Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Male bord -pusse mellom strøkene?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-11, 22:23   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Male bord -pusse mellom strøkene?

Må jeg det? Hva er vitsen? Ei venninne fortalte meg at jeg måtte det, men jeg ble så paff at jeg glemte å spørre hvorfor.

Jeg har pusset ned bordet og malt to strøk med høyglansmaling. Det blir ikke helt glatt, for det kommer bittesmå partikler her og der. Og nylig landet det ei flue på det nymalte bordet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 22:25   #2
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Male bord -pusse mellom strøkene?

Pusse mellom er for å ta fiberreisningen som eventuelt kommer på grunn av det første strøket, særlig når du bruker vannmaling. Hvis det er malt fra før bortfaller som regel problemet.

Hvis du skal få en helt strøken overflate etter at du har fått partikler og flue i høyglansen må du la malingen herde noen dager, våtslipe lett med 400-korning til det kjennes helt glatt, vaske i flere omganger og tørke over med lofrie kluter (eller pusseskinn), og male et sted hvor det ikke er støv eller pollen (inne). Det hjelper veldig å fylle en sprayflaske med vann og spraye masse ut i luften først for å binde det støvet som er der, men pass på å ikke spraye på bordet.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 22:30   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male bord -pusse mellom strøkene?

Ok, takk. Jeg tror ikke det er nødvendig, da, for jeg maler med oljemaling og det var ikke treverk der i utgangspunkter. Det vil si, det er et trebord, men det var lakkert/ malt eller noe sånn fra før.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no