|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ringskrømt
|
![]() Hva er galt med Cesar Millan sine metoder?Jeg kom over en artikkel i VG og en annen diskusjon som omhandler CM, hans omstridte (hæ?) metoder og at programmet hans "Hundeviskeren" bør tas av skjermen.
![]() |
#2 |
|
![]() Sv: Hva er galt med Cesar Millan sine metoder?Dette lurer jeg også på, jeg har ikke sett, men bare hørt, og vet at showet hans ble avlyst i Danmark pga. store protester. Ryktene jeg har hørt er at han bruker sterke avstraffelser utenfor kamera. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er galt med Cesar Millan sine metoder?Dette lurer jeg også på.
![]() |
#4 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er galt med Cesar Millan sine metoder?Jeg kan jo ikke hunder, men det jeg har sett av programmene ser jo logisk og fornuftig ut. Mener også at jeg har lest et sted at han er omstridt, men husker ikke hvorfor.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva er galt med Cesar Millan sine metoder?Han bruker blant annet strømhalsbånd utstrakt. Dette er ansett som dyremishandling i Norge og forbudt her. Kritikken går også på at han bruker dette uten å forklare i serien at han bruker denslags. Man ser strømhalsbåndene på tv, men siden det ikke forklares hva det er for noe så skjønner ikke ikke-innvidde at de ser på dyreplaging. Kilde: Intervju med en eller annen snill-mot-dyra-person-som-jeg-tror-var-kjendis-i-Norge-på-radioen. |
![]() |
![]() |
#7 |
can-jur
|
![]() Sv: Hva er galt med Cesar Millan sine metoder?Ingenting!
![]() |
![]() |
#8 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hva er galt med Cesar Millan sine metoder?Det er da ikke forbudt med strømhalsbånd i Norge, er det? Det brukes jo blant annet til sauetrening på jakthunder, trodde jeg?
![]() |
#9 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hva er galt med Cesar Millan sine metoder?Det har virkelig vært en øyeåpner for meg dette med energi og sinnsstemning. Jeg husker en mannevond Rottweiler en slektning av meg hadde, og til stede var jeg, som hunden kjente, min bror og dama hans som begge var usikre og litt redde, men som ikke klarte å ta blikket fra dette vakre dyret og en kompis som ikke brydde seg det døyt om hunder. Han viftet han bare vekk og var helt uinteressert. Noen hunden også var i han. Men de som var redde og fascinerte, derimot, hunden knurret og flekket tenner mot dem, noe som gjorde dem enda reddere og hunden enda sintere. Jeg tenkte aldri over det da, hva grunnen kunne være til hundens oppførsel, men nå skjønner jeg det.
![]() |
#10 |
can-jur
|
![]() Sv: Hva er galt med Cesar Millan sine metoder?
Ja, men da er det gitt disp.
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva er galt med Cesar Millan sine metoder?Man kan bruke strømhalsbånd i avvenningsøyemed for sau og rein, men da kun hvis man er godkjent/har en eller annen autorisasjon eller lisens. Sist redigert av m^2 : 23-12-12 kl 19:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
Hundene lærer seg jo veldig fort hva som er smart å gjøre. Hvis de krysser den linjen, så får de støt. Ergo gjør de ikke det, og vil heller ikke få støt lenger. Hva er det som er dyremishandling oppe i det da? |
![]() |
![]() |
#13 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Hva er galt med Cesar Millan sine metoder?Ærlig talt, alle skjønner vel at det er bedre å avlive hunder humant med en innsovningssprøyte enn å gi dem et par støt for å stoppe farlig adferd.
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva er galt med Cesar Millan sine metoder?Tja. Jeg føler igrunnen for å ta debatten om bruk av strømhalsbånd videre til barneoppdragelsen her kjenner jeg. |
![]() |
![]() |
#15 |
tradisjonell figur
|
![]() Sv: Hva er galt med Cesar Millan sine metoder?Strømhalsbånd trenger ikke å være stilt inn på vondt, men på vibrasjon. I trening av f.eks. døv hund eller hund som jobber langt unna, kan det brukes både fornuftig og smertefritt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er galt med Cesar Millan sine metoder?Det er vel slik at man må vite hva man gjør når man gir hunder strøm. Med tanke på at det f.eks er for avvenning av jaging på sau, gjør jo strøm at hunden blir redd og engstelig og skjønner at det er en Dårlig Plan å jage sauer. De blir redd sauer og assosierer det med Noe Fælt.
![]() |
#20 |
|
Jah, ikke sant? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|