Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er spesielt med norsk Fanta?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-11, 10:27   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er spesielt med norsk Fanta?

Hvorfor smaker norsk Fanta mye dårligere enn den de selger i de fleste (alle?) andre land? I utlandet er den også lysere på farge, og den smaker friskere og litt mer syrlig. I Norge er den sirupsaktig og mørkere gul. Mannen min og syvåringen vår, som drikker lite brus til vanlig, blir helt elleville etter Fanta når vi er utenfor Norge.

Hva er det som gjør den norske Fantaen så annerledes, og hvorfor?

Gammel 21-05-11, 10:35   #2
Siritk
Bør lage seg en tittel selv

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er spesielt med norsk Fanta?

Har ikke den endret smak til europeisk Fanta nå? Ellers har jeg den samme erfaringen.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 10:35   #3
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg er omvent, liker ikke Fanta i utlandet. Får ubehag i munnen av den.

Gammel 21-05-11, 15:18   #4
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mandarinfanta vs appelsinfanta?

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 15:24   #5
Smakfull
Fullverdig medlem

Medlem siden: May 2010
Smakfull har et hav av muligheter foran seg
Standard

Den inneholder mye mindre appelsinjuice

http://www.espeniversen.com/?p=1655

Smakfull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 15:26   #6
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er omvendt, jeg synes utenlandsk Fanta smaker mye "blassere" og mer klissete enn norsk Fanta...

Gammel 21-05-11, 16:00   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mer klissete? Den norske Fantaen er jo som sirup i forhold? Den utenlandske er jo tynnere og friskere og mindre klissete.

Gammel 21-05-11, 16:22   #8
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så det er forklaringen på at jeg ikke liker Fanta lenger, ja! Alt man kan lære her inne.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 16:30   #9
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Ungene drikker Fanta både hjemme og borte, har ikke hørt de har sagt noe om forskjell. Jeg drikker ikke Fanta, synes Solo er mye bedre..

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 16:31   #10
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har aldri likt fanta. Synes det smaker veldig falskt og veldig mandarin fremfor appelsin. Solo er mye bedre på smak.

Hvorfor det er forskjell i smaken aner jeg ikke. :birdar:

Gammel 21-05-11, 16:35   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jeg har aldri likt fanta. Synes det smaker veldig falskt og veldig mandarin fremfor appelsin. Solo er mye bedre på smak.

Hvorfor det er forskjell i smaken aner jeg ikke. :birdar:

Jeg liker ikke den norske Fanta, men den de har i andre land er faktisk god. Friskere. Ungene liker den også mye bedre enn den norske. Skal jeg velge mellom norsk Fanta og Solo, velger jeg glatt Solo, altså. Norsk Fanta er tjukk og sirupsaktig i forhold til den friske utenlandske.

Ifølge Coca Cola er det 3 % mer appelsinsaft i den utenlandske og at det er det som er forskjellen. Jeg får det ikke helt til å stemme? Burde ikke den norske da være mindre "fyldig" enn den de har i andre land? Og kan 3 % mindre appelsinsaft utgjøre en så enorm forskjell altså?

Gammel 21-05-11, 16:37   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Denne skulle jeg likt å prøve: (hentet fra denne siden, med utrolig mange varianter, bla. ananas):

Gammel 21-05-11, 16:50   #13
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Den prøvde jeg på Gran Canaria, og den smaker IKKE godt! Veldig falsk og ekkel jordbærsmak!

Gammel 21-05-11, 16:50   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Åja, kan tenke meg det, egentlig. Og så er den sikkert farget rød med moste lus.

Gammel 21-05-11, 16:51   #15
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Men, ananasfantaen er god!

Gammel 21-05-11, 17:02   #16
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

At den smaker dårligere er nok en individuell oppfatning. Jeg elsker den norske. (De få gangene jeg drikker brus)

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:56.