|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ekvilist
|
Hvilken duppeditt trenger jeg? iPod? iPad? Lesebrett?Jeg leser en del, og nå som det har kommet litt utvalg i ebøker så ønsker jeg meg et lesebrett.
|
|
|
#2 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken duppeditt trenger jeg? iPod? iPad? Lesebrett?
Nei, det stemmer ikke. iPad har LCD-skjerm, de har lys bak skjermen. Min mening er at LCD-skjermer ikke er egnet til å lese bøker på. Amazon Kindle og andre lesebrett er basert på en skjermtype som heter E-ink; de har ikke baklys, og er derfor avhengig av lys utenifra på samme måte som papir. De kan dermed være omtrent like behgelige å lese på som papir også. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvilken duppeditt trenger jeg? iPod? iPad? Lesebrett?Takk for avklaring Benmurphy. Da tok altså den ansatte hos Apple feil, jeg hadde en sterk mistanke om det. Prøvde å argumentere i mot, men han sto på det at iPad endret seg i forbindelse med lesing av bøker, og ble helt det samme som Kindle. Merkelig.
|
|
|
#5 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Hvilken duppeditt trenger jeg? iPod? iPad? Lesebrett?Hvis du vil ha muligheter til å laste ned bøker uten å måtte bruke en PC, bør du velge en ebokleser med innebygd wifi. Hvis du vil lese norske bøker, kan denne være et alternativ. Har nettopp bestilt den til jobb, så har ikke fått prøvd den selv.
|
|
|
#7 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
En "kan" alltids få til å lese andre bøker enn Amazon sine på en Kindle, men da må google litt. http://betaub.wordpress.com/2011/04/...v-eb%C3%B8ker/
|
|
|
#8 |
|
Ekvilist
|
|
![]() |
|
|