|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
can-jur
|
![]() Er det urimelig å kreve rentene?Forsikringsselskapet fjernet forsikringen på hunder og hester ( grunnet sen betaling). Det er greit nok. My bad.
![]() |
![]() |
#2 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det urimelig å kreve rentene?Jeg syns du er urimelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det urimelig å kreve rentene?Jeg aner ingenting om hva man har rett på i slik sammenheng, men en kundebehandler som blir møkksur, hadde iallefall gjort slik at jeg hadde stått på kravet |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Er det urimelig å kreve rentene?Jeg er usikker. Men du fikk 1. gangs varsel, purring med varsel om oppsigelse, og så en oppsigelse? Det skal ivhvertfall gå 6 uker fra regningen ble utstedt til forsikringen opphører og du skal ha skriftlig beskjed. Selskapet du hadde forsikringen hos har krav på innbetalt premie fra deg i den perioden de har hatt risikoen etter forfall på regningen og til de sa opp forsikringen da.
![]() |
#5 |
can-jur
|
![]() Sv: Er det urimelig å kreve rentene?
Fordi det er snakk om småpenger eller fordi det er min skyld at forsikringen ble annulert?
![]() |
![]() |
#6 |
can-jur
|
Neida, de bare annulerte forsikringen de. På forfallsdato.
![]() |
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Er det urimelig å kreve rentene?Dette synes jeg utelukkende er et spørsmål om beløpets størrelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Sv: Er det urimelig å kreve rentene?Sto det på purringen at forsikringen ville opphøre dersom de ikke mottok betaling?
![]() |
#9 |
Bedreviter
|
Jeg hadde nylig en forglemmelse på en forsikringsfaktura, og da jeg fikk purringen sto det på den at forsikringen ville opphøre automatisk etter purringens forfall, dersom jeg ikke betalte innen fristen. Det sto også at den ikke automatisk ville bli gjenopptatt dersom jeg betalte inn beløpet etter forfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Er det urimelig å kreve rentene?Hva slags forsikringsselskap er det da, som anullerer forsikringen på forfallsdato? Jeg har autogiro på alle forsikringer, så det skulle jo være rimelig trygt - men jeg trodde virkelig ikke de kunne stoppe forsikringen på dagen (og uten purring) om regningen blir betalt litt for sent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
![]() Sv: Er det urimelig å kreve rentene?Nå har jeg sett i forsikringsavtaleloven og den fastslår at betaling av premie etter opphør (6 uker etter utstedt regning, med en purring med informasjon om opphør i fall den ikke blir betalt) er å anse som anmodning om en ny forsikring.
![]() |
#12 |
Grunnen til at jeg spør er fordi jeg mener at hun kanskje var dekket likevel når hun hadde innbetalt premien, og dermed så har hun ikke krav på renter ved oppsigelse. (oppsigelsesreglene er like for næring og privat så lenge det ikke er snakk om kollektive dekninger altså helse, pensjon, sånne ting)
![]() |
#13 |
can-jur
|
![]() Sv: Er det urimelig å kreve rentene?I utgangspunktet var jeg ute etter en "beklager at vi har gjort en feil" og vi slenger på 30 kroner på tilbakebetalingen. Da kundebehandler ble møkksur surnet jeg fullstendig (jeg var ikke sur i utgangspunktet altså, bare oppgitt over dårlig service).
![]() |
![]() |
#14 |
can-jur
|
Hadde jeg vært dekket i mellomtiden hadde jeg takket og bukket og ikke sagt et pip og etterspurt at de trakk ifra for de mnd når jeg fikk resterende utbetalt. Jeg er jo ikke helt fjern
![]() |
![]() |
#15 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Er det urimelig å kreve rentene?Hvor mye penger er det snakk om, da? Det synes iallfall jeg er vesentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Er det urimelig å kreve rentene?30 kroner?! Vel, hvis jeg var forsikringsfyren, ville jeg nok sagt at du skulle få dem, men at du måtte komme og hente dem selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
![]() |
#19 |
![]() Sv: Er det urimelig å kreve rentene?Hehe 30 kr ja, jeg tror jeg heller hadde sagt takk til å få pengene tilbake og brukt de på ny forsikring.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det urimelig å kreve rentene?Jeg skjønner at du er sur fordi dyren har vært uten forsikring og at de holdt på pengene i 2 mnd. Men jeg hadde aldri brukt energi på 30 kr. Den energien hadde jeg heller brukt på at få dyrene godt forsikret et annet sted. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|