|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
rakkarpus
|
Fine plasser i naturen på ØstlandetIkke så presis overskrift kanskje, men jeg er ikke så presis i hva jeg ønsker meg.
|
|
|
#2 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fine plasser i naturen på ØstlandetHva med en tur til Hurum? Villa Malla eller Holmsbu. Eller begge deler?
|
|
|
#3 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Fine plasser i naturen på ØstlandetVerdens Ende på Tjøme er et vakkert sted.
|
|
|
#4 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fine plasser i naturen på ØstlandetMølen ved Nevlunghavn (litt utenfor Larvik) er helt fantastisk til turer både vår og sommer. Kjempeflott for både store og små. Her finner du en del bilder fra Mølen. Det er også flott kyststi som er merket som går i tilknytning til Mølen. Det er også en fin steinpark hvor det står om masse steiner og hvor de kommer fra og historien rundt dem. Det er ikke bare stein altså. Her er et av mine bilder fra Mølen tatt i fjor sommer. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
rakkarpus
|
Sv: Fine plasser i naturen på ØstlandetTakk for tips! Akkurat noe av det jeg tenkte på!
|
|
|
#6 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Fine plasser i naturen på ØstlandetDet er en annen tur man også kan ta som ligger midt mellom de to stedene du nevner. Men akkurat nå husker jeg ikke hva det heter. Det er ihvertfall mange som går den turen. Den går rett opp, og helt opp på fjellet bak der.
|
|
|
#7 |
|
rakkarpus
|
Sv: Fine plasser i naturen på Østlandet
Ja, er en del oppslag med turforslag og skilt oppi der ja, noe med Knabben, kanskje?
|
|
|
#9 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Fine plasser i naturen på ØstlandetDet er jo mange fine steder langs Tyrifjorden, og også oppe ved Skuterudåsen og v. Blåfarveverket. (Lenge siden jeg bodde der, men jeg tror jeg har navnene rett.) I Holleia (?) utafor VIkersund, er det fint gåterreng i skogen. FInt å sykle også. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Fine plasser i naturen på ØstlandetBlaafarveværket og Langedrag kan anbefales. På Blaafarveværket er det en fin lekeplass og badeplass, så ta med badetøy om det er temperatur til det. Og det er barnas bondegård hele sommeren. Det er gratis å dra dit, på Langedrag betaler man inngangspenger.
|
|
|
#12 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fine plasser i naturen på ØstlandetVilla Malla eller Holmsbu er idyllisk, jeg er enig i det. Har du kjørt opp den lange tunellen i Drammen? Jeg tror den heter Spiralen. Knallfin utsikt og fine turområder. Kyststien fra Slemmestad til Vollen er fint, med reker på fjordkroa i vollen som avslutning. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
rakkarpus
|
Sv: Fine plasser i naturen på Østlandet
Stemmer det, Spiralen har vi ikke tatt ennå, takk for påminnelsen! Ikke verst å være trønder-innflytter til Østlandet i disse dager altså, og avstandene til ulike destinasjoner er jo noe helt annet enn Trøndelag også.
|
|
|
#14 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Fine plasser i naturen på ØstlandetSpiralen er fint ja, fint turterreng innover med naturmuseum (så vidt jeg husker) og hinderløype for barn. Åspaviljongen (kafe) midt mellom sentrum og Spiralen (går sikksakkvei opp hele veien) er også et fint sted, men jeg tror den er stengt nå for restaurering.
|
![]() |
|
|