Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kontrollerer du kvitteringen når du handler mat?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-11, 20:04   #1
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Kontrollerer du kvitteringen når du handler mat?

Det gjør jeg sjeldent, men i dag opplevde jeg at det nok kan lønne seg. Jeg betalte nemlig 86,- for en kvart melon. Nei, 112,75 faktisk. Sjekket kvitteringa nå.

Jeg så ikke da hun slo inn, men synes det var litt merkelig at det lille jeg handlet skulle bli så mye som nesten 200,- og bad om å få med kvitteringa. Der ser jeg at hun har slått inn melon som salatbar og kostet dermed ca 86,- kr. Det hadde visst gått litt fort i svingene, kunden før meg hadde handlet fra salatbaren og vips hadde visst plutselig jeg også det. Koden for melon og salatbar var visstnok ganske like.

Det kan fort bli ekstra dyrt å handle om slike ting ofte skjer. Kontrollerer dere alltid kvitteringene og opplever dere noen gang at matvarer blir slått inn til feil pris?

De gangene jeg betaler kontant sjekker jeg også sjeldent at jeg får igjen korrekt beløp, men de få gangene jeg faktisk har sjekket har det vært feil 2 ganger. Jeg burde nok tenke litt mer på dette neste gang jeg betaler kontant også.

Sist redigert av Luvi : 28-04-11 kl 20:10.
Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 20:08   #2
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kontrollerer du kvitteringen når du handler mat?

Ikke bestandig, men dersom jeg syns prisen blir unaturlig høy sjekker jeg. Vekselpenger sjekker jeg som regel.

Gammel 28-04-11, 20:23   #3
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg sjekker alltid. I de butikkene som har sluttet å skrive ut kvittering automatisk, ber jeg alltid om å få. Unntaket er om jeg bare handler et par småting eller en kopp kaffe sånn i farten, men da følger jeg med på hva som slås inn. Jeg hadde deltidsjobb i butikk i studietida, så jeg veit at det fort kan skje feil.

Gammel 28-04-11, 20:30   #4
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ber for det meste om kvitteringen. i 9 av 10 tilfeller er det feil pris på den. Er det snakk om noen kronestykker gidder jeg ikke å krangle. Men jeg har faktisk opplevd, som deg, å betale 79,- for en agurk.. Så disse PLU-kodene går ofte litt fort. Og når du handler inn stort til f.eks. helgen, da blir summen høy og enda høyere hvis du har noen grønnsaker med helt feil kilopris.

Gammel 28-04-11, 20:31   #5
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gjør fortløpende overslag, og kjører kontroll om beløpet avviker fra det jeg har anslått. Ellers ikke, småpenger bryr jeg meg ikke om, hverken den ene eller andre veien.

Gammel 28-04-11, 20:33   #6
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gjør som LilleBulla.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 20:37   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 20:38   #8
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg gidder ikke en gang å ta den med hjem. Men det burde jeg kanskje gjøre?

Gammel 28-04-11, 20:43   #9
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Alltid. Det skjer ofte feil. Noen ganger store beløp.

Gammel 28-04-11, 20:43   #10
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Det er jeg dårlig på, gitt. Tar som oftest med meg kvitteringen når jeg handler en del mat, men intensjon om å sjekke. Men det blir sjelden gjort.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 20:50   #11
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ber aldri om kvittering, men følger noenlunde med hvilke beløp som slås inn.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 20:53   #12
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Jepp. Jeg skulle en gang handle veldig mye frukt og grønt, vi skulle ha stort selskap og jeg pakket for harde livet mens varene strømmet på gjennom kassen. Dermed hadde jeg ikke mulighet til å følge med underveis, men jeg stusset bra da jeg trakk kortet. Det viste seg at det lå noe oppå vekta, slik at alt som ble veid fikk over tre ganger prisen. Dermed måtte alle varer først slås ut, så inn igjen. Det passet tydeligvis ikke veldig bra for den unge ansatte...hun ble først stresset, så sur. Det utgjorde i alle fall 800 kroner for meg, så jeg hadde ikke akkurat tenkt å overse det.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 20:55   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg ber for det meste om kvitteringen. i 9 av 10 tilfeller er det feil pris på den.

Jeg sjekker aldri. Vurderer å begynne nå.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 20:57   #14
Christina
Pauset

Medlem siden: Nov 2007
Christina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvis jeg kjøper mer enn et par-tre ting, tar jeg alltid med kvitteringen. Det har skjedd mer enn en gang at jeg har betalt for mye for varer.

Christina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 21:01   #15
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sjekket bestandig kvitteringen sånn kjapt. Finner stadig feil. Særlig på tilbudsvarer som gjerne har stått i kundeavis.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 21:08   #16
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sjekker over den fort, spesielt tilbudsvarer, 3 for 2-tilbud og dyrere varer. Jeg har opplevd at det har vært hundrelapper feil.

Gammel 28-04-11, 21:09   #17
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg sjekker kun hvis jeg synes beløpet høres unaturlig høyt ut.

Gammel 28-04-11, 21:09   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Jeg gjør fortløpende overslag, og kjører kontroll om beløpet avviker fra det jeg har anslått. Ellers ikke, småpenger bryr jeg meg ikke om, hverken den ene eller andre veien.

Det gjør som regel jeg også, men om jeg handler MYE, sånn typisk ukeshandel, tar jeg med kvitteringen. Litt for mye å holde styr på i hodet. Og det er VELDIG ofte feil ja.

Jeg betalte 800,- kroner for mye på en butikk en gang. Sykt at jeg ikke oppdaget det før jeg var kommet hjem (hadde heldigvis kvitteringen), jeg handlet så mye at jeg faktisk ikke merket det. Ringte ned og fikk komme og hente pengene, heldigvis. De hadde slått inn 10 stykker eller noe sånt, av noe jeg hadde kjøpt 1 stk av.

Gammel 28-04-11, 21:11   #19
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har opplevd sånne ting flere ganger, og sjekker om jeg syns beløpet virker unormalt høyt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 21:16   #20
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg tar veldig sjelden med meg kvitteringen. Ble så lei av at jeg alltid la kvitteringen i lommeboken og så glemte jeg å kaste den etter jeg hadde fått den,men nå ble jeg jammen meg usikker på om jeg betaler for mye iblant selv,så nå skal jeg sjekke nøyere,ja.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:03.