Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hjelp! Sjokoladekake brennes!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-11, 10:39   #1
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hjelp! Sjokoladekake brennes!

Baker en langpannesjokoladekake med oppskrift fra Det søte liv, med rømme i. Skal stekes i 25-30 min ved 200 grader. Har stått bare 10 min.i ovnen med begynner å bli svart oppå allerede!!

Har lagt bakepapir oppå, men hva gjør jeg galt???

Står midt i ovnen som den skal.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 10:40   #2
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Sjokoladekake brennes!

Skru ned varmen! Til 150. Lufte ut litt med ovnsdøra åpen i noen sekunder, så varmen synker kjapt. La bakepapiret ligge på. Sjekk ofte. Vær tålmooooodig.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 10:48   #3
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tusen takk for raskt svar rajraj.

Sprang opp for å gjøre det du sa, og oppdaget at jeg ikke hadde satt på over-og undervarme, men grillen.

Huff, sånn går det når en stresser vettet av seg.

Tro om hele kaka er ødelagt nå?

Rekker vel neppe å bake ny kake til bursdagsbarnet kommer hjem, siden jeg har mye annet jeg må få gjort i dag.

Gammel 28-04-11, 10:50   #4
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Ajaj, grill er ikke akkurat det rette element for sjokoladekake, nei. Prøv med lavere varme og papir på, det kan hende den blir reddet.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 11:19   #5
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Langpannekake steker jeg bestandig nederst i ovnen uansett hva som står i oppskriften. Håper du klarer å redde kaka. Grillen var nok ikke det lureste.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 15:57   #6
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Standard

For en dag!

Føler at nesten alt som kunne gå på tverke, har gjort akkurat det.
Kaka tror jeg faktisk at jeg klarte å redde. Den ble veldig saftig og god, men ungene mine likte den faktisk ikke.
De har spist den samme sjokoladekaka i alle år, og elsket den, men begynte å bli lei den nå, kunne de fortelle.
Jaja, greit det, da prøver jeg en ny oppskrift. Men den var altså for bløt.

Greit. Neste gang baker jeg en tørr sjokoladekake.

Gammel 28-04-11, 16:05   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neste gang kan du grille den HELT, så kan de få en ordentlig tørr kake.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.