|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Gamle skolebøker- hva gjør man med dem?Ok, så er altså tiden inne for en ryddestorsjau igjen. Jeg har nå kommet inn i et gammelt flyttelass/noen esker jeg ikke har sett igjennom på leeenge.
![]() |
#2 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gamle skolebøker- hva gjør man med dem?Lions? De kom å hentet et lass med bøker hos oss, som i tillegg til mange romaner inneholdt videregående bøker og en haug gamle fagbøker i pedagogikk. De ble glade for alt, og kom på døra med varebil for å hente. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Jeg bor i en stubbe!
|
![]() Sv: Gamle skolebøker- hva gjør man med dem?Man planlegger å kaste de med kaldt hjerte, men så ender man opp med å sortere de, legge de i kasser og sette de et sted hvor de er "ute av veien" i noen år til man igjen planlegger å kaste med med kaldt hjerte.
![]() |
#4 |
This is normal!
|
![]() Sv: Gamle skolebøker- hva gjør man med dem?
![]() |
![]() |
#5 |
Stabilt ustabil...
|
![]() |
#6 |
Jeg bor i en stubbe!
|
![]() Sv: Gamle skolebøker- hva gjør man med dem?"Jeg skal friske opp på fransken, altså!"
![]() |
#7 |
Stabilt ustabil...
|
![]() |
#8 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Gamle skolebøker- hva gjør man med dem?Jeg har pælmet alt. Til loppis. Alle de gamle medisinbøkene mine også - jeg bruker dem aldri lenger. Alt slås opp på nettet.
![]() |
![]() |
#10 |
Off the map.
|
![]() Sv: Gamle skolebøker- hva gjør man med dem?Hvis du tror at bøkene kan brukes av en eller annen så kan du enten gi de bort på FInn, eller gi de til fretex.
![]() |
#12 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gamle skolebøker- hva gjør man med dem?Her ble alt kastet etter at de hadde ligget urørt på loftet i esker i 6 år. Har aldri savnet de i etterkant.
![]() |
#13 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Gamle skolebøker- hva gjør man med dem?Jeg må korrigere meg selv litt, kom jeg til å tenke på: Jeg har tatt vare på et par bøker av sentimentale grunner. Histologiboken feks, med 150+ håndtegnede forskjellige illustrasjoner av ulike celletyper og vev. Ørtifjørten timer av mitt liv; den kan jeg jo bare ikke kaste da.
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Gamle skolebøker- hva gjør man med dem?Dine gamle bøker?! Mine er for lengst kassert. Jeg har begynt å kaste ungenes gamle bøker, jeg. Eldstemann går i 5. klasse |
![]() |
![]() |
#16 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Gamle skolebøker- hva gjør man med dem?Trykte bøker går i søpla når jeg ikke vil ha dem selv lenger. Det er virkelig ingen som vil kjøpe utdaterte historiebøker fra videregående, så med mindre du faktisk har en mottaker på hånden eller vil beholde dem selv, er det ikke noe man trenger å belemre Fretex med, synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bedreviter
|
Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men mine ordbøker, biologibøker og tyskbøker fra videregående er helt utdaterte, de også. Kanskje ikke i like stor grad som samfunnsfags- og historiebøkene, men det har skjedd en del på rettskriving- og biologifronten også, de siste 20 årene, så slike bøker er også aldeles verdiløse, i mine øyne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
This is normal!
|
Jeg har flyttet rundt med mine ørten ganger.
![]() |
![]() |
#19 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gamle skolebøker- hva gjør man med dem?Jeg har kastet absolutt alt. Trykte bøker, oppgavebøker, stiler og notatpermer. De har ligget på loftet i 20 år, og jeg har ikke savnet de iløpet av disse årene, da tror jeg neppe jeg kommer til å savne de iløpet av de neste 20 heller.
![]() |
#20 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Gamle skolebøker- hva gjør man med dem?Ungenes tegninger går rett i søpla når de har lagt seg; i hvert fall aktivitetsskole-tankeløst-ræl. De har aldri savnet dem. Enkelte mer forseggjorte greier eller objekter med historie har jeg tatt vare på i en stor IKEA-eske; en til hver. Foreløpig er storesøsters 3/4 full og hun er 10 år gammel. Min mann er litt mer sentimental og 20-30 diverse tegninger hengende på kontoret sitt. Det hadde jeg kanskje også hatt, hvis jeg hadde hatt et.
![]() |
![]() |
|
|