Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Elektrisk piano

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-11, 20:33   #1
Tove
XXX

Tove sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Elektrisk piano

Visste ikke hvor jeg skulle putte denne, og dere må gjerne flytte den et sted den passer bedre.

Jeg har ei jente på 8 som lærer å spille piano. Vi har bare et keyboard her hjemme, og jeg skulle gjerne kjøpt et elektrisk piano til henne. Hva må jeg betale for noe slikt, og hva bør jeg evt. kjøpe?

Gammel 04-05-11, 21:03   #2
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elektrisk piano

Vi har et elektrisk piano til 7-8000, og det er vi veldig godt fornøyd med. Yamaha

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 21:05   #3
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

*følger med*

Gammel 04-05-11, 21:17   #4
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi endte opp med å kjøpe Yamaha P-95. Veldig fornøyde med det.

Gammel 04-05-11, 21:25   #5
Tove
XXX

Tove sin avatar

Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

De finnes i veldig mange prisklasser. Vårt (som du kanskje har sett) er et Casio som koster 4-5000 nytt (tror jeg.. vi kjøpte vårt på opphørssalg). Det er helt OK til vårt bruk. Det er ikke noe musikere ville valgt som konsertinstrument, men det er lett å transportere og det er godt å spille på.

Dere kan jo se hvordan vårt er. Da får dere kanskje et inntrykk av hva man får til den prisklassen. Slike selges ofte brukt på finn.

Ja, jeg har sett deres, og det er sikkert helt kurrant for vesla. Hvor finner jeg noe slikt her da? Må vel til Tr.heim da, men hvor?

Jeg vet det er store forskjeller i priser, og ville derfor forhøre meg om hva jeg kunne forvente meg.

Gammel 04-05-11, 21:26   #6
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Vi endte opp med å kjøpe Yamaha P-95. Veldig fornøyde med det.

Hva kostet det?

Gammel 04-05-11, 21:27   #7
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tove, her.

Hva kostet det?

Vi kjøpte det fra Tyskland, men tror det koster ca 6000,- i Norge.

Gammel 04-05-11, 21:28   #8
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Vi kjøpte det fra Tyskland, men tror det koster ca 6000,- i Norge.

Takk for svar.

Gammel 04-05-11, 21:33   #9
lego
bygger

lego sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
lego er litt kullego er litt kul
Standard

Kan anbefale Yamaha digitalpiano, har selv P90. Veldig godt klaviatur (og lyder).

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 21:34   #10
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Vi kjøpte vårt på opphørssalg på Smartclub.
Du må nok på musikkforretning. Jeg tror det er en som heter Riff som har avdeling i Trondheim, men jeg kjenner ikke noe til den.
Ellers tror jeg det finnes nettbutikker også som selger.

De beste kjøpene gjør du nok brukt.

Ja, får se om jeg finner noen som kan hjelpe meg litt med dette. Takk for svar.

Gammel 04-05-11, 22:01   #11
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Jeg fant denne nettbutikken :
http://www.mamut.net/riff/shop/

og denne:
http://www.4sound.no/section_maingroup.aspx?id=5000000

Begge to har butikker i Trondheim kan det se ut som

Fant noe interessant på den øverste linken. Spørs om jeg må stikke innom.

Gammel 04-05-11, 22:11   #12
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvis du skal ha veldig piano-piano, uten muligheter for noe særlige ulike lyder etc så tror jeg kjennerne mener at Yamaha er best. De er fra en ca 8-10 000 tror jeg. Den ligner mest på et klassisk piano. Hvis man skal ha litt mer muligheter, ulike lyder osv så må du enten opp i prisklassene på Yamaha, eller du kan velge Roland. Jeg er vant til å spille keyboard fra da jeg var liten, og med Roland RP201 fikk jeg en ca 2-300 lyder (alt fra kirkeorgel til tenorsax til alle slags ubrukelige lyder), mulighet for å transponere, splitte tangentene både så man kan spille likt ved siden av hverandre (bra når man spiller med lærer), eller man kan ha ulike lyder på ulike hender og metronom. Laget en egen tråd om dette da jeg kjøpte/fikk til bursdagen min. http://www.foreldreportalen.no/forum...ghlight=roland

Er fortsatt veldig fornøyd, og liker lyden veldig godt. Ellers finnes jo mye annet, Casio og mye greier, og det kan sikkert fungere godt som et læreinstrument da. Bare pass på at det er full tangentsett, vektede tangenter og minst to pedaler.

Gammel 04-05-11, 22:39   #13
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Jeg fant denne nettbutikken :
http://www.mamut.net/riff/shop/

og denne:
http://www.4sound.no/section_maingroup.aspx?id=5000000

Begge to har butikker i Trondheim kan det se ut som

4sound er bedre kjent som 3'45. Ligger i Fjordgata.

Gammel 04-05-11, 23:03   #14
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Takk for svar!

Jeg trenger ikke mulighet for mange lyder, for til det kan keyboardet brukes til. Det skal heller ikke være veldig stort, da vi ikke har allverdens plass. Det skal heller ikke være alt for dyrt, siden penger ikke er det jeg har mest av. Men får igjen noen kroner på skatten, og har lyst til å prioritere et piano for vesla, da hun fortsatt har stor interesse etter å ha hatt timer i snart 2 år.

Gammel 04-05-11, 23:03   #15
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde man bare kunne stille inn "Piano" på Keyboardet, og så kunne man "spille piano". Funker ikke det altså?

Gammel 04-05-11, 23:09   #16
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg trodde man bare kunne stille inn "Piano" på Keyboardet, og så kunne man "spille piano". Funker ikke det altså?

Joda, det fungerer godt det, men har lyst på et "ordentlig" piano. Hun spiller piano på timene, og det blir litt annerledes å spille på keayboard, både lydmessig og med tanke på hvor mye kraft man bruker på tangentene.

Gammel 04-05-11, 23:19   #17
Siritk

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sørg for at det er pedaler på pianoet. Ser at de fra Korg ikke har det.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 00:05   #18
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Sørg for at det er pedaler på pianoet. Ser at de fra Korg ikke har det.

Nei, det var det ikke på det jeg kikket på. Ja, da får man se videre. Takk for tips.

Gammel 05-05-11, 07:50   #19
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Pedaler er ofte noe som må kjøpes utenom. Vi måtte det, for det fulgte kun med en sustain-pedal (det heter sikkert noe annet på piano, men gitaristmannen her kaller det sustain).

Gammel 05-05-11, 08:09   #20
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Det er forsåvidt bare en sustainpedal du behøver, det er den som gjør at lyden "henger igjen". De andre er bare dempepedaler - ikke nødvendig til deres bruk.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:17.