Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Brødform i silikon

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-11, 23:11   #1
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Brødform i silikon

Noen som kan anbefale meg en brødform i silikon? Har vært litt rundt, men de er jammen ikke så enkle å oppdrive. Størrelse "passe", har funnet noen på 1,2 liter, men synes kanskje de er litt for små?

Tar gjerne i mot tips om nettbutikker de kan kjøpes også!

Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 23:44   #2
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Brødform i silikon

Vi har fraEva Solo, 4stk 1,2 liters og to som er større.
Bruker de minste mest og blir fin størrelse på brød i de. Lett å vaske og tar lite plass.
Vi har kjøpt våre på Jernia.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 23:45   #3
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøpte silikonformer på OBS, og de er er nokså store. Jeg har ikke målt de, men er nokså sikker på at de er vesentlig større enn 1,2 l.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 23:51   #4
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøpte mine i USA av merke jeg ikke husker, men kan ihvertfall VIRKELIG anbefale brødformer i sililkon!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 23:54   #5
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hvorfor er silikon bedre enn de tradisjonelle?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 00:00   #6
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Mei: Trenger ikke smøre, ingenting henger igjen i formen og man kan bare slenge den i oppvaskmaskina etter endt bruk.

Jeg har stor form fra Eva Solo. Superduper til mitt bruk som er å bake ett brød om dagen spesiallaget for silikonform.

Gammel 12-05-11, 00:03   #7
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Vianne Rocher- legg gjerne ut oppskrift

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 00:10   #8
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Silikonbrød:
15 g gjær
6 dl lunket vann
80g sammalt rug
70g havregryn
20g frøblanding
450-500 g hvetemel (jeg bruker 475g grov sammalt hvete).
salt (liten klype eller så).

Bland alt sammen i en bolle. Tilsett saltet til slutt. Deigen skal være klissete. La heve i ca 40 min. Hell deigen over i silikonformen, ha litt mel på toppen og la det heve i ca en time. Stekes på 210 grader i 30-35 min.
Ferskt brød hver dag, lett som en plett

Gammel 12-05-11, 00:27   #9
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jernia hadde i fjor.

Gammel 12-05-11, 09:54   #10
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vi slenger de vanlige brødformene i oppvaskmaskin etter bruk også vi da. At det ikke henger igjen noe høres ut som et bra argument. I tillegg til at de tar mindre plass i skapet. Jeg skal nevne nyvinningen for husets brødbaker når han kommer fra jobb.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 09:57   #11
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg kjøpte silikonformer på OBS, og de er er nokså store. Jeg har ikke målt de, men er nokså sikker på at de er vesentlig større enn 1,2 l.

Det tenkte jeg å tipse om også. Jeg har bare sett dem, men de hadde flere typer, av Coop sitt eget merke som heter Cookware. Har god erfaring med kjelene dems, gode kjeler til en rimelig pris.

Gammel 12-05-11, 12:54   #12
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Har titta på 2-3 Jerniabutikker uten hell, men da skal jeg prøve et par til.
Ingen som vet om noen nettbutikker? Blitt så lat på mine eldre dager....

Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 16:12   #13
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte muffinsformer i silikon, de var ihvertfall helt umulige. Jeg kastet dem.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.