Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Priser på glutenfritt?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-07, 21:05   #1
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Priser på glutenfritt?

Lillemor har trolig Cøliaki og jeg er på forsøksstadiet når det gjelder glutenfri baking.

Til min forskrekkelse oppdaget jeg i dag følgende:

Reiste innom den lokale helsekosten etter noe som heter Fiber Husk som visstnok skal revolusjonere glutenfri baking. På hyllekanten stod det 46,22 kr noe jeg synes var forskrekkende for en liten pose pulver. Riktignok skal man bruke kun 1-2 ss per deig så den varer forhåpentligvis en stund....
I kassen krevde damen meg for 58 kroner.

Jeg slapp unna med 46 kroner og en betjening som skyldte på at nye priser fra nyttår ikke var oppdatert i hyllene....

Mellom 50-60 kroner for en pose Jyttemel, 5-10 kroner dyrere for Toros glutenfrie melposer og Finax kartongene. Jeg konkluderer med at det er store prisforskjeller på disse produktene.

Hvor lønner det seg å handle?
(foruten sverige, for der har jeg sett opptil halverte priser)

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 21:10   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Priser på glutenfritt?

De fleste dagligvarebutikker har glutenfritt mel. En venninne av meg har cøliaki, hun får dekket utgifter til mel gjennom trygdekontoret. Har du undersøkt mulighetene for det?

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 21:16   #3
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Priser på glutenfritt?

Ja, jeg kjøper selvfølgelig melblandingene på dagligvare. Formulerte meg litt dårlig der. Helsekostbutikkene ligger som jeg skrev langt over i pris i forhold til ordinær daglivare. Har Mega og Ica Maxi i nærheten, men har ikke prissammenliknet enda.

Har ikke fått svar på Lillemors prøver enda, men regner med å få støtte dersom hun får diagnose.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 21:16   #4
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Priser på glutenfritt?

Min mor har cøliaki og får 1600kr i mnd fra trygdekontoret.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 21:48   #5
Heidi
Vaffel
 
Heidi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Sv: Priser på glutenfritt?

Carrie husker vel på å ta vare på alle kvitteringer og styr sant?


Jeg har ikke funnet noen prisforskjeller ennå jeg, fordi jeg har vært helt trøkka i huet over å finne på noe smart å gi ungen til frokost, lunsj, brunsj, middag og kvelds. Men jeg har notert i bakhodet at Maxi en en smule billigere enn Ultra, og at Coop er en smule billigere enn Bunnpris. Men at nesten ingen har noe, foruten Ultra, og da drar man på Ultra og Maxi, blir gørrblakke, og ender opp hos baker'n som om mulig er enda dyrere. Og til syvende og sist, spiser ikke ungen noe av alt man har brukt en hel dag på å anskaffe allikevel, og da er det jammen meg godt at jeg husket en pose sjokolade og en liter is til meg selv i samme slengen.



Makes sense?

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 10:52   #6
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.641
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Priser på glutenfritt?

Her i Bergen er det noe som heter Naturbakeriet, de baker bl.a. glutenfritt brød som er ferdig oppskåret. For oss var det revolusjonerende å få tak i dette, da brødene vi bakte selv ble dårlige etter en dag. Finax har glutenfri musli på en "melkekartong", den synes jeg er veldig god. Ellers så synes jeg ofte at de forskjellige kjedene har ulike ting billig.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 20:19   #7
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Priser på glutenfritt?

Helsekosten er dyrest Rema er billigst, men tror ikke det er så store prisforskjeller...
Hvis man har Cøliaki diagnose, (etter positiv biopsi) har man krav på grunnstønad sats 4 hvis man er over 4 år. Dette tilsvarer 1600 et eller annet i mnd!

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no