|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tidsklemma
|
![]() Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Som feks cola og Pepsi?
![]() |
#2 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Nei. Og nei.
![]() |
#4 |
ræv med ører
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Vi har aldri brus i hus, så barna drikker det bare når vi spiser ute eller når det er fest/bursdag. Da kan de velge Cola på lik linje med all annen brus. Jeg har ikke store plager med tanke på koffeinet de får i seg, for å være helt ærlig.
![]() |
#5 |
Nå også i farger
![]() Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Det Olympia sa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?er bare glad for at mine barn ikke liker brus. Bakdelen er at jeg alltid må huske å ta med juice når de skal i selskaper.
![]() |
#8 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Mine barn liker ikke brus,men hadde nok ikke tenkt noe særlig over det om de hadde drukket cola en gang i blant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
koko
|
![]() Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Brus er ingen favoritt her i huset, og om hun en sjelden gang velger cola i stedet for annen brus ser jeg ikke på det som et problem.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Vetle har fått cola og brus hos pappan sin siden han var liten, hos meg får han det vel aldri (med kanskje 3 unntak av brus, han er 7 år) og han velger jo selv i bursdager og sånn, tror han liker cola veldig godt til min fortvilelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
can-jur
|
![]() Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Ja mine barn får cola, og ja mine barn liker brus og nei, jeg bruker ikke koffeinfri kaffe i glasuren på sjokoladekaka i barneselskapet heller.....
![]() |
![]() |
#12 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Ja, men det begrenser seg selv. 4åringen drikker kanskje et halvt glass i uka, mens 3åringen ikke liker det. Jeg syns ikke det er noe å kave seg opp over. Hvis ungene hadde bøttet nedpå litervis av det hadde jeg nok sett annerledes på det.
![]() |
#13 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Ja, de får det innimellom. Men det er ikke så ofte de velger svart brus. De drikker stort sett brus kun på lørdager(om jeg husker å kjøpe det), og da kjøper jeg ikke svart brus til dem.
![]() |
#14 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Snuppa drikker litt cola innimellom. Jeg ser ikke på det som noe problem.
Snuppa 98 Poden 05 Sist redigert av Bloppy : 21-05-11 kl 08:35. Årsak: Leif |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Siden du spør; jeg syns du er litt for hysterisk (forbehold om at jeg ikke aner hvor gamle ungene er).
Sist redigert av Tallulah : 21-05-11 kl 08:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Jepp. Dette styrer de igrunnen selv innenfor det ukelønna tillater. :innser dramatisk forskjell på prinsipper med større barn: |
![]() |
![]() |
#18 |
Peppy!
|
![]() Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Han har aldri fått det, med unntak av kaffeskvetten som går i sjokoladekakeglasuren. Han har faktisk aldri smakt Cola e.l. Han er for øvrig straks seks år. Vi har alle våre kjepphester. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Ja, de gangene hun får velge brus borte er det i 99% cola som blir pushet på. Men hun foretrekker egentlig solo eller andre fruktvarianter, men uansett liker hun ideen mer enn selve brusen, så selv om hun får et glass når vi husker på det i helger så drikker hun aldri mer enn et halvt. Og jeg har ikke tall på hvor mange brusflasker som har vart i minst en uke fordi hun egentlig ikke er så himla glad i det.
![]() |
#20 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?
Samme her. Jeg begrenser heller mengden, men synes det er det samme om det er solo eller cola de drikker når de først gjør det. Og kakeglasur lages med vanlig kaffe, ja.
![]() |
|
|