verandaen der det er masse sol og grisevarmt fra 12 til sola går ned. Tenkte å kjøpe verandakasser, da er det mulighet for regnskyll, men ellers er det tak over og jeg er dårlig på å vanne. Kaktus?

En skråning der vi kuttet ned en hekk som hadde tatt helt av i fjor. Ca 1,5 m bred og 10 meter lang. Jeg er ikke flink til å luke (eller vanne) - hva kan vi ha her? Den har sol fra 11 - 7 sånn omtrent midt på sommeren.

Krukker på gårdsplassen - her er det bare sol om morgenen en liten stund, så de må like skygge.

Jeg har et bed der jeg har sådd blomstereng før (sånn mix frøpose), og det var jeg fornøyd med - ingen luking eller vanning, og blomstring fra vår til høst. Bør jeg gå for den løsningen igjen, eller er det andre vedlikeholdsfrie ting som er lurere?

Jeg er ingen fan av hagearbeid, så jeg orker ikke styre med å grave opp planter for å flytte de inn om høsten osv. Noen som har noen gode tips?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no