|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Hvor skal vi dra? - voksenferieVi er to som skal på tur i én uke, sist i juni/beg. av juli en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor skal vi dra? - voksenferiePariiiiiis! |
![]() |
![]() |
#4 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
![]() Sv: Hvor skal vi dra? - voksenferieJordan? Jeg har ikke vært der selv, men jeg kjenner mange som snakker veldig varmt om stedet. Passe avstand for en ukes ferie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor skal vi dra? - voksenferieReykjavik ja. Og eg kjem nett frå Berlin - det var ein flott tur! Vi reiste med barn, men skulle gjerne vore der utan barn også. Masse å sjå og oppleve, og shopping kan ein jo droppe om ein vil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor skal vi dra? - voksenferieEr ikke Dubai litt langt for en uke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hvor skal vi dra? - voksenferieLiker du britisk krim? Jeg vet jo du liker blomster, og om du kombinerer de to så synes jeg en tur til England høres ut som glimrende voksenferie. Se på nydelige, engelske rosehager, kanskje bo på slott og spise cucumber sandwich, se flotte strender osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvor skal vi dra? - voksenferieHvis det bare er to voksne, kan man dra hvorsomhelst hvis man har en uke, synes jeg. Jeg ville dratt til Beijing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor skal vi dra? - voksenferieIrland, Skottland? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor skal vi dra? - voksenferieBeijing |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Hvor skal vi dra? - voksenferieJeg ville dratt til Nederland, der står opplevelsene i kø av type suge-inn-atmosfære-og-historie. Sykler, kanaler, indonesisk rijstafel, pannekakehus, blomster ( særlig Keukenhof), zoologisk have, gode oster, en is i de mange parkene, det vakre jødiske kvarter ( men mye vakkert av gammel bygningshistorie, som er med å gi atmosfære når man rusler gatelangs). |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvor skal vi dra? - voksenferieJeg henger meg på forslaget til Monsoon og sier England. Road trip. Evt. Irland.
![]() |
#15 |
Javel
|
![]() Sv: Hvor skal vi dra? - voksenferieDet begynner vel å bli relativt varmt i Dubai, men om det ikke gjør noe så anbefaler jeg det på det sterkeste. Synes det var en fantastisk plass jeg. Da kan dere dra på "berg og dalbane" kjøring i sanddynene med jeeper, besøke gull og krydder souken, cruise på elven (det har ikke jeg gjort enda), besøke Hotel Atlantis og se på det undergjordiske akvariet, ta en tur på The walk....og selv om ikke shopping stod på programmet så må dere få med dere Dubai Mall med skøytebane, akvarie og tre etasjers fossefall, samt Mall of the Emirates med innendørs slalombakke.
![]() Sist redigert av Senna : 24-04-11 kl 21:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Hvor skal vi dra? - voksenferieHamburg, Amtsterdam eller London.
![]() |
#17 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Hvor skal vi dra? - voksenferieManchester er også en super by å tilbringe tid i, det er kort vei til mange fine småsteder. Det er fine museer, kort vei til Liverpool, York og Peak district og Lake district der det er mange fine turer dere kan gå. Bra med teatertilbud og kinoer.
![]() |
#19 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hvor skal vi dra? - voksenferieDubai er, etter min mening, for varmt for opplevelsesferie midt på sommeren. Jeg hadde valgt england, Irland eller Finland. Helsinki er en veldig fin by!
![]() |
#20 |
I mål
|
![]() Sv: Hvor skal vi dra? - voksenferieJeg ville valgt England, Irland eller Nederland. Helst det siste kanskje. Fly til Amsterdam, kanalbåttur og rusling, trikketur, tog til Delft, rusling langs kanalene, øl på utekafe, hvitt øl i solskinn rett ved vannet, tog til andre småbyer med koselige torg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|