|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Spinoff: Lage selv, eller kjøpe ferdig?I omelett-tråden var det tydeligvis en variasjoner over hva folk synes man bør kunne lage selv og hva som er mest praktisk å kjøpe ferdig. Hva synes du er enkelt å lage selv, og hva synes du det er greiest å bare kjøpe? Selvfølgelig er det som regel alltid sunnest å lage ting selv framfor å gå for ferdigproduktene, men jeg tenker jeg mest på hva som går kjapt og sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Spinoff:Lage selv, eller kjøpe ferdig?Her er min liste: |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Spinoff:Lage selv, eller kjøpe ferdig?Lager selv:
![]() |
![]() |
#4 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Spinoff:Lage selv, eller kjøpe ferdig?Det jeg kommer på som jeg konsekvent kjøper, er syltetøy, det meste av brød i hverdagen (pga. latskap/tidsklemme), og pasta.
![]() |
#5 |
maler
|
![]() Sv: Spinoff:Lage selv, eller kjøpe ferdig?Jeg både kjøper og baker brød og kaker. Jeg både kjøper og lager supper og sauser. Jeg både kjøper og lager kjøttretter etc. Omelett har ikke falt meg inn å kjøpe. Pannekaker er også på stort-sett-selv, men av-og-til-torolista. Jeg foretrekker stort sett å lage ting selv, men jeg synes det er veldig fint at det finnes ferdigalternativer.
![]() |
#6 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Spinoff:Lage selv, eller kjøpe ferdig?Lage selv:
![]() |
#7 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Spinoff:Lage selv, eller kjøpe ferdig?Jeg kjøper alltid: |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Spinoff:Lage selv, eller kjøpe ferdig?Jeg kjøper også kjøttdeig/karbonadedeig, pølser (sjelden, men dog), leverpostei, påleggssalat (sjelden) og tacokrydder (veldig sjelden, men det hender ungen vil ha ferdig-taco, utakknemlige beist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Spinoff:Lage selv, eller kjøpe ferdig?Lager selv: |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Spinoff:Lage selv, eller kjøpe ferdig?Dette var ikke lett. Jeg glemmer sikkert noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spinoff:Lage selv, eller kjøpe ferdig?Jeg tenker ikke på frosne fiskefileter som halvfabrikata i den forstand. Altså, det er jo filetert og sånt, men ellers er det jo bare fisk. Vi kjøper nesten aldri fersk fisk, ikke er utvalget all verden der vi bor og det koster ofte en del. Vi kjøper ikke hele kyllinger og fileterer dem heller, liksom. Hmm, skal vi se.Uansett:
![]() |
#12 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Spinoff:Lage selv, eller kjøpe ferdig?Når jeg tenker over det og ser inn i kjøleskapet så er det jo sånn at det aller meste av det vi spiser kjøper vi ferdig, selv om jeg stort sett lager middag fra bunnen og baker brød og lever veldig Toro-fritt. Sist redigert av Cuyahoga : 17-04-11 kl 18:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
kamerat
|
![]() Sv: Spinoff: Lage selv, eller kjøpe ferdig?Kjøper for å glede ungene:
![]() |
#14 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Spinoff: Lage selv, eller kjøpe ferdig?Kjøpe: |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Spinoff:Lage selv, eller kjøpe ferdig?
Eg og du!
![]() |
#16 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Spinoff: Lage selv, eller kjøpe ferdig?Vi lager mye selv og vi kjøper noe.
![]() |
#17 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Spinoff: Lage selv, eller kjøpe ferdig?Potetsalat hender det også at vi kjøper, av og til fiskegrateng og ferdige kjøttboller når jeg er for lat til å lage selv.
![]() |
#18 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Spinoff: Lage selv, eller kjøpe ferdig?Vi lager mye selv. Men f eks. brød, karbonader, pølser, fiskeboller, fiskekaker og pasta kjøpes. Sauser, gryteretter, supper, gratenger osv. lages omtrent alltid selv. Samme med kaker.
![]() |
![]() |
#19 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Spinoff: Lage selv, eller kjøpe ferdig?Jeg lager alt jeg føler jeg har mulighet til selv. Men det er en god del jeg ikke føler jeg har mulighet til. Som spekemat, pølser, leverpostei, pasta og mye annet tidkrevende greier. I tillegg kjøper jeg tacokrydder, for jeg liker ikke det hjemmelagede.
![]() |
#20 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Spinoff: Lage selv, eller kjøpe ferdig?Jeg både lager selv og kjøper når det kommer til det aller meste, men hyppigst av det som kjøpes stiller jo typ brød, fiskekaker- og boller, pasta etc., mens jeg lager sauser, supper, gratenger osv. for det meste selv.
![]() |
|
|