Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Hage] Haster - må jeg ta bort all jorden for å kvittes med stauder?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-11, 13:44   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

[Hage] Haster - må jeg ta bort all jorden for å kvittes med stauder?

Jeg skal ta knekken på blomsterbedet. Det er noen stauderøtter oppi der som til tross for snart ti års krigføring ikke lar seg knekke. Ikke steller jeg det heller.

Planen er å plante noen busker der, legge sånn dekningsettellerannet over all jorda og rundt disse, også hvit singel oppå dekningsgreia.

Må jeg da fjerne all jorda som er i bedet nå og fylle på med ny og ikke staudebesudlet jord før jeg setter ned buskene, eller holder det med å grave vekk det som er der, plante busker, dekke over og singel på toppen?

Jeg skal seff gjøre dette nå med en gang - planlegging er heller ikke en av mine sterke sider.

  Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 13:51   #2
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Haster - må jeg ta bort all jorden for å kvittes med stauder?

Jeg ville byttet jord. Grav vekk alt av røtter og sleng på duk med bark oppå om du ønsker det.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 15:02   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Haster - må jeg ta bort all jorden for å kvittes med stauder?

Grav bort det grøvste, legg på ny jord og sort tett duk over. Deretter skjærer du hull i duken der du skal plante og legger singel/bark oppå duken til slutt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no