Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dagens nek / hva ville du svart?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-11, 16:03   #1
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dagens nek / hva ville du svart?

Min venninne narfas spaserte i dag inn på et kjedeparfymeri og tittet på solkremer. Hun holdt opp en solkrem, og ekspeditrusa kom bort og fortalte at den var best i test i fjor, og mente det var samme kremen selv om flasken var litt annerledes. Hun sier videre at kjedens eget merke kom ut best i test hos Grønn Hverdag i år, og anbefalte den fremfor den narfas hadde. Narfas kommenterte at den testen kun rangerte solkremene ut fra innhold av helse- og miljøbelastende stoffer, og ikke tok med i beregningen hvor godt kremen beskyttet for solen. Narfas lurte derfor på å kjøpe samme kremen som ifjor, for den kom godt ut på begge fjorårstestene. Damen tok på seg et snilletryne og snakket litt saktere, mens hun løftet flasken opp og pekte på spf-merkingen: Det står her hvor mye den beskytter, da må du gange opp denne og beregne hvor lenge du kan sitte i solen. Narfas la godviljen til, og sa mildt tilbake at hun visste hva det betød, men at tidligere laboratorietester viser at ikke alle solkremer holder hva de lover. Narfas forklarte videre at hun pleide å se på testen til Grønn hverdag og sammenlikne med andre tester, og så velge en som kom høyt opp på begge.

Damen mente tydeligvis at narfas var et skikkelig nek, og bjeffet (fremdeles med snilletryne på): Spiser du bare økologisk mat, du kanskje?!

Her burde narfas selvfølgelig smelt en passelig sarkastisk kommentar tilbake, men det kom hun selvsagt ikke på før senere. I stedet svarte hun (irriterende rolig og pedagogisk): Jeg syns det er et poeng å begrense den totale mengden med skadelige stoffer man får i seg.

Hvordan hadde du reagert? Hadde du svart saftig tilbake? Forlatt butikken? Annet?

Gammel 27-04-11, 16:05   #2
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dagens nek/hva ville du svart?

Hva med å si at der mistet du et salg?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 16:06   #3
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dessverre. Jeg hadde mistet munn og mæle og bare sagt "Øh, nei"? Jeg er elendig i slike situasjoner.

For et ekstremt ubehagelig menneske!

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 16:07   #4
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 16:12   #5
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror jeg hadde satt solkremen tilbake og handlet et annet sted...

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 16:13   #6
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg driter økologisk også.

Gammel 27-04-11, 16:15   #7
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Spiser du bare økologisk mat, du kanskje?!

For ei burugle!

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 16:17   #8
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Tror jeg hadde sagt "æh..åh..altså.." og gått ut av butikken
de gode replikkene har det med å dukke opp litt for sent for min del

Syntes du svarte bra jeg!

Gammel 27-04-11, 16:17   #9
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

"Jeg tar med meg den økologiske rumpa mi og handler solkrem hos konkurenten, kan du peke meg i riktig retning?", og deretter tatt på meg et økologisk snilletryne selv.

Gammel 27-04-11, 16:26   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Haha! Konge!

Jeg hadde svart - sakte og tydelig - "Hvem av oss to er avhengig av å få den andre i humør til å bruke penger her for å ha noe å leve av, egentlig?" - også hadde jeg gått.

Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 16:36   #11
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herregud!

Jeg hadde nok sannsynligvis svart at hun også definitivt burde bry seg om skadelige stoffer og så masjert ut. Giganek (i serviceyrker attpåtil) fortjener nekte oppførsel i retur.

Gammel 27-04-11, 16:38   #12
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Haha! Konge!

Jeg hadde svart - sakte og tydelig - "Hvem av oss to er avhengig av å få den andre i humør til å bruke penger her for å ha noe å leve av, egentlig?" - også hadde jeg gått.

Skulle ønske jeg hadde klart å svart noe sånt.

Makan til frekkhet.

Gammel 27-04-11, 17:44   #13
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens nek / hva ville du svart?

Jeg synes du svarte veldig bra jeg. "Heia folkeopplysning"

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 17:50   #14
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

«Heh, tror du på alt reklamen sier?» kunne kommet fra meg tror jeg, men det hadde nok fort blitt med «Heh!» og et skeivt smil.

Gammel 27-04-11, 17:52   #15
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg trodde jeg hadde sett Dagens Nek et annet sted, men tydeligvis ikke.

Herreminhatt.

Gammel 27-04-11, 17:53   #16
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Hadde nok bare sett litt dobbeltrart på henne å gått ut av butikken uten solkrem.

Gammel 27-04-11, 18:13   #17
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Helle, her.

Jeg tror jeg hadde satt solkremen tilbake og handlet et annet sted...

Narfas kjøpte ikke solkremen, så hun protesterte jo litt. Hun handlet derimot en sterkt etterlengtet bodylotion.

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Jeg driter økologisk også.

Hvorfor kom ikke Narfas på det?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

«Heh, tror du på alt reklamen sier?» kunne kommet fra meg tror jeg, men det hadde nok fort blitt med «Heh!» og et skeivt smil.

Haha, der har du meg også.

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Jeg trodde jeg hadde sett Dagens Nek et annet sted, men tydeligvis ikke.

Herreminhatt.

Fortell?

Narfas kom forresten ut for et nek på slutten av handleturen også. Hun var inne på matbutikken og la bl.a. en økologisk sitron på båndet. Neket i kassen slo inn vanlig sitron.
Narfas: Det var en økologisk sitron
Nek: Heh?
Narfas: Du slo inn vanlig sitron, men det var en økologisk sitron.
(Narfas syns det er viktig at økologisk mat blir registrert som salg, slik at butikken ikke slutter å ta inn økologiske produkter)
Nek:
Hun snur seg til kassereren bak: Har du kort?! Retuuuuur.

Så slår hun inn resten av varene med tomt blikk.

Gammel 27-04-11, 18:39   #18
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min umiddelbare reaksjon i slike situasjoner er å høyt og tydelig fortelle at akkurat der mistet hun ikke bare et salg, men en kunde. Er jeg riktig glødd kan jeg jeg gjerne si noe om mitt store kontaktnett jeg skal fortelle dette til, og som sannsynligvis også forsvinner som kunder

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 18:40   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde glatt satt fra meg flasken på disken og gått min vei, ja. Og så hadde jeg tatt en tur innom en senere dag og tatt en prat med daglig leder for butikken - ja, om ikke neket var sjefsnek, da. Å svare kunder frekt er totalt bak mål for hva jeg regner som kundeservice.

He he - og så syns jeg - nesten - litt synd på kasseneket som plutselig måtte bruke ei hjernecelle eller to på jobb i dag.

Gammel 27-04-11, 18:46   #20
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"You people work on commission, right? Big mistake. Big. Huge. I have to go shopping now. " Det klassiske er ofte det beste.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:33.