|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sikring av barn i bussRegner med dere har diskutert dette før, men siden jeg ikke er veldig gammel traver (skjønt, passerte nettopp 2 års medlemskap!
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Sikring av barn i bussNei for all del, jeg ville aldri finne på å la babyen ligge i vognen uten at jeg holdt den (altså vognen) enormt godt fast altså. Men hvis en tar den opp tenker jeg på, hvor trygt er fanget?
![]() |
#5 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Sikring av barn i bussJeg har håpet at jeg gjør det beste ved å ha barnet fastspent i selene i vogna (noe annet er uaktuelt uansett altså, har en houdiniaspirant her), vogna plassert mot kjøreretning og meg selv klamrende fast som et ekstra anker.
![]() |
#6 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sikring av barn i bussJeg hadde stropp til vognen, jenta i seler i vogn og vogn mot kjøreretning, og meg selv som holdt godt fast i vognen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Sikring av barn i bussBaby/barn i vognen som man holder fast.
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Sikring av barn i bussSmå barn forblir i vogna, og man slipper den ALDRI. Store barn (over ett år) får sitte på fanget hvis de ønsker.
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Sikring av barn i bussDet høres ut som om dere tenker som meg, i grunnen. Klart det er få uhell i buss, men sjåførene på bussen vi tar kjører av og til litt hardt, så jeg tror jeg kommer til å velge "holde veldig godt fast i vognen"-varianten ja. T-bane er jo ikke et alternativ alle steder i Oslo.
![]() |
#11 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Sikring av barn i bussDette er selvsagt skrekkscenario, men en grunn til at jeg synes det er kjekt å ha på stormtrekket på bagen også. Det kunne nok hindret at babyen fløy ut av vognen.
![]() |
#12 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Sikring av barn i bussvi kjører jo buss daglig. mine har kjørt buss siden de var nyfødt. er ikke så mye å gjøre med sikringen. pleier helst å ha dem i vognen fastspent, men nå vil ikke minstemann det lenger så han får sitte på setet, for andre passasjerers skyld.. (hyyyyl) ) Men noen av bussene har bakovervendt barnesete.. da bruker vi det.
![]() |
#13 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sikring av barn i bussVi kjørte ofte buss i vinter, og da satt hun i vogna med seler på mot kjøreretningen (så fremt det lot seg gjøre). Stropper alltid fast vogna i festestroppene.
![]() |
#14 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Sikring av barn i buss
Enig, og gjorde det samme. Reiste ett år med trikk til barnehagen, og kom til at det var best å være konsekvent på vogn og seler. Barnet var over ett år. Den ene dagen kunne hun sitte pent ved siden av meg, neste dag ville hun løpe og leke. Selv trikk er en humpete tur. Tror ikke det hadde skjedd så mye annet enn slag, men synes ikke det er bra at småbarn løper i trikker og busser.
![]() |
#15 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Sikring av barn i bussJeg virkelig hater å kjøre buss med baby. De kjører alltid før jeg får satt meg, er det fullt av folk har jeg opplevd mange ganger at folk støtter seg på kalesjen/på vogna når de går forbi/bussen bremser etc. stappfulle busser er jo dritfarlig.
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Sikring av barn i bussJeg ser hva du mener, Apple. Her vi bor har vi fordelen at vi kan gå på på første stoppested der bussen står en stund, og tilsvarende av på siste. Da er bussen et greiere alternativ enn toget, som ofte er stappa når det kommer til vår stasjon. Men bussene i Oslo sentrum er jo stappfulle, så der er det sikkert greiest å bare ta beina fatt eller noe. Får utforske.
![]() |
#17 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Sikring av barn i bussJeg sto ved siden av vogna og holdt i den så lenge barna var babyer, etterhvert fikk de sitte på fanget.
![]() |
#18 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Sikring av barn i bussTviholdt på vogna, som jeg alltid ville ha stående slik at barnet lå med hodet mot kjøreretningen. Brun hatet buss, det var de eneste gangene han gråt før han ble ett år
![]() |
#20 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
![]() Sv: Sikring av barn i bussI bæresjal eller bæremeis. Ja eller vogn, mot kjørerettningen. Aldri på fanget løst. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|