Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Har du innekatt?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Se resultatene: Har du innekatt?
Ja, har innekatt. 4 5,33%
Nei, har ikke katt i det hele tatt. 43 57,33%
Har vanlig inn-og-ut-katt. 28 37,33%
Deltakere: 75. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-07, 17:27   #1
@nne
Ikke fra NM
 
@nne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: arendal
Innlegg: 301
@nne er litt kul@nne er litt kul@nne er litt kul
Standard

Har du innekatt?

Lurer litt paa hvor vanlig eller uvanlig det er aa holde innekatter. Dere som har, fortell gjerne hva slags katt det er og hvorfor dere har den/de inne.

__________________
Barn er utrolig flinke til å etterligne. Samme hvor mye du strever med å lære dem folkeskikk, oppfører de seg akkurat som foreldrene sine
@nne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 17:36   #2
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du innekatt?

Jeg har to katter, begge har mulighet til å gå ut, men kun den ene som gjør det. Den som ikke vil ut er en langhåret skogskatt, hun trives best hjemme i trygge omgivelser og er generelt litt pysete. Hun ble jaget av en katt ute en gang,- da tisset hun på seg. Stakkars, gjorde vel ikke selvfølelsen hennes noe bedre.

Det er nok lurt å tenke rase og velge en katt med rolig bedagelig lynne dersom du vurderer innekatt. Hannkatten min holdt vi inne de to første leveårene hans, og han hodt på å bli sprø. Viste tydelig at han forsto at det var en verden der ute, som han gjerne ville delta i. Så det endte med noen oppvisninger av energi jeg ikke har sett maken til, oppetter vegger med baklabbene og helt bajas. Vi valgte også å skaffe oss to katter, fordi vi visste de kom til å bli innekatter de første årene, og da hadde de litt selskap i hverandre.
Å skaffe hannkatten min utemulighet er noe av det beste jeg har gjort for katten min. Det er ikke alle katter som egner seg til innebruk. Dette er i allefall min erfaring.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 17:51   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du innekatt?

Da vi bodde i blokk i Oslo hadde vi innekatter - men de var innekatter bare et halvt år, da vi flyttet "på bondelandet" rett etterpå. Det tok ikke mange dagene før vi hadde skikkelige utekatter etter dette.

Den ene pusen (av to) lever ennå og gatas kronede kastrerte konge. I tillegg har vi ei lita flis på et år, som dilter i helene hans og er dronninga.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 17:52   #4
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du innekatt?

Her i huset har vi en allergiker, så vi har ikke katt i det hele tatt. Dette er meget trist for mann og barn. Jeg må si at jeg greier meg meget godt uten husdyr.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 18:20   #5
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du innekatt?

Vi har to kastrerte hannkatter som går ut og inn som de vil selv.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 18:45   #6
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du innekatt?

Da vi bodde i bygård i et trafikkert område, måtte katten være inne. Pus er norsk skogkatt og hadde vært utekatt før. Hun fant seg til rette med innekattlivet utrolig nok, antageligvis fordi hun ikke kunne se noe særlig spennende fra vinduene våre i tredje etasje.

Men da vi flyttet til en førsteetasje med balkong og hage, krevde hun å få komme ut. Jeg tror ikke det er lett å holde katter inne hvis man bor i enebolig eller rekkehus heller. Da ser og hører og lukter de altfor mye spennende saker og ting utenfra. Og om det ikke blir katteplaging å holde den inne, så blir det i hvertfall slitsomt med masingen.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 18:45   #7
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du innekatt?

Opprinnelig lagt inn av dutte, her.

Hun ble jaget av en katt ute en gang,- da tisset hun på seg. Stakkars, gjorde vel ikke selvfølelsen hennes noe bedre.

Hvordan vet du at hun tisset på seg? Og at det var av skrekk? Eller at hun opplevde det som noe litt traumatisk og bidro til å ødelegge selvfølelsen hennes?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 19:20   #8
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du innekatt?

De kattene vi har hatt tidligere har vært både inne og ute, mener at katter bør få muligheten til å være ute hvis de har lyst til det. og hvis det er fine muligheter til det. Har alltid tenkt at utekatter er lykkelige katter
Nå skal vi kjøpe oss rasekatt,en Bengal, og jeg hadde nå tenkt at den skulle få lov til å være ute, men jeg blir veldig usikker fordi nå har flere sakt at de lett blir kidnappet. vi blir kanskje ute med den ?
Her er bildet av den foresten, den skal hentes den 12 mars.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 19:48   #9
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du innekatt?

Vi har ei sterilisert vanlig inne-og-ute-katt.
Hadde den fått velge selv tror jeg den ville vært innekatt på vinteren

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 21:23   #10
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du innekatt?

