Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor skal jeg bestille bunaden min? Useriøse bunadforhandlere

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-11, 18:39   #1
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor skal jeg bestille bunaden min? Useriøse bunadforhandlere

Jeg skal endelig få ut finger'n og bestille meg bunad. Er det noen forhandlere man bør skygge unna? Hvordan vet jeg at bunaden jeg bestiller er skikkelig håndtverk og ikke en kopi? Er husfliden og den norske husfliden det samme?

Gammel 18-05-11, 19:38   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal jeg bestille bunaden min? Useriøse bunadforhandlere

Norske bunader er vel ikke å anbefale så vidt jeg vet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 19:54   #3
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er vant til at det vanlige er å finne ut hvem "den lokale mesteren" er. Min bunad er sydd av en sånn en, skjorta av ei anna, mens jeg selv har laget sjalet.
Eller er det bare typisk for steder som ikke har Husfliden, mon tro?

I hvert fall har jeg fulgt prosessen så tett at jeg er veldig sikker på at det er grundig og godt håndtverk.

Sist redigert av Appelsin : 18-05-11 kl 20:03.
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 19:57   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husfliden skal være sikkerstikk. Om de to er det samme, aner jeg ikke.

Unngå bunadsfolkene i tråden til Hønni.

Har du bestemt deg for hva slags bunad du skal ha?

Gammel 18-05-11, 19:58   #5
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Det er best å forhøre seg lokalt. Husfliden kan være dyr. Jeg fant syerske på finn.no i det området bunaden kommer fra. Kostet meg tre lange kjøreturer, men verd det.

Gammel 18-05-11, 20:04   #6
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Unngå bunadsfolkene i tråden til Hønni.

Nja, hvis man synes hverdagen inneholder lite spenning, så kan man gjerne vurdere det...

Gammel 18-05-11, 20:07   #7
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hun får jo bunad fra de folkene i Hønnis tråd. Bare at det er noen annens ...

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 20:09   #8
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvilken bunad? Jeg er vant med at bunad er noe som man skaffer lokalt, eller på husfliden hvis man ikke har peiling. Men husfliden koster.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 20:17   #9
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Hadde gått litt lokalt jeg!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 20:18   #10
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Min er sydd av en dame lokalt, som noen anbefalte. Billigere enn husfliden. Der kjøpte jeg bare materialpakke. Sikkert noen her som kan ha tips, hvis du forteller hvilken bunad du skal ha.

Gammel 18-05-11, 21:13   #11
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vurderer Tromsbunad eller Akerdrakt. Det blir litt langt å dra til Troms for å fikse bunad når jeg bor på østlandet. Den som ligger på Steen & Strøm har ikke Tromsbunaden på nettsiden sin, i alle fall … Jeg fant en butikk i Drøbak som selger Akerdrakten, men det ser ut som om jeg må til Moss i øst eller Holmestrand i vest for å få tak i en Husflid som har begge to.

Sist redigert av safran : 18-05-11 kl 21:18.
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 21:17   #12
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Og når vi snakker om Hønnitråden, så ser det ut til at det er den omtalte damen der som står bak denne siden. Jeg ligger unna.

Gammel 18-05-11, 21:18   #13
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Husfliden selger Tromsbunaden. De har butikk bl.a på Hønefoss.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 21:21   #14
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Og når vi snakker om Hønnitråden, så ser det ut til at det er den omtalte damen der som står bak denne siden. Jeg ligger unna.

Denne også, ser det ut til.

Gammel 18-05-11, 21:57   #15
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg vurderer Tromsbunad eller Akerdrakt. Det blir litt langt å dra til Troms for å fikse bunad når jeg bor på østlandet.

Pfft... Elsa M Systue her i Tromsø kan sikkert hjelpe deg, ser på nettsidene deres at de er i Oslo to ganger i året for å tilpasse bunader. De er seriøse. Garantert og helt sikkert.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 21:58   #16
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Gå lokalt. Jeg er sikker på at du kjenner noen som kjenner noen som kjenner noen som har sydd bunader.

Gammel 18-05-11, 21:59   #17
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Gå lokalt. Jeg er sikker på at du kjenner noen som kjenner noen som kjenner noen som har sydd bunader.

Peker opp.

Gammel 18-05-11, 22:01   #18
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Hva peker du på?

Gammel 18-05-11, 22:05   #19
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Standard

På ho Elsa.

Gammel 18-05-11, 22:16   #20
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Skal vi se. Joda. Men hun er jo i Oslo bare 2 ganger i året.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:19.