|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
frakoblet
|
![]() Hvor skal jeg bestille bunaden min? Useriøse bunadforhandlereJeg skal endelig få ut finger'n og bestille meg bunad. Er det noen forhandlere man bør skygge unna? Hvordan vet jeg at bunaden jeg bestiller er skikkelig håndtverk og ikke en kopi? Er husfliden og den norske husfliden det samme?
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor skal jeg bestille bunaden min? Useriøse bunadforhandlereNorske bunader er vel ikke å anbefale så vidt jeg vet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hvor skal jeg bestille bunaden min? Useriøse bunadforhandlereJeg er vant til at det vanlige er å finne ut hvem "den lokale mesteren" er. Min bunad er sydd av en sånn en, skjorta av ei anna, mens jeg selv har laget sjalet.
2012, 2007 og 2004 Sist redigert av Appelsin : 18-05-11 kl 20:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvor skal jeg bestille bunaden min? Useriøse bunadforhandlereHusfliden skal være sikkerstikk. Om de to er det samme, aner jeg ikke.
![]() |
#5 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hvor skal jeg bestille bunaden min? Useriøse bunadforhandlereDet er best å forhøre seg lokalt. Husfliden kan være dyr. Jeg fant syerske på finn.no i det området bunaden kommer fra. Kostet meg tre lange kjøreturer, men verd det.
![]() |
#6 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hvor skal jeg bestille bunaden min? Useriøse bunadforhandlere
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor skal jeg bestille bunaden min? Useriøse bunadforhandlereHvilken bunad? Jeg er vant med at bunad er noe som man skaffer lokalt, eller på husfliden hvis man ikke har peiling. Men husfliden koster. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Hvor skal jeg bestille bunaden min? Useriøse bunadforhandlereHadde gått litt lokalt jeg!
![]() |
#10 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor skal jeg bestille bunaden min? Useriøse bunadforhandlereMin er sydd av en dame lokalt, som noen anbefalte. Billigere enn husfliden. Der kjøpte jeg bare materialpakke. Sikkert noen her som kan ha tips, hvis du forteller hvilken bunad du skal ha.
![]() |
![]() |
#11 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hvor skal jeg bestille bunaden min? Useriøse bunadforhandlereJeg vurderer Tromsbunad eller Akerdrakt. Det blir litt langt å dra til Troms for å fikse bunad når jeg bor på østlandet. Den som ligger på Steen & Strøm har ikke Tromsbunaden på nettsiden sin, i alle fall … Jeg fant en butikk i Drøbak som selger Akerdrakten, men det ser ut som om jeg må til Moss i øst eller Holmestrand i vest for å få tak i en Husflid som har begge to.
In vino veritas Sist redigert av safran : 18-05-11 kl 21:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hvor skal jeg bestille bunaden min? Useriøse bunadforhandlereOg når vi snakker om Hønnitråden, så ser det ut til at det er den omtalte damen der som står bak denne siden. Jeg ligger unna.
![]() |
#14 |
Snikende tiger
|
Denne også, ser det ut til.
![]() |
#15 |
heimføing
|
Pfft... Elsa M Systue her i Tromsø kan sikkert hjelpe deg, ser på nettsidene deres at de er i Oslo to ganger i året for å tilpasse bunader. De er seriøse. Garantert og helt sikkert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
"De"
|
![]() Sv: Hvor skal jeg bestille bunaden min? Useriøse bunadforhandlereGå lokalt. Jeg er sikker på at du kjenner noen som kjenner noen som kjenner noen som har sydd bunader.
![]() |
|
|