|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er forskjellen på muffins og cupcakes?Jeg spurte søsteren min om det samme nylig, og hun sa at muffinsene er mer de tradisjonelle de vi kanskje forbinder med muffins, mens cupcakes er mindre og med mye mer topping på. Jeg vet ikke, jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Hva er forskjellen på muffins og cupcakes?Det er forskjell på røra. Jeg mener muffins har mer flytende røre, mens røra til cupcakes har mer deigete konsistens.
![]() |
#5 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er forskjellen på muffins og cupcakes?Jeg leste akkurat i et ukeblad at muffins er noe man gjerne kan spise til frokost, mens cupcakes er til spesielle anledninger.
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er forskjellen på muffins og cupcakes?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hva er forskjellen på muffins og cupcakes?Vel, jeg har oppskrifter på muffins som inneholder mengder av sukker, smør, sjokolade og nøtter - de er definitivt ikke til frokost. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er forskjellen på muffins og cupcakes?Cupcake-røre er kanskje litt søtere ...
![]() |
#10 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er forskjellen på muffins og cupcakes?Endelig kan jeg få rydde opp i misforståelsen. Muffins er frokost- eller lunsjbrød. Ikke så søte, serveres enten helt enkle eller med blåbær eller annen frukt inn i. Evt med ost og bacon, havregryn osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hva er forskjellen på muffins og cupcakes?Min definisjon: muffins har fyll og stæsj, gjerne struktur i selve kaken som f.eks sjokoladebiter, nøtter eller grønnsaker. Cupcakes er "fine" muffins med sukkerbrødaktig konsistens der stæsjet ligger på toppen som icing, frosting eller pynt.
![]() |
#13 |
Salt in the rainbow
|
Fra Jamie Oliver-forumet.
![]() |
#14 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hva er forskjellen på muffins og cupcakes?Palmen: Der begynner jeg å bli mer enig. Men muffins (blant annet de vi lagde fra pakke i min barndom) var lette og sukkerbrødaktige, og hadde gjerne melisglasur og pynt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hva er forskjellen på muffins og cupcakes?Jeg ser den, Filifjonka, og er fristet til å si at de muffinsene vi spiste som barn faktisk var cupcakes. :hmmm:
2006 - 2012 - 2012 Sist redigert av Palmen : 05-05-11 kl 20:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Salt in the rainbow
|
Fra villaperlesukker.no
![]() |
Emneord |
pøntemuffins |
|
|