Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Forslag til farge på huset mitt, ønskes!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-11, 10:52   #1
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Forslag til farge på huset mitt, ønskes!

Vi skal vaske og male huset i år. Vi har lyst på en grå type.

Taket er rødt, vinduene og vinsjebord(?) har vi lyst skal være hvitt.
Muren kledde vi i grå'e steniplater i fjor.

Hva kan passe?? Forslag taes i mot med takk!!

*bilde borte*

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)

Sist redigert av Grøten : 29-05-11 kl 22:46.
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 11:01   #2
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forslag til farge på huset mitt, ønskes!

Jeg synes det kler hvitt, jeg. Men vi er fornøyd med vårt i kontur (1378), med hvite karmer.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 11:02   #3
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til farge på huset mitt, ønskes!

Jeg ville hatt en eller annen gråfarge.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 11:05   #4
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forslag til farge på huset mitt, ønskes!

Ja, det er helt ok med hvitt. Synes bare det ser så fort stygt ut.

Minni, forslag til grå? Lys? Mørk?

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 11:07   #5
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forslag til farge på huset mitt, ønskes!

Her kan du se endel eksempler: http://nymalt.jotun.no/resultatliste/10

Dette er Kontur (lånt bilde):

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 11:11   #6
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forslag til farge på huset mitt, ønskes!

Svigers har en farge som heter Labrador. Nydelig farge med hvite karmer til.
Den er mørkegrå på grensen til brunt.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.

Sist redigert av Pesten : 14-04-11 kl 12:14.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 11:49   #7
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til farge på huset mitt, ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Ja, det er helt ok med hvitt. Synes bare det ser så fort stygt ut.

Minni, forslag til grå? Lys? Mørk?

Vent litt så skal jeg finne.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 12:14   #8
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til farge på huset mitt, ønskes!

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 12:21   #9
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forslag til farge på huset mitt, ønskes!

Jeg hadde beholdt det som det er jeg. :enkel:

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 12:37   #10
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Forslag til farge på huset mitt, ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Fin farge!

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 14:44   #11
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forslag til farge på huset mitt, ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Jeg hadde beholdt det som det er jeg. :enkel:

Skulle gjerne gjort det, men kledningen vår er så grov, så møkka setter seg så godt fast. Og det blir veldig synlig.
Ikke så synlig på bildet her, men på nært hold og når det er snø. (Halve året.)
Så vi må!!

Minni, den så fin ut!!! Du vet ikke hva den heter??

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 21:23   #12
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forslag til farge på huset mitt, ønskes!

Ah, I see. Da hadde jeg valgt en ikke altfor mørk gråfarge.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 21:30   #13
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forslag til farge på huset mitt, ønskes!

Jeg malte huset mitt fra oransje og grønt, til Grå Skifer og Egghvit. Hadde jeg valgt om igjen, hadde jeg enten tatt en ørlitt mørkere farge rundt vinduene, eller litt lysere vegger, så kontrasten ikke blir så stor. Men tror kontrastene kommer frem på huset mitt, som er ganske lite. Kan godt vise bildet av slik det er blitt, hvis du vil.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 21:31   #14
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forslag til farge på huset mitt, ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Ah, I see. Da hadde jeg valgt en ikke altfor mørk gråfarge.

Takk for tips!!

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Jeg malte huset mitt fra oransje og grønt, til Grå Skifer og Egghvit. Hadde jeg valgt om igjen, hadde jeg enten tatt en ørlitt mørkere farge rundt vinduene, eller litt lysere vegger, så kontrasten ikke blir så stor. Men tror kontrastene kommer frem på huset mitt, som er ganske lite. Kan godt vise bildet av slik det er blitt, hvis du vil.

Om jeg vil?? Ja, så klart!!!!

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 21:42   #15
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forslag til farge på huset mitt, ønskes!

Bildet er fra i fjor, ganske sikker på det mangler et strøk rundt vinduene, for kontrasten er større nå.. I tillegg mangler vindskiene (fortsatt), men jeg vurderer å ta dem mørkere enn hvite... Men de ligger klare.. hvitmalte..


Jo mer jeg ser på ditt, ser jeg at jeg ville valgt en lysere enn mitt. Min er fin, men den er ganske kraftig i fargen, selv om den er dus. Er ikke Frostrøyk en fin gråfarge som er lysere...? Ulagrå? Mener å huske noen navn..




Bare slik hvor å vise forskjellen fra tidligere




Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 21:57   #16
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forslag til farge på huset mitt, ønskes!

Maxine, tusen takk for bilder, forsalg og alt.
Huset ditt har virkelig forandret seg, blitt lekkert!!!
Mulig vi må ha en litt lysere, vet ikke om det må det siden vi blandt annet har rød takstein?? Og Steinplater på veggen. For den er jo også grå.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 21:58   #17
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.555
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forslag til farge på huset mitt, ønskes!

Jeg ville valgt en mørk, mørk grå, med hvit staffasje.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 22:00   #18
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.555
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forslag til farge på huset mitt, ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Maxine, tusen takk for bilder, forsalg og alt.
Huset ditt har virkelig forandret seg, blitt lekkert!!!
Mulig vi må ha en litt lysere, vet ikke om det må det siden vi blandt annet har rød takstein?? Og Steinplater på veggen. For den er jo også grå.

Ah, det så jeg først nå når du sa det. Da ville jeg nok heller valgt en beige farge, tror jeg. Lys grått blir nok også flott, men blir det litt mye grått sammen med asfalten foran huset?

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 22:03   #19
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forslag til farge på huset mitt, ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Beckett, her.

Ah, det så jeg først nå når du sa det. Da ville jeg nok heller valgt en beige farge, tror jeg. Lys grått blir nok også flott, men blir det litt mye grått sammen med asfalten foran huset?

Beige sier du.
"Skjuler" den møkk? På grunn av grov kledning er det sånn jobb å vaske det. Får det liksom ikke helt hundre, så MÅ ha noe som ikke viser alt.

Forslag til beige da??
En ting er asfalten, men muren er kledd i Steni-plater, de er grå. De må vi også ta hensyn til. Styr.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 22:14   #20
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forslag til farge på huset mitt, ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Beige sier du.
"Skjuler" den møkk? På grunn av grov kledning er det sånn jobb å vaske det. Får det liksom ikke helt hundre, så MÅ ha noe som ikke viser alt.


Min skjuler godt møkk.

Har vei ved ene siden av huset. Da vi vasket før vi malte, brukte vi en time på en liten vegg, tror jeg. Det rant svart leeenge før det lysnet... Slik sett er nok en lignende den jeg har veldig praktisk. Men nå minte du meg på at jeg faktisk må vaske det vinduet som vender mot veien snart. Tror ikke man ser helt gjennom det snart

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no