Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-11, 07:22   #1
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?

Som feks cola og Pepsi?
I går hadde far i huset gitt storebror og 2 venner Pepsi, og jeg ble litt irritert da jeg oppdaget det. Mannen mente jeg tok av for ingenting. Her i huset har svart brus vært voksenbrus. Er jeg litt for hysterisk?

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 07:23   #2
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?

Nei. Og nei.

Gammel 21-05-11, 07:43   #3
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mine får heller ikke koffeinholdig brus. Det er bare lillesøster som liker brus, hun drikker kanskje et halvt glass med Fanta/Solo i mnd.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 07:46   #4
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Vi har aldri brus i hus, så barna drikker det bare når vi spiser ute eller når det er fest/bursdag. Da kan de velge Cola på lik linje med all annen brus. Jeg har ikke store plager med tanke på koffeinet de får i seg, for å være helt ærlig.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 07:54   #5
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Det Olympia sa.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 07:56   #6
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

jeg hadde ikke tatt helt av, men jeg syns ikke cola er for barn nei.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 08:04   #7
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

er bare glad for at mine barn ikke liker brus. Bakdelen er at jeg alltid må huske å ta med juice når de skal i selskaper.

Gammel 21-05-11, 08:10   #8
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mine barn liker ikke brus,men hadde nok ikke tenkt noe særlig over det om de hadde drukket cola en gang i blant.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 08:14   #9
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Brus er ingen favoritt her i huset, og om hun en sjelden gang velger cola i stedet for annen brus ser jeg ikke på det som et problem.

Gammel 21-05-11, 08:20   #10
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vetle har fått cola og brus hos pappan sin siden han var liten, hos meg får han det vel aldri (med kanskje 3 unntak av brus, han er 7 år) og han velger jo selv i bursdager og sånn, tror han liker cola veldig godt til min fortvilelse.

Men Nei egentlig veldig imot brus generelt.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 08:28   #11
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja mine barn får cola, og ja mine barn liker brus og nei, jeg bruker ikke koffeinfri kaffe i glasuren på sjokoladekaka i barneselskapet heller.....

:bør vel egentlig selge barna til noen som kan ta bedre vare på dem:

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 08:29   #12
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, men det begrenser seg selv. 4åringen drikker kanskje et halvt glass i uka, mens 3åringen ikke liker det. Jeg syns ikke det er noe å kave seg opp over. Hvis ungene hadde bøttet nedpå litervis av det hadde jeg nok sett annerledes på det.

Gammel 21-05-11, 08:33   #13
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Ja, de får det innimellom. Men det er ikke så ofte de velger svart brus. De drikker stort sett brus kun på lørdager(om jeg husker å kjøpe det), og da kjøper jeg ikke svart brus til dem.

Gammel 21-05-11, 08:34   #14
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Snuppa drikker litt cola innimellom. Jeg ser ikke på det som noe problem.
Pompen liker ikke brus, men det er så sjeldent og lite brus her i huset, at jeg tror ikke jeg ville nektet cola men gitt feks solo.

Sist redigert av Bloppy : 21-05-11 kl 08:35. Årsak: Leif
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 08:34   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden du spør; jeg syns du er litt for hysterisk (forbehold om at jeg ikke aner hvor gamle ungene er).

Når det er sagt, så har vi også begrenset spesielt colainntaket, og det er først nå etter at han har begynt på skolen han av og til drikker det i andres bursdag. Første gang han smakte det var i forbindelse med bilsyke i fjor sommer, rett før skolestart. Vi serverer det aldri hjemme.

Sist redigert av Tallulah : 21-05-11 kl 08:41.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 08:35   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jepp. Dette styrer de igrunnen selv innenfor det ukelønna tillater. :innser dramatisk forskjell på prinsipper med større barn:

Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 08:35   #17
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det gjør de. De drikker ikke så mye brus at jeg har tenkt på det som et stort problem, nei.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 08:37   #18
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han har aldri fått det, med unntak av kaffeskvetten som går i sjokoladekakeglasuren. Han har faktisk aldri smakt Cola e.l. Han er for øvrig straks seks år. Vi har alle våre kjepphester.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 08:49   #19
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Ja, de gangene hun får velge brus borte er det i 99% cola som blir pushet på. Men hun foretrekker egentlig solo eller andre fruktvarianter, men uansett liker hun ideen mer enn selve brusen, så selv om hun får et glass når vi husker på det i helger så drikker hun aldri mer enn et halvt. Og jeg har ikke tall på hvor mange brusflasker som har vart i minst en uke fordi hun egentlig ikke er så himla glad i det.
Og når det er så lite inntak som det er får hun velge det hun vil ha selv.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 08:55   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ja mine barn får cola, og ja mine barn liker brus og nei, jeg bruker ikke koffeinfri kaffe i glasuren på sjokoladekaka i barneselskapet heller.....

Samme her. Jeg begrenser heller mengden, men synes det er det samme om det er solo eller cola de drikker når de først gjør det. Og kakeglasur lages med vanlig kaffe, ja.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:52.