Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva koster det å trekke om en lenestol?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-11, 11:17   #1
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Hva koster det å trekke om en lenestol?

Vurderer å kjøpe en Peel stol fra Varier men fargen er ikke spesielt fin så den må evt trekkes om. Men da spørs det hvor mye det koster??
Evt kan en få kjøpt løse trekk til disse stolene til en ok pris?

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 11:23   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster det å trekke om en lenestol?

Det er relativt dyrt å trekke om møbler. Eksakt pris er omtrent umulig å si noe om, siden det varierer fra sted til sted.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 11:23   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster det å trekke om en lenestol?

Hvor lang er en rev?

Peel-stolene er jo ikke akkurat vanlige lenestoler, så det er vanskelig å gjette på pris ut i fra hva en vanlig stol koster. Dessuten er det veldig stor forskjell i pris fra ett stoff til et annet, avhengig av kvalitet.

Jeg tror du rett og slett må ringe en forhandler og spørre. Her har du oversikt over forhandlere som sikkert kan gi deg et omtrentlig svar: http://www.varier.no/Where-to-buy/Norway

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 11:25   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster det å trekke om en lenestol?

Hvis du vil at vi skal tenke på et tall, så ville jeg antatt at du måtte ut med minst 5000, og kanskje opp mot det dobbelte.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 11:50   #5
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva koster det å trekke om en lenestol?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis du vil at vi skal tenke på et tall, så ville jeg antatt at du måtte ut med minst 5000, og kanskje opp mot det dobbelte.

Nærmere det dobbelte, tipper jeg. Kanskje enda mer til og med tenker den skal ha noen meter med håndsøm.

Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 12:08   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster det å trekke om en lenestol?

Opprinnelig lagt inn av Sure Eplet, her.

Nærmere det dobbelte, tipper jeg. Kanskje enda mer til og med tenker den skal ha noen meter med håndsøm.

Jeg mistenker at du kanskje har rett.

Og det ville det vært verdt. Fine stolen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 12:16   #7
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster det å trekke om en lenestol?

Jeg spurte sånn løselig om pris på omtrekk av original Stressless for fire-fem år siden. Han antydet minst åtte tusen da. Det var snakk om stol og krakk og skinn.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 12:31   #8
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Hva koster det å trekke om en lenestol?

Jeez er det så dyrt??
Tippa at jeg kanskje måtte regne med 5000,- men opp mot 10 hadde jeg ikke regna med. Får ringe litt rundt å høre. Det er jo mange lokale gamle møbeltapetserere (hetere det det??) her omkring så det er mulig de ikke tar så mye som "profesjonelle".

Men ja den er så lekker at den er verdt det Men om jeg må ut med 10 000 kan jeg like så godt kjøpe ny stol for jeg må vel ut med ca 8000,- for selve stolen også.

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 12:53   #9
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva koster det å trekke om en lenestol?

Jeg har en gammel ørelappstol jeg trakk om for en god del år siden (mer enn 10 år siden). Den ble kun trukket om, det ble ikke gjort noe med stopp o.l.
Da betalte jeg til sammen 13000 kroner. Jeg fikk lett bakoversveis, og hadde nok ikke gjort det hadde jeg visst hvor dyrt det ble. Men stolen er veldig fin!

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 13:03   #10
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva koster det å trekke om en lenestol?

Jeg har en venninne som driver med det og som er veldig flink. Jeg tror ikke hun tar særlig mye mer enn 5000, men hun må alltid se stolen før hun gir pris.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no