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Nå skal vi kjøpe oss rasekatt,en Bengal, og jeg hadde nå tenkt at den skulle få lov til å være ute, men jeg blir veldig usikker fordi nå har flere sakt at de lett blir kidnappet.



Jeg har en vanlig katt, så den springer inn og ut som den vil. Hadde nok vurdert å holde katten inne hvis den pga rasen trives med det.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 21:33   #11
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du innekatt?

Hvis jeg skulle hatt et dyr (utenom gullfisk), så skulle det ha vært en katt. Men så er jeg litt allergisk, og min bedre(?) halvdel veldig allergisk mot katt, så det går ikke Har lest at det finnes katter som man kan ha om man er allergisk, men så er det jo det at vi reiser såpass mye på hytta, og da er det jo i grunnen bare dumt å ha dyr

Men kanskje i framtiden en gang? Katter er nydelige dyr!

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 21:34   #12
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du innekatt?

Har 2 Perser innekatter. En Exotic og en langhåret!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 21:37   #13
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du innekatt?

Nei. Vi har fire helt ordinære huskatter. De går ut og inn som de vil.

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 21:41   #14
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du innekatt?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.



Jeg har en vanlig katt, så den springer inn og ut som den vil. Hadde nok vurdert å holde katten inne hvis den pga rasen trives med det.

Det var du som skremte meg først, hadde aldri tenkt tanken på at noen kunne kidnappe en katt, i allefall ikke her hvor vi bor, men etter dette så har flere sakt at rasekatter lett blir stjålet, dette sa også oppdretter, Men hun sa også at denne katterasen trivdes godt inne. Men da det blir sommer og fint vær så står jo dørene oppe her hele tiden, så da går det ikke ann å holde den inne.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 21:46   #15
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du innekatt?

Her er foresten et bilde av mora til katten vi får, jeg som tidligere har sakt at kattungene er finest, men de blir jo fine som voksne også da en har hatt de i hus og blitt glade i dem, men denne katten her synes jeg er nydelig som voksen også,
Vet du hvor store disse kattene blir Skremmern ? virket som om du hadde litt peiling på Bengal. de ser i allefall ganske store ut på bilder jeg har sett av dem.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 21:50   #16
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du innekatt?

Vi har to katter som "bor ute", dvs de sover inne om natten.
De mates inne på kvelden og sover inne, slippes ut om morgenen.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 21:51   #17
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du innekatt?

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Vi har ei sterilisert vanlig inne-og-ute-katt.
Hadde den fått velge selv tror jeg den ville vært innekatt på vinteren

Samme her. Vår katt er i tillegg feit og blind
Og tisser og bæsjer inne i en krok hvis hun finner ut
at hun må det

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 23:36   #18
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du innekatt?

Åh, katten min er en diva av dimensjoner.

Hun startet sitt liv som en særdeles vellykket låvebrumix, ble fjøspus, jeg adopterte henne og hun ble en bortskjemt inn - og utpus, så flyttet vi til Oslo og måtte låne henne bort til svigers i et år, da var hun plutselig utepus. Så flyttet vi til egen leilighet ( ) i Oslo, jeg forventet at hun kom til å fly ute hele tiden, men NEIDA!

Vakkerpusen maler non-stop liggende under kjøkkenbordet inntil radiatoren... Bortsett fra akkurat nå som hun har løpetid.

Jeg synes alle dyr bør få muligheten til å være ute, men selvfølgelig, trives pusen best inne så la den være inne!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 00:12   #19
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Har du innekatt?

Mine katter (3) er ute om natten og om dagen gjør de som de vil.

Akkurat nå har den minste fått sin første løpetid, så hun vet ikke hva hun vil i det hele tatt, men løper frem og tilbake og inn og ut hele tiden.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 10:20   #20
@nne
Ikke fra NM
 
@nne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: arendal
Innlegg: 301
@nne er litt kul@nne er litt kul@nne er litt kul
Standard

Sv: Har du innekatt?

Jeg har 2 stk innekatter. Har en allergisk soenn, derfor har jeg allergivennlige katter uten pels. Hadde vaert skeptisk til aa ha typiske rasekatter ute pga kidnappingsfaren jeg ogsaa, men med mine pelsloese saa har jeg ikke noe valg pga kulden eller sterk sol. De kommer ut i sele hver dag utenom paa vinteren og de trives godt med det. Har ogsaa et godt liv inne. Tror det er bra aa ha mer enn en hvis man har innekatter. De har veldig glede av hverandre og faar et verdig liv innendoers. Mener jeg i hvert fall.

__________________
Barn er utrolig flinke til å etterligne. Samme hvor mye du strever med å lære dem folkeskikk, oppfører de seg akkurat som foreldrene sine
@nne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no