Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Hva hjelper mot beinhinnebetennelse?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-11, 17:48   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Hva hjelper mot beinhinnebetennelse?

Etter en relativt hard treningsperiode fikk jeg beinhinnebetennelse i begge leggene. Dette er nå snart 4 uker siden. I disse fire ukene har jeg trent alternativt etter råd fra min personlige trener og fra fastlegen min, men jeg blir absolutt ikke bedre. Betennelsen sitter foran og på utsiden av begge beina. Begge beina er fryktelig ømme midt foran og på siden og begge beina er også rødflammede i de vonde områdene. I følge fastlegen er det ingen tvil om at dette er beinhinnebetennelse, en kraftig sådan.

Det er vondt å gå og å trene er utelukket.Det gjør til og med vondt å ligge i senga fordi beina er så ømme. Jeg har prøvd å sykle (inne og ute), tredemølle (løping og gåing) og ellipsemaskin. Alt dette fungerer veldig dårlig. Eneste treningen jeg får til for tiden, er styrketrening i overkroppen, samt balanse- og tøyeøvelser.

Jeg har kjøpt meg nye joggesko og fikk god veiledning når jeg valgte de ut. Disse har jeg prøvd på to treningsøkter, men det er like forbanna vondt. Jeg tror skoene er gode, men de i seg selv er nok ikke nok til å få vekk betennelsen.

Er det noen som har gode tips? Er det i hele tatt noe å gjøre eller må jeg bare ta tida til hjelp? Hva kan jeg gjøre av trening mens jeg venter? Svømming utgår dessverre da jeg er veldig allergisk mot klor.

Fra fastlegen har jeg fått beskjed om at det er dårlig med medisiner som hjelper på beinhinnebetennelse. Hun anbefalte først alternativ trening, men når jeg var der igjen når for et par dager siden og det bare har blitt verre, mente hun at jeg burde forsøke et par tre uker med minst mulig bevegelse. Hvis det er det som skal til for å bli kvitt dette, skal jeg høre på henne, men det er ikke lett å kutte treningen helt når jeg endelig har kommet så godt i gang!

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:20.