|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Guardian of the galaxy
|
Hvilke kjøttboller spiste jeg i Egypt?Da jeg var i Egypt i fjor spiste jeg en eller annen type kjøttboller på brødet mitt hver dag til frokost Det var så godt! Men jeg aner ikke hva slags kjøttboller det var. Eller hvilke kryddersorter de bruker.
|
|
|
#2 |
|
guru advisor
|
Sv: Hvilke kjøttboller spiste jeg i Egypt?Tipper det var lam, ja. Kan det har vært kefta-boller? Mener vi spiste det i Egypt. De inneholder bl.a. kardemomme, kanel, ingefær og muskat. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hvilke kjøttboller spiste jeg i Egypt?Det er så vanskelig å si ... De var små og "tørre". Men det var jo kanskje bare fordi de ble servert kald.
|
|
|
#4 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hvilke kjøttboller spiste jeg i Egypt?
|
|
|
#5 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke kjøttboller spiste jeg i Egypt?Her er link til en oppskrift, som tydeligvis er en del av frokoster verden rundt:
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvilke kjøttboller spiste jeg i Egypt?Var de litt syrlige? I Midtøsten bruker de ofte et krydder som minner om muskat i fargen, men som smaker syrlig. Jeg husker selvsagt ikke hva det heter nå. Sumac er det kanskje.
|
![]() |
|
|