|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva ser man skiten best på? Lyst vs mørkt gulvVi holder på med full oppussing av stuen og har revet paneltaket. Sparkler strien så den blitt glatt og skal bytte gulv.
![]() |
#2 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hva ser man skiten best på? Lyst vs mørkt gulvMørkt; det ser fortere støvete og skittent ut. Med mørke møbler ville jeg uansett ha gått for lysere gulv.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva ser man skiten best på? Lyst vs mørkt gulvLyst gulv som i hvitt synes skitten på med en gang. Jeg har merbaugulv og de tåler en del de altså. De må støvsuges en gang i uka fordi støv synes. Men vaskes må de aldri-ish. |
![]() |
![]() |
#4 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva ser man skiten best på? Lyst vs mørkt gulvMørkt tror jeg (tenker på støv altså). På mine lyse syns alt av fot og potmerker, og all annen shit da... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hva ser man skiten best på? Lyst vs mørkt gulv
Jepp. Vi har hvitt gulv i gangen, og der synes alt.
![]() |
#6 |
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva ser man skiten best på? Lyst vs mørkt gulvVi har hvitmalte gulv, og alt synes. Alt.
![]() |
#8 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hva ser man skiten best på? Lyst vs mørkt gulvTja, det spørs vel hvor mye dere søler og griser? Er dere en sånn tørrmopp-familie (litt misunnelig på sånne), da ville jeg gått får lyst gulv fordi støv vises ikke så raskt der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva ser man skiten best på? Lyst vs mørkt gulvVi har hvitpigmentert, mattlakket eik og det er en velsignelse for sjuskefamilier som oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva ser man skiten best på? Lyst vs mørkt gulvVi har hatt mørk merbau, bjørk, ask og eik i forskjellige nyanser, og min erfaring er at de alt viser bedre på de mørke gulvene. Hvitpigmentert/hvitlasert er genialt. Det mørke merbaugulvet var mildt sagt grusomt. Aldri mer så mørkt gulv!
![]() |
![]() |
#11 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hva ser man skiten best på? Lyst vs mørkt gulvDen hvitmalte trappa ser forferdelig ut. Bjørkeparketten på kjøkken og stue kan huse overraskende mange smuler og sandkorn før det egentlig ser skjemmende ut. Det synes mindre enn på eik/bøk-varianten vi hadde i det forrige huset ihvertfall.
![]() |
#12 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hva ser man skiten best på? Lyst vs mørkt gulvDet kommer an på hva slags skit som er problemet. Lyse dyrehår synes best på mørke gulv, mørke hår best på lyse gulv. Søle/gjørme, synes best på lyse gulv, likeledes matrester. Tomatflekker kan sette permanente flekker på lyse gulv, likeledes rødvin. Mørke gulv er mer tilgivende sånn sett.
![]() |
![]() |
#13 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hva ser man skiten best på? Lyst vs mørkt gulvVi har stygg 80-talls parkett, litt sånn halv-lys og gulnet. den skjuler ganske mye. Men det vil du vel ikke ha? Jeg ville valgt lyst, men ikke hvitt tror jeg. Flekker er jo uansett enklere å bli kvitt med en fille enn konstant støvsuging fordi hver minste lille ting syns. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
![]() Sv: Hva ser man skiten best på? Lyst vs mørkt gulvVi er blondier hele gjengen og jeg er ingen vaskekjerring men heller en tørrmopper. Sånn ca annenhver dag. *åpplyser*
![]() |
#15 |
![]() |
#16 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hva ser man skiten best på? Lyst vs mørkt gulvMidt i mellom. Vi har børstet, oljet eik og den er middels lys, men ikke sånn gulaktig som lakket eik ofte blir. Der viser ingenting. Absolutt ingenting. Vi griser ikke heller, men støvete blir det jo. Men det viser ikke. Dessvarrem vil jeg nesten si, for det er ikke moro når ungene får støvete klær fordi de åler seg rundt på golvet og jeg ikke har moppet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Kontrollfrik
Ja, du har et poeng. Ei mørkhåret venninne av meg hadde hvite fliser på badet og det var noe herk. Vi hadde mørk sofa, og der viste alle våre lyse hår, men ikke hennes. And so on. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva ser man skiten best på? Lyst vs mørkt gulvEn mellomting er sikkert best. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hva ser man skiten best på? Lyst vs mørkt gulvVi overtok et hus med mørkegrå trapp (malt). Ikke pen. Tenkte å male den hvit, men vi valgte en lys gråfarge på trinnene og det var lurt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Har bakt søte kaker
|
Kunne ikke vært mer enig.
The deadline for complaints was yesterday vinterbolle jan 2007 sommerbolle juni 2010 minibolle mai 2012 Sist redigert av kokosbolle : 15-04-11 kl 11:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|