Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmasjonsgave til kollegas sønn?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-11, 23:03   #1
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Konfirmasjonsgave til kollegas sønn?

Sønnen til en god kollega konfirmeres. Jeg har selvsagt deltatt aktivt i planleggingen (vi sees/snakkes jo hver dag). Jeg har aldri møtt sønnen. Skal jeg gi en liten oppmerksomhet, eller? Mannen mener nei, jeg selv vet ikke hva jeg mener.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 23:05   #2
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til kollegas sønn?

Tja, kanskje 200 kr i ein konvolutt og kort? Eg ville uansett prioritert ein blomster med kort til kollega/familien, der eg gratulerte med konfirmanten og event. gjeve pengegåve til konfirmanten i tillegg om eg følte det var naturleg.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 23:07   #3
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville gitt en oppmerksomhet, enten i form av blomst eller en liten pengegave til konfirmanten.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 23:49   #4
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg ga en liten oppmerksomhet til min kollegas sønn, selv om jeg ikke kjente sønnen, det føltes helt naturlig å gjøre det.

Gammel 19-05-11, 08:27   #5
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Helt enig med de over her, sånn har vi gjordt det også.

Gammel 19-05-11, 08:47   #6
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Jeg er enig med mannen, og synes ikke det er nødvendig med gave.

(Synes forøvrig at dette med pengegaver har tatt helt av, og blitt helt vilt. Når ungdom velger å konfirmere seg for pengenes skyld, er det noe som har blitt riv ruske galt.)

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 08:51   #7
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes heller ikke det er nødvendig. Jeg har mange gode kollegaer, og flere av dem jeg treffer privat, men ingen ga dattera mi konfirmasjonsgave da hun konfirmerte seg tidligere i år. Det synes jeg er helt ok.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 09:07   #8
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi pleier å ha innsamling på jobb med kr. 20,- pr. person i slike tilfeller. Dersom det ikke var aktuelt og det var en kollega jeg omgikkes mye med hadde jeg gitt kort og kr. 200,-.

Gammel 19-05-11, 09:10   #9
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes ikke det er naturlig å gi gave til en konfirmant jeg aldri har møtt.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 09:17   #10
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Enig med Retz.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 09:29   #11
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde nok også latt være å gi noe til konfirmanten. Jeg, i likhet med Snippa, har hatt konfirmant i år og det var ingen som ga han gave selvom vi har tett kontakt. Jeg synes også at dette er helt ok og er faktisk glad for det....

Jeg får tillegge at flere av kollegaene tilbød seg å bake kake og jeg fikk de flotteste kaker levert. Det anser jeg å være den flotteste gave til oss alle i anledning dagen.

Jeg har en opplevelse av dette med pengefokusering har tatt helt av og synes det er trist.

Gammel 19-05-11, 18:14   #12
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lurer på om det har blitt mindre vanlig å gi konfirmasjonsgaver.

Jeg er vant fra når jeg ble konfirmert at det kom en oppmerksomhet fra naboer, mamma og pappas venner, perifere slektninger og skolevenner.

Eldste ble konfirmert i helgen, og det kom omtrent kun gaver fra nærmeste familie. Og da mener jeg helt nærmeste, altså.

Vi la en peng i et kort til en nabo helgen før, konfirmanten har gått i klasse med eldste i mange år og det føltes helt naturlig for oss å gi.
Men eldste fikk ingenting fra de (men et takkekort fra dem kom dagen etter vår konfirmasjon) så jeg lurer virkelig på om vi har vært helt på jordet. (Og jada, de visste at det var konfirmasjon hos oss.)

Vi kommer nok ikke til å gi til annet enn familie heretter, nå har jo vi vært først ute og sånn sett er det veldig greit. Da gjør vi bare det samme som alle andre.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 18:18   #13
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri gitt konfirmasjonsgave til kollegers barn, og mine barn har heller ikke fått fra mine kolleger. Ser for meg at gaver kunne vært aktuelt hvis det hadde vært kolleger som jeg hadde et nærere forhold til. Og først og fremst hvis jeg kjente konfirmanten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 18:21   #14
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk for mange svar. Jeg bestemte meg tidligere i dag om å ikke gi noe, nettopp fordi jeg ikke kjenner konfirmanten. Synes det var lurt å tilby seg å bake kake, men det ble dessverre litt for travelt til det denne gang.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:12.