|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
På (opp?)tur
|
![]() I kjøleskapetHva har dere der til vanlig? Vi er to voksne, en fireåring og en hund. I dag for eksempel, er det sikkert 20 sorter pålegg, 3/4 hummer (ble mett), diverse senneper, fløte, melk, cottage cheese, creme fraiche, to typer økologisk saft, en diger kylling til tining, noen grillpølser (i tilfelle noen blir sultne) oljer, proppfull grønnsaksskuff og mye mer. Jeg er matglad, så har vi en kresen unge, en som er fornøyd med alt, og til slutt, hunden. Hvordan er det med dere andre, har dere like mye, eller er vi (jeg
![]() |
#2 |
trenger lading
|
![]() Sv: I kjøleskapetJeg har mye, men så har jeg plass til mye siden jeg har kjølehjørne.
![]() |
#3 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I kjøleskapetVi har ikke spesielt mye i kjøleskapet. Vi har nettopp flyttet fra et integrert kombiskap (=lite plass!) så vi er ikke helt vant til å ha plass til så innmari mye.
![]() |
#4 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: I kjøleskapetVi er egentlig ganske kjipe på kjøleskapsfronten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: I kjøleskapetKJøleskapet er stort sett fullt. Og vi har kjølebod i tillegg. Minst fire typer sennep synes jeg vi må ha. Hvis en hylle er halvtom begynner jeg å planlegge tur i butikken.
![]() |
#6 |
Unik
|
![]() Sv: I kjøleskapetDet første ein legg merke til i vårt kjøleskap er stabelen med eggekartonger. Me fråtser i egg for tida
![]() |
#7 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: I kjøleskapetVårt er omtrent tomt, faktisk - synes noen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: I kjøleskapetFritt fra hukommelsen, men... skavise: |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
I mål
|
![]() Sv: I kjøleskapetVi har typisk ganske fullt kjøleskap i helgen, og så blir det tommere og tommere utover uka. Det fungerer igrunnen greit. Vi har gulost, et par slags syltetøy, brunost, et kjøttpålegg eller to, kaviar og smøreost - i helgen har vi gjerne et par pålegg til. Ellers melk, juice i helgen. Egg og yoghurt. Biola av og til. Tran. Et par sorter sennep, et par sorter ketchup, currypaste, tacosaus og kanskje noen få sauser til. Litt i grønnsaksskuffen. Kesam og av og til matfløte. Cottage cheese innimellom. Og litt middag til dagen idag og imorgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
maler
|
![]() Sv: I kjøleskapetMelk, evt juice, litt yoghurt, rømme, matfløte, cottage cheeze, noen grillpølser, endel grønnsaker, 5-6 typer pålegg, ketchup, sennep, balsamikoeddik, pesto, red currypaste, gjær, et par brusflasker, sylteagurk, rødbeter, middagsrester fra idag (kyllingfilet), smårettskinke, pizzaost, egg...
![]() |
#12 |
søt
![]() Sv: I kjøleskapetAlt for mye. Øverste hylle med glass som inneholder sauser, sennep og lignende. Skåle oljer, balsamico og div. Masse pålegg og grønnsaker
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I kjøleskapetVi har som regel ALT for mye.
![]() |
#14 |
Tankefull
|
![]() Sv: I kjøleskapet
Kan egentlig signere denne jeg. Ta bort noen oster og brus, legg til fiskekaker og noen bokser med middasgsrester og du får mitt kjøleskap.
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
![]() Sv: I kjøleskapetJeg registrerer at noen her (og en hel del blant mine bekjente IRL) har masse i kjøleskapet som jeg oppbevarer utenfor/ i romtemperatur. Never f.eks: |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Kontrollfrik
![]() Sv: I kjøleskapet
Brus er det bare mannen som drikker. En halv liter cola hver lørdag, det var derfor den lå der i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Tankefull
|
![]() Sv: I kjøleskapetJa, glemte Sanasol, tran, solkrem og hostesaft som står i øvest hylle på døra.
![]() |
#18 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: I kjøleskapetNå nærmer temperaturgrensen seg her for meierismør, men vi har også løk, hvitløk, avocado, epler, tomater m.m. i romtemperatur. Men noen oljer, de som ikke brukes så ofte (peanøtt f.eks. her i huset), oppbevares kjølt.
![]() |
#19 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: I kjøleskapetVårt er rimelig fullt etter ukeshandling i dag, og ekstra fullt pga 17. mai.
![]() |
|
|