|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Hva kan jeg gjøre med rester av spaghetti og pølser?Jeg har en masse spaghetti og noen kjøttpølser igjen fra i går. Jeg trenger ideer til hvordan jeg kan gjøre dette til en litt sunnere restemiddag. Gjerne noe med tomater, purre eller løk, men alle ideer mottas med takk.
![]() |
#2 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva kan jeg gjøre med rester av spaghetti og pølser?Jeg har aldri spaghettirester, for barna spiser opp resten til kvelds samme dag.
![]() |
#3 |
Til tider hjulbeint
|
![]() Sv: Hva kan jeg gjøre med rester av spaghetti og pølser?Lag gryterett av kjøttpølser, spagetti, løk, poteter, gulrøtter og ellers det du har av grønnsaker. Krydder av ymse slag. Bare pass på å ikke ha for mye vann/buljong i gryta så det blir suppe. Spagettien has i like før servering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva kan jeg gjøre med rester av spaghetti og pølser?Spaghettigrateng er kjempegodt. Jeg lager alltid det om det er rester av spaghetti/pasta dagen etter. Egg har jeg aldri hatt oppi men det er sikkert enda bedre. Jeg hiver pastaen i en ildfast form, dekker med kjøttsaus og hakket løk og hvitløk og evt. paprika og annet jeg har i kjøleskapet. Så har jeg over revet ost og gratinerer formen i ovnen. Serverer med salat og evt. rømme til. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|