|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Hva er verst - høy alder eller antall kjørte km.?Vi driver i disse dager og bytter bil, og jeg ser så øyet blir stort og vått, og blir ikke helt klok på hva som er best/verst. |
![]() |
![]() |
#2 |
maler
|
![]() Sv: Hva er verst - høy alder eller antall kjørte km.?Det kommer an på hvor høy alder du snakker om. Du må se litt på de ulike bilmodellene, når det kom store sikkerhetsforbedringer. Og da bør den ikke være eldre enn den siste store sikkerhetsoppdateringen på modellen. Gitt at den har bra sikkerhetsutstyr, er det vel slik at en litt eldre bil som har gått få kilometer er den beste muligheten for få seg en god bil til en rimelig penge.
![]() |
#3 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hva er verst - høy alder eller antall kjørte km.?Jeg satte maks alder OG km da jeg kjøpte min (ja, i tillegg til makspris da selvsagt), men det er klart at det snevrer inn utvalget veldig. Alder og km bør hvertfall henge nogenlunde sammen tenker jeg. Jeg ville ikke kjøpt en bil fra 2008 som hadde gått 200.000 liksom. Da tenker jeg at den har blitt kjørt veldig hardt over en veldig kort periode. Fort gjort å ikke følge alle servicer og sånt da.
![]() |
#4 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er verst - høy alder eller antall kjørte km.?Jeg må bare, dessverre, si at du må aldri finne på og kjøpe Renault Espace som har gått langt, eller ikke så kort eller for den sakens skyld. Dyrkjøpt erfaring her i huset og den har kommet dårligst ut som bruktbil flere ganger. Mye feil og reparasjoner på de fleste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva er verst - høy alder eller antall kjørte km.?Damn altså - vi har sett på Renault Espace, og har hatt den som favoritt. Men det er jo mest pga. hvordan den fremstår. Hvordan den har kommet ut i tester osv. har vi jo ikke sett på... |
![]() |
![]() |
#6 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Hva er verst - høy alder eller antall kjørte km.?Bilkyndig er eg ikkje, men to vennepar har hatt Renault Espace. Begge para har skifta ut bilane, etter å ha hatt utallige, dyre reperasjonar på alle mogelege typar feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva er verst - høy alder eller antall kjørte km.?Ok - da hjelper det ikke hvor fin den er. Det tar meg ikke dit jeg vil |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva er verst - høy alder eller antall kjørte km.?Hva med denne? |
![]() |
![]() |
#9 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Hva er verst - høy alder eller antall kjørte km.?Jeg ville prioritert lav KM over alder. Vi kjøpte en 2003-modell for et år siden som hadde gått 40.000. Nesten som å kjøpe ny bil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
maler
|
![]() Sv: Hva er verst - høy alder eller antall kjørte km.?Franske biler? *skeptisk* Jeg synes alltid det er en Citröen som står der når det er bil med motorhavari. Peugot har jeg hakket bedre følelser for. Ellers fungerer sharan veldig greit.
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva er verst - høy alder eller antall kjørte km.?Ok - veldig greit å få synspunkter. Er ikke så gira på å tilbringe uker på verksted, og med slunken pengepung. Da er jo de fleste vi har sett på verstinger. Eller - Peugeot 806 er det ingen som har sagt noe om enda? |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva er verst - høy alder eller antall kjørte km.?
Ikke for det - Svigerfaren min har Citroen, og det er vel hans 3, alle kjøpt brukt. Han har ikke hatt noe problemer med en eneste en av dem - så kanskje du var veldig uheldig? |
![]() |
![]() |
#13 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hva er verst - høy alder eller antall kjørte km.?Litt over 80.000 da, men. http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=27913948
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva er verst - høy alder eller antall kjørte km.?Zafiraen blir litt mindre enn de andre vi har sett på. Har ikke så lyst på mindre bil. Da kan vi beholde den vi har nå egentlig. Det er greit at det er plass til bittelitt hvis alle setene er i bruk. |
![]() |
![]() |
#15 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hva er verst - høy alder eller antall kjørte km.?Evasion, 806, Lancia Zeta og Fiat Ulysses er samme bil (tilsvarende Sharan/Galaxy/Alhambra), også kjent som Eurovan. Det ble lagt ned lite ressurser i utviklingen av dem, og resultatet ble ikke helt vellykket. Det er mye tekniske feil, og en del elektronikkfeil. Sikkerheten er vel også noe dårligere enn Sharan-familien.
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work. Sist redigert av Mauser : 13-04-11 kl 10:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
En kollega fikk fullstendig plutselig motorhavari for 2 uker siden. Det viste seg at motoren hadde skjært seg fullstendig på Grand Espace'n deres. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva er verst - høy alder eller antall kjørte km.?Det blir ikke Espace - det er det eneste jeg vet pr. nå |
![]() |
![]() |
#18 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Hva er verst - høy alder eller antall kjørte km.?*venter på mrc* |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er verst - høy alder eller antall kjørte km.?heh.... Når det gjelder driftsikkerhet er vel ikke de bilene nevnt noe man ellers forbinder med "problemfritt og rimelig bilhold".
![]() |
#20 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() |
Sist redigert av vestlandsfanden : 13-04-11 kl 20:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|