|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Duracell
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Disneyland ParisNoen som har bodd på ett av hotellene inne der på området ?
![]() |
#2 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Disneyland parisVi bodde på Magic Circus i fjor. Det ligger ca ti minutter fra parken med shuttle-buss. Bussene server alle hotellene, og følger faste ruter, går hvert tiende minutt i "rushtida". Hotellet hadde svømmebasseng/småbarnsplaskebasseng, noe som ikke akkurat var noe badeland, men en avkjølende avveksling fra trasking i parken. Maten var OK der. Rommet haddet dobbeltseng samt en køyeseng med forheng foran. De solgte 4-for-3-dagers parkbilletter i skranken.
![]() |
#3 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Disneyland parisVi bodde også på Magic Circus i fjor. Må innrømme at jeg ikke visste at det var svømmebasseng der, men jeg lette ikke etter det heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har diplom
![]() Sv: Disneyland parisOg forresten, vi fløy til CDG, toget til Disney tok bare 10 minutter. Vi vurderte Vatry, men det virker litt kronglete. Mulig det er bedre nå, men det er et stykke unna. Du kan lese her: http://www.tripadvisor.com/ShowTopic...de_France.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Duracell
Hvor: Rivieraen-Vestfold
![]() Sv: Disneyland parisJeg ser at det går shuttlebus fra Vatry til Disneyland paris så det er nok det rimeligste og enkleste for oss.
![]() |
#6 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Disneyland parisVi har bodd på Newport Bay Club og Sequoia Lodge. SL er litt nærmere parkene, og er ganske koselig. Vi har tidligere sett på hoteller utenfor anlegget fordi de i utgangspunktet er mye billigere, men når du legger til parkbilletter, blir det ganske likt i pris. For å ikke snakk om at Extra Magic Hours er verdifullt - spesielt hvis du reiser på et tidspunkt der mange andre skal være der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
![]() |
![]() Sv: Disneyland paris
Vi skal dit i sommer og sånn jeg ser det må vi betale 1500NOK for å komme oss til og fra vatry, og det er med en buss vi må bestille på forhånd? Litt stiv pris da eller....
2003-2007-2012 Sist redigert av 2ne : 22-06-11 kl 16:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Disneyland parisVi bodde på Explorers hotel. Det var billig, det var bra, det var rent og vi var strålende fornøyde. Vi er fem, og for en meget billig penge fikk vi et rom med to dobbeltsenger, et tilstøtende rom med køyeseng og bad. Det var svømmebasseng på hotellet (lite, men det var moro for ungene å leke der). Vi forhåndsbetalte halvpensjon og var veldig godt fornøyd med det også, både når det gjald kvalitet og pris. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Superaktiv
Hvor: Østlandet
![]() |
![]() Sv: Disneyland ParisVi skal også bo på explorer, er det langt å gå til disneyland?
![]() |
#11 |
Grubler.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Disneyland ParisVi skal bo på Newport Bay Club i sommer. http://www.ving.no/frankrike/disneyl...wport-bay-club
![]() |
#12 |
Har diplom
![]() Sv: Disneyland Paris
Jeg bodde der for hundre år siden, det året det åpnet. Jeg var vel 13 eller noe, og veldig imponert. Men hotellerfaringen min dengang var syden-hoteller av varierende kvalitet, så det var kanskje derfor. Jeg husker de hadde valet parkering, det hadde jeg jo bare sett på film. Også løp det en mann rundt og kostet gulvet etter deg når man gikk gjennom resepsjonen husker jeg. Det var alt som skulle til for å imponere et tenårings-nek, gitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Disneyland ParisVi reiser om en uke og skal bo på Hotel l'Elysée. Greit med et hotell som er i nærheten av shoppingsenteret, men også nært Disney. Regner med å ta shuttlebussen til Disneyområdet for å gå i parkene. Vi skal en dag i hver av parkene - tror det er nok siden vi har vært i DisneyWorld flere ganger før.
![]() |
#14 |
Trapper opp igjen !
![]() Sv: Disneyland ParisJeg og barna bodde på Newport Bay for 2 år siden. Fint fornøyd, uten at det nå var whoaaaaaa. Vi var innstillt på at alt var kommersielt og dyrt, så ingen skuffelser der. Lekre indoor og outdoor svømmebassenger. Sparte masse ved å bestille fra nederlandsk adresse (men engelsk adresse hadde vært enda billigere). Fyrverkeriet ser man ikke fra noen av rommene på NB. Noe må det dobbelt så dyre Disneyland Hotel jo ha.
![]() |
#15 |
Grubler.
![]() Sv: Disneyland ParisTakk! Her var det mange flotte tips å ta med seg.
![]() |
#16 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Disneyland ParisJa, her var det mye flott tips! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Trapper opp igjen !
![]() Sv: Disneyland Paris
Ja, det kan du spørre om. Ganske dårlig gjort. Jeg fikk ihvertfall opp helt forskjellige priser alt etter hvilket flagg jeg trykket på oppe i hjørnet. Og hadde jeg først klikket inn på det norske flagget, kunne jeg ikke bestille som nederlandsk/engelsk mer. Det var tilbud som kun gjaldt hvis man bestillte med adresse i bestemte land. Siden jeg var usikker på, i hvorvidt de sjekket bopæl o.l. brukte jeg adressen til foreldrene mine i Nederland. Min mor har i kortversjonen samme navn som meg.
![]() |
#18 |
Grubler.
![]() Sv: Disneyland ParisNoen som vet om det finnes expressbilletter i Disneyland? Vi kjøpte det i Legoland og det var jo kjempesmart. Hadde aldri rukket gjennom alt uten de.
![]() |
#19 |
Har diplom
![]() Sv: Disneyland ParisJeg tror ikke de har ekspressbilletter, nei. De har fast access (? Tror det var det det het), men det er bare for en attraksjon av gangen. Man tar en billett, får en tid, så kommer man rett inn uten å stå i kø på det tidspunktet. Fast access på de mest populære attraksjonene var brukt opp ganske tidlig, så det kan lønne seg å hente billett til en av de største med en gang man kommer inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Grubler.
![]() Sv: Disneyland ParisTakk for svar, Neket. Vi har inngangsbillett 4 dager, så da kan vi evt prøve det ut et par av dagene.
![]() |
|
|