|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Konfirmasjonsgave til kollegas sønn?Sønnen til en god kollega konfirmeres. Jeg har selvsagt deltatt aktivt i planleggingen (vi sees/snakkes jo hver dag). Jeg har aldri møtt sønnen. Skal jeg gi en liten oppmerksomhet, eller? Mannen mener nei, jeg selv vet ikke hva jeg mener. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til kollegas sønn?Tja, kanskje 200 kr i ein konvolutt og kort? Eg ville uansett prioritert ein blomster med kort til kollega/familien, der eg gratulerte med konfirmanten og event. gjeve pengegåve til konfirmanten i tillegg om eg følte det var naturleg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til kollegas sønn?Jeg ville gitt en oppmerksomhet, enten i form av blomst eller en liten pengegave til konfirmanten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til kollegas sønn?Jeg ga en liten oppmerksomhet til min kollegas sønn, selv om jeg ikke kjente sønnen, det føltes helt naturlig å gjøre det.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til kollegas sønn?Jeg er enig med mannen, og synes ikke det er nødvendig med gave. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til kollegas sønn?Jeg synes heller ikke det er nødvendig. Jeg har mange gode kollegaer, og flere av dem jeg treffer privat, men ingen ga dattera mi konfirmasjonsgave da hun konfirmerte seg tidligere i år. Det synes jeg er helt ok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til kollegas sønn?Vi pleier å ha innsamling på jobb med kr. 20,- pr. person i slike tilfeller. Dersom det ikke var aktuelt og det var en kollega jeg omgikkes mye med hadde jeg gitt kort og kr. 200,-.
![]() |
#9 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til kollegas sønn?Jeg synes ikke det er naturlig å gi gave til en konfirmant jeg aldri har møtt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til kollegas sønn?Enig med Retz. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til kollegas sønn?Jeg hadde nok også latt være å gi noe til konfirmanten. Jeg, i likhet med Snippa, har hatt konfirmant i år og det var ingen som ga han gave selvom vi har tett kontakt. Jeg synes også at dette er helt ok og er faktisk glad for det....
![]() |
#12 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til kollegas sønn?Jeg lurer på om det har blitt mindre vanlig å gi konfirmasjonsgaver.
![]() |
#13 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til kollegas sønn?Jeg har aldri gitt konfirmasjonsgave til kollegers barn, og mine barn har heller ikke fått fra mine kolleger. Ser for meg at gaver kunne vært aktuelt hvis det hadde vært kolleger som jeg hadde et nærere forhold til. Og først og fremst hvis jeg kjente konfirmanten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til kollegas sønn?Takk for mange svar. Jeg bestemte meg tidligere i dag om å ikke gi noe, nettopp fordi jeg ikke kjenner konfirmanten. Synes det var lurt å tilby seg å bake kake, men det ble dessverre litt for travelt til det denne gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|