Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvilken blomst er dette?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-11, 20:21   #1
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvilken blomst er dette?

Jeg driver og dokumenterer våren i Tromsø. I dag fant jeg en haug med slike. De ser liksom ikke helt ekte ut der de står blant alle hestehovene.

Noen som kan gi dem navn?

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 20:30   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.860
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken blomst er dette?

Åh, disse husker jeg var overalt i hagen til mormoren min på våren. Koselig å se igjen.
Blomsten heter Scilla Sibirica.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 20:35   #3
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.107
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken blomst er dette?

Eller Russerblåstjerne som den også kan kalles.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 20:39   #4
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken blomst er dette?

Takk, takk!

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 22:27   #5
VisiliA
Brenner seg ut
 
VisiliA sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Midt i landet
Innlegg: 161
VisiliA er litt kul
Standard

Sv: Hvilken blomst er dette?

Den heter snøstjerne, eller Scilla Forbesii.

__________________
Storebror -87
Lillebror -91
Attpåklatten -99
VisiliA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 23:46   #6
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken blomst er dette?

Opprinnelig lagt inn av VisiliA, her.

Den heter snøstjerne, eller Scilla Forbesii.

Etter å ha bildesøkt på google så tror jeg du har rett. Scilla sibirica ser litt anderledes ut...

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 23:33   #7
VisiliA
Brenner seg ut
 
VisiliA sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Midt i landet
Innlegg: 161
VisiliA er litt kul
Standard

Sv: Hvilken blomst er dette?

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Etter å ha bildesøkt på google så tror jeg du har rett. Scilla sibirica ser litt anderledes ut...

Jeg har sånne i hagen, et sikkert vårtegn. De sprer seg veldig lett og er veldig vakre og lettstelte...

__________________
Storebror -87
Lillebror -91
Attpåklatten -99
VisiliA er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
blomster


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no