Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tidligere Myst-elsker. Hvilket spill?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-11, 20:53   #1
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Tidligere Myst-elsker. Hvilket spill?

Jeg elsket Myst da det kom. Nå lurer jeg på om det finnes lignende puzzlegames å få kjøpt på enten wii, ps3 eller PC? Noen som kan tenke seg et spill jeg kunne komme til å like
*Mor vil også spille litt*

Gammel 19-04-11, 21:07   #2
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tidliger myst-elsker. Hvilket spill?

Myst!

Har dessverre ingen tips, jeg har ikke funnet noen som kan måle seg etter det. Riven (oppfølgeren) ble jeg bare kvalm av, det ble for mye "håndholdt kamera"-bevegelser til at jeg klarte å spille det.

Jeg liker veldig godt Civilization V, men det er strategi og ikke puzzle.

Gammel 19-04-11, 21:23   #3
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tidliger myst-elsker. Hvilket spill?

Jeg likte også godt Myst og så civilization: 5 har jeg kjøpt men ikke rukket å spille...

Det har kommet fire oppfølgere til Myst, jeg har ikke spilt de, men du har kanskje? Om ikke er det kanskje verdt å prøve seg på ett av de?

Har satt min kjære på saken og han gir følgende link til ett spill han ikke selv har prøvd men som han sier er i samme gate og har fått veldig god kritikk.

Og så har man jo Monkey Iland; det er gammelt men har kommet ut på ny, det er, sitat fra min sidemakker her: "et MUST for alle som liker adventurespill. Kjempegøy å spille sammen med andre, masse humor og nøtter". Han kommer også med link, nedlasting til pc for en "billig" penge.

Gammel 20-04-11, 15:22   #4
Tyrian
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2011
Tyrian har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tidligere Myst-elsker. Hvilket spill?

Hei

Det finnes også Myst II : Riven og Myst III : Exile

Hvis du likte spill nummer 1 så vil du helt sikkert like disse også.

Hvis du stikker til en side som heter gog.com ( Good Old Games ) så kan du søke på spillene i søkefeltet der.

Mvh Tommy

Tyrian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 19:18   #5
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Tusen hjertlig takk for alle svar

Gammel 21-04-11, 00:27   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Myst Riven var også bra.

Og så likte jeg Gabriel Knight-spillene. Men da alt ble 3d og man kunne gå rundt omkring, mista jeg spilletekket mitt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:54